Bouw van twee happy hunters schaal 1:33

Roel van Essen zei:
Maar nog even niet; morgen eerst 'even' een HBO-scriptie preventiemanagement verdedigen ten overstaan van een college zeergeleerde heren... 8O
Ah!

Overmorgen gebak Roel ? :wink:

In ieder geval: succes!

Wim

Oei scriptie verdediging, als je het maar overtuigend brengt :wink: ( maar verdedigen moet geen probleem zijn toch :roll: :D :D ) In ieder geval veel succes daar mee.

Weer :ontopic: maar leuk ben benieuwd in ieder geval heel veel succes met de komende bouw.

Gr Martin

Hoi,

Ik zat nog te kijken naar het kleuren schema en ik kan 1 kleur niet plaatsen. Dat is smaragdgroen!
Waar zit ergens groen aan de boot?
Ik zie wel 1 groen lampje, maar die ga ik niet schilderen, maar groen kopen!

Kan iemand mij helpen?

Groeten,
Jan

@ Jan,

ik moet het even uit mijn hoofd doen maar ik dacht dat dat de kleur van het verhoogde bakdek was en het dek op op de boeg.

Maar zal vanavond thuis even kijken.

Gr Martin

Jan

het ligt er aan welke versie van de Smit Hunter je gaat maken, ik heb hier een paar foto's waar je iets op kunt zien wat kleur betreft. De laatste uitvoering met de hekrol daar zijn alle stalen dekken groen, maar de versie net na de overname van Mammoet is dat weer grijs.

Ik heb ooit eens de verflijst gehad van de Hunter misschien heb je er iets aan, maar die lijst is van de laatste versie

Gr Martin

Ik kon zo op de tekeningen geen groen ontdekken, maar inderdaad: in een bepaalde periode zijn sommige dekken groen geweest...

Verdediging verliep prima; Eerst een presentatie van een halfuurtje, daarna een debat van een uur, waarbij ik geen moment het gevoel had 'klem te zitten' :lol:
Dus: Geslaagd! Morgen diploma-uitreiking.

Gefeliciflapstaart Roel :!:
Het wordt nog wel eens wat met je :wink:

:ontopic:
Volgens mij waren de dekken op de Happy Hunter grijs, en nadat ze overgegaan was naar Smit groen gemaakt.

Greetings,
Luit

@Roel,

Gefeliciteerd met je diploma!

Heb de laatste paar dagen geen tijd gehad voor de H.H. , maar zal binnenkort weer foto's plaatsen.

Groeten,
Jan

Zo,

Even een update plaatsen.
Ik ben begonnen om de eerste 2! latjes er op te zetten, maar voordat dat goed is, moet ik nog wel eea schuren.

normal_eerste%202%20latjes.jpg

Dat was het.

Groeten,
Jan

Hoi Jan,

ik zie op de foto dat je de dekken schuin hebt staan, waarom ondersteun je deze niet?
Zoals je het nu doet lijkt het mij dat je een grotere kans hebt op het scheeftrekken van de romp.

André

Andre,

Ik ga ze zeker vastzetten, maar eerst moet de trap er nog in van het achterdek naar het midden dek.
En dan zet ik de boel vast.
Daarnaast komt er binnen kort ook de boegschroef en de schroefassen in + de roerkokers.

Groeten,
Jan

Hallo,

even een update.....

totaalbeeld%2024%20juni.jpg

Deze foto is gemaakt op 24 juni.
Vandaag heb ik ook de schroeven besteld voor de boegschroef en de hoofdmotoren. Deze zijn met 14 dagen binnen.

Dat was het....

Groeten,
Jan :lol:

Even een update....
Met deze hitte schiet het niet op, maar met de bouw ook niet.

normal_update%2024%20juli.jpg

Ik zit nog te wachten op schroefassen en de schroeven zelf.
Duurt nog zeker 2 weken.
Jammer, maar het is niet anders.
Als er nieuws is, dan plaats ik het hier.

Groeten,
Jan

Ik ben lekker bezig met de huidplanken...
Het schiet op, zal dit weekend even weer foto's maken..

Ik weet alleen nog niet of ik de romp in polyester moet zetten of met epoxy moet bekleden.... Polyester heb ik nog staan, maar ik weet niet of dit goed hecht op hout....

Wie kan mij helpen?
:roll:

Ik denk dat zowel polyester als epoxy gelijkaardige hecht-eigenschappen hebben op hout.

Wat door vosschemie doorgaans wel wordt aangeraden is om eerst G4 op het hout te zetten voor een betere hechting van je polyester (polyester + glasmat binnen de 4 uur na het aanbrengen van de G4 erop!!)

Nu is epoxy van nature uit wel beter bestand tegen water de polyester - ik neem aan dat er nog wel een laklaagje verf overheen komt - maar in die optiek geniet epoxy misschien wel de voorkeur...

jboers zei:
Ik ben lekker bezig met de huidplanken...
Het schiet op, zal dit weekend even weer foto's maken..

Ik weet alleen nog niet of ik de romp in polyester moet zetten of met epoxy moet bekleden.... Polyester heb ik nog staan, maar ik weet niet of dit goed hecht op hout....

Wie kan mij helpen?
:roll:

Roland,

Ik ben bezig met de afronding van de romp, daarna met polyester insmeren en proefvaart maken, dus gaat wel vooruit.
Maar met mijn werk zit ik tegenwoordig in het westen of zuiden van het land, dus veel tijd blijft er niet meer over.
Maar zal binnenkort even wat fotos plaatsen.

Groeten,
Jan

Wat door vosschemie doorgaans wel wordt aangeraden is om eerst G4 op het hout te zetten voor een betere hechting van je polyester (polyester + glasmat binnen de 4 uur na het aanbrengen van de G4 erop!!)
Even off-topic maar geld dit ook voor epoxy ? of is dit ook aan te raden voor epoxy ? :oops:

Back