Bouw van een stoomtrein op rupsen

de deurvergrendeling zit er ook op
20180410_150839.jpg
 
In principe moet de deur lucht dicht afsluiten.
Maar volgens mij zit er bij het groot bedrijf geen pakking tussen.

Je wil zo min mogelijk valse lucht in de rookkast toelaten, dat verstoord het vacuüm, en als er onverbrande kool deeltjes in de rookkast liggen kunnen die gaan gloeien als er verse lucht bij kan komen waardoor de rookkast veels te heet wordt.

Gewoon zorgen dat de deur netjes afsluit, vlak op vlak.
 
dus eigenlijk gewoon een zachte grafietpakking ertussen gewoon voor de zekerheid . de 2 vlakken zijn met de draaibank afgedraait dus je hebt alleen de groefjes van het draaien ze zijn nu nóg 100% vlak maar weet niet wat de warmte op de deur gaat doen
Hoeft geen pakking tussen...er wordt reeds dermate veel lucht door de kast gejaagd, dat een mogelijke lekkage geen enkele ..merkbare, invloed heeft.
Anders wordt het indien de deur iets open blijft staan... dan wordt je vuurtje minder.. maar dat merk je vanzelf.
Verder niet over nadenken... vergrendeld is dicht genoeg.
 
Ehm,

volgens mij klopt de radius niet met het draaipunt van de hendel.
Komt er nog een blokkeer inrichting op, net zoals bij een ganghendel ?
want dan kom je niet goed uit, in het midden zal de vergrendeling wel goed vallen, maar naar voor of naar achter lukt dat niet.
De radius van het kwadrant moet gelijk zijn aan de afstand vanaf het draaipunt van de hendel tot aan het kwadrant.
 
dat klopt john er komt nog een blokkeer inrichting op ik zal het na meten als ik terug van vakantie ben. ik zal rond het midden uitkomen daar zit de vrij en vast aan het begin zal er geen komen omdat hij dan nog in het tandwiel moet kunnen vallen in zijn vast moet nog een extra beveiliging opkomen zodat hij op zijn plek ook stationaire kan draaien zonder dat hij van zijn plek tokkeld
 
voorzijde is klaar .zo men machine weer gedraaid. op de werkbank nu de cabine in gaan richten en de cabine afmaken. de rups inrichting kan ik ook op deze manier ook gaan maken dit is ook de indeling het handwiel is voor de voor en achteruit stand voor de cilinder heb de lengte nu ook opgemeten. Hij is 1.33m lang en de witte lijnen in de cabine word 1 gedeelte bunker voor de kolen of 2 kanten daar ben ik nog niet uit
20180515_162737.jpg
20180515_162754.jpg
20180515_162659.jpg
20180515_162720.jpg
20180515_162810.jpg
 
Heb je al enig idee over de stoommachine?
Boring, slag?

Begrijp ik goed dat je met de 2 hendels de rupsen kunt bedienen, vooruit en achteruit?

Dan hoeft de stoommachine eigenlijk maar 1 kant op te draaien, dus geen omkeer inrichting, scharen etc.
Gewoon 1 excentriek per kant.
Ketelvoeding, kun je nog ergens een aspomp kwijt?
Ik zou eerder waterbunkers dan kolenbunkers maken.
Water is belangrijk, en wil je dicht bij pompen en injecteurs hebben.
Koken kun je op je volgwagen kwijt waar je op gaat zitten.
 
de boring word 60mm met een slag van +/-120mm. dubbel werkend. helaas lukt het niet om 1 cilinder om 1 rups aan te draaien dus de 2 cilinders om bijde rupsen vooruit te laten rijden ( voordeel daarvan is dat ik geen dood punt er in heb )en met de hendels 1 rups vast te zetten ik heb 24 liter buffer tank er al op zitten .er komt inderdaad een dubbele mechanische water pompen op aangedreven door de krukas . ik wil mijn water voorverwarmen en daardoor kan er geen injecteur gebruikt worden. daarbij pompt er 1 water in de ketel andere op circutatie voor voortewarmen en als het echt moet mee draaien om de ketel te bevoorraden of water uit de tender te pompen. de handpop komt er ook op . ik wil een simpele schaar beweging er op hebben maar kan nergens de tekeningen ervan vinden
 
daardoor kan er geen injecteur gebruikt worden.
Ik zou dan maar lekker een andere zuig maken voor die injecteur.
Water in de ketel krijgen is veel belangrijker dan een kilo kolen per dag meer verstoken omdat het water niet verwarmd is!
(ik las later pas dat je een handpomp plaatst ook. dat kan ook)
ik wil een simpele schaar beweging er op hebben maar kan nergens de tekeningen ervan vinden
Dan heb je echt niet gezocht en heb je niet de juiste boeken in huis.
Alle stoomlieren hebben stephenson, kleine bootjes met een diagonaalmachine hebben vaak een hollandse bus: ook heel simpel.
 
Je wil je voedingswater tank voorwarmen?
Dat is erg ongebruikelijk.
Beter is om het water vanuit de tank voorverwarmd de ketel in te persen, maar de voorraadtank zelf koud houden.
Dan kun je alsnog een injecteur gebruiken.
Welke warmte gaat het voedingswater voorverwarmen?
Een voedingswater tank van 60-70 graden is niet erg prettig in mijn opinie, ik heb dit idee nog nooit gezien.
Ik zou de dubbele pomp gebruiken om water via een voorverwarmen de ketel in de persen en de voedingswater tank gewoon koel houden.
 
En nog een vraagje,
Ga je nog gebruik maken van een vliegwiel of dient de massa van het geheel als middel om de machine een soepele loop te geven?
 
Back
Top