Het ding blijft aandacht vragen:
Ik heb inmiddels de T-Pin spelden gevonden, nieuw in zakje.
Dus dan met frisse moed proberen iets van de romp te maken.
Heel goed de tekening bekeken en nummers gezocht.
Er zit weer een fout in de stuklijst en tekening.
Volgens mij komt dat gewoon omdat ze de tekening van de oude bouwdoos bij de 2012 gelaserde versie gedaan hebben.
Dat word ook geschreven door Mantua UK toen ik ze mailde voor een pdf in het engels.
Dear Sir,
The only instructions are the ones in the kit and are the same as the old kit.
Dus dan zoeken we het zelf wel weer uit
Ik heb voor de volgende bouwers alles neergelegd zoals het zou moeten.
Het 1mm triplex komt aan de binnenkant van de romp, het 3mm balsa aan de buitenkant.
De latjes (6,5 x 10mm) worden aan de bovenkant van het balsa verlijmd en daar komt dan weer het turtledeck op.
Ik denk dat vroeger de hele zijkant uit 1 stuk balsa gemaakt was, nu zijn het 2 delen en rara... daar zit dikteverschil in.
De voorkant is 3mm de achterkant 2,5.
Waarschijnlijk kwam de espresso laat op die maandagmorgen dat ze aan het produceren waren.
Of het heeft een reden waar ik pas achter kom als ik alles verlijmd heb, maar dat zien we dan wel weer.
De foto's.
Alles uitgelegd op de tekening, zo zie je meteen dat het echt geen 1:1 tekening is!
Nog even iets dichterbij
In delen, de voorkant, bij de vleugel
De achterkant, bij het stabilo:
Ik heb inmiddels de T-Pin spelden gevonden, nieuw in zakje.
Dus dan met frisse moed proberen iets van de romp te maken.
Heel goed de tekening bekeken en nummers gezocht.
Er zit weer een fout in de stuklijst en tekening.
Volgens mij komt dat gewoon omdat ze de tekening van de oude bouwdoos bij de 2012 gelaserde versie gedaan hebben.
Dat word ook geschreven door Mantua UK toen ik ze mailde voor een pdf in het engels.
Dear Sir,
The only instructions are the ones in the kit and are the same as the old kit.
Dus dan zoeken we het zelf wel weer uit
Ik heb voor de volgende bouwers alles neergelegd zoals het zou moeten.
Het 1mm triplex komt aan de binnenkant van de romp, het 3mm balsa aan de buitenkant.
De latjes (6,5 x 10mm) worden aan de bovenkant van het balsa verlijmd en daar komt dan weer het turtledeck op.
Ik denk dat vroeger de hele zijkant uit 1 stuk balsa gemaakt was, nu zijn het 2 delen en rara... daar zit dikteverschil in.
De voorkant is 3mm de achterkant 2,5.
Waarschijnlijk kwam de espresso laat op die maandagmorgen dat ze aan het produceren waren.
Of het heeft een reden waar ik pas achter kom als ik alles verlijmd heb, maar dat zien we dan wel weer.
De foto's.
Alles uitgelegd op de tekening, zo zie je meteen dat het echt geen 1:1 tekening is!
Nog even iets dichterbij
In delen, de voorkant, bij de vleugel
De achterkant, bij het stabilo: