We zijn weer even een stukje verder en er is best wel weer veel gedaan op de werf.
Allereerst de romp weer kaal gemaakt, zoals te zien was op de foto's toch veel lelijke lijnen zichtbaar en na wikken en wegen toch de volgende laag epoxy met doek aangebracht.
ook besloten om het dek erop te zetten, en daarna gaten maken waar de opbouw moet komen. Hier uiteindelijk maar weer van af gezien omdat de elektronica ook ingebouwd moet worden en zodoende alle ruimte benut kan gaan worden.
Maar goed, eerst even de romp. Zoals die was, is het geen gezicht dus ben ik wezen shoppen bij de modelbouwzaak om epoxyplamuur te halen. Wat een ranzig goedje zeg, maar toch wonderbaarlijk hoe makkelijk het zich laat schuren. Dusss, na de tweede laag epoxy met doek dan maar aan de slag met de plamuur. Hier even wat plaatjes van de romp;
Het resultaat na de tweede laag epoxy:
Na een tijdje gladschuren is het dan tijd voor de epoxy plamuur. lekker insmeren en laten drogen:
En dan is het weer terug bij af en tijd voor het schuren schuren en nog eens schuren. Tot dan uiteindelijk een gladde romp tevoorschijn komt:
Even stofvrij maken en dan kan dan de eerste laag spuitplamuur aangebracht worden.
Ik ben blij dat ik toch heb doorgezet om de tweede laag epoxy aan te brengen om vervolgens te gaan plamuren. Moet toch zeggen dat me het aardig is gelukt de romp glad te krijgen.
Dan is het tijd om eens te gaan focussen op iets anders, namelijk de motor plaatsen en een begin maken van het raamwerk voor de roeren.
Voor de motor heb ik gekozen een kleine fundatie te maken met daarop een bodemplaat waarop de motorsteun komt te staan. Daar later nog een paar foto's van.
Door naar het raamwerk van de roeren. Het betreft een schip met twee roeren dus moet er even goed gemeten en gedaan worden. Allereerst een begin maken met het middelste gedeelde. een staander achter de schroef. Deze sluit aan op de hak.
Omdat het originele schip gebruik heeft gemaakt van gestroomlijnde pijp, heb ik bij de modelbouwzaak gezocht naar hetzelfde. En met succes. qua diameters kom ik precies goed uit en heb ik een begin gemaakt:
tevens de gaten gemaakt voor de twee andere staanders. Hieraan worden de roeren gemonteerd.
Begint al ergens op te lijken al zeg ik het zelf
Aangezien ik toch al lekker bezig was ook de bovenste delen van de spanten weggezaagd. Nu kan ik overal goed bij:
Dit was het weer tot zo ver.