Gisteravond / vannacht nog even doorgegaan.
Het andere rompdeel is ook klaar en toen moest ik er toch aan geloven.
Ga ik die tekening gebruiken of niet.
Je moet volgens de italianen een deel van de tekening knippen en dat als mal gebruiken voor de romp.
Er moeten dan hoekjes op de bouwplank geschroefd worden om de romp tussen te klemmen.
Ik twijfelde of dit wel schaal 1 op 1 was maar gelukkig hadden ze wel een breedtemaat aangegeven.
87mm aan het motorspant, nagemeten kwam ik op 85mm, het verschill kan in de luchtvochtigheid zitten, papier krimpt en zet uit.
Dus toch maar de mal gebruiken.
Alleen heb ik geen hoekjes die ik vast kan schroeven.
Dus ik heb stukjes afvalhout op het papier geplakt en dat werkt.
Wel 1mm afstand van het lijntje om het maatverschil te compenseren.
Bij het motorspant
Bij de achterzijde van de vleugelopname
En in de buurt van het stabilo
Een bovenaanzicht
Zo ligt ie er nu bij
Spanten ingelijmd, ook maar op de gok want maten worden niet gegeven.
Voor het spant aan de achterkant vleugel ben ik uitgegaan van de tekening en de balsa afdekking
die aan de onderkant van de romp gebruikt word.
Ik heb de afdekking op de romp gelegd, afgetekend waar die ophoud, toen op de tekening gekeken waar
het spant dan ongeveer zit en toen ingelijmd.
Ik hoop dat het klopt.
De gefreesde zijkanten liggen ook al klaar om verlijmd te worden maar ik denk dat ik dat pas doe als het bovendek erop zit.
Na het grof schuren want dan is het ten eerste makkelijker schuren (rechte vlakken schuren makkelijker)
en dan kan ik ook eerst de vleugel inpassen en dan ten opzichte van de vleugel de gefreesde delen op de romp lijmen.
Je ziet ook de afdekking van de romp (nummer 18) liggen waarmee ik de plek van het spant bepaald heb.
Nu even eten.
GJ