Bouw Vario UH-1D 1:6,2 turbine s/n 63-08888

Ja, doe maar lekker veel turbine-ervaring op Arjen.
Dan kunnen we later, als je er alles over weet, in je voetsporen treden.
Ik ga dit project kwijlend volgen. De tissues liggen al klaar.

Heligroeten,

Nick
 
Hallo ,

succes met de bouw van je UH-1D .
Ben zelf bezig met een UH-1B en vind deze machtig mooie heli's.
Ben benieuwd om hem te zien.

Groeten
David
 
Hoi Arjen,

Ga ik zeker volgen, en laat je Vader ook even een paar klinknagels er op maken...:lol:

Groet Jan...:bye:
 
Bij ons op de club in Utrecht vliegt er alweer een paar jaar zo een UH-1D rond, en heeft al de nodige probleempjes gekend, dezelfde eigenaar heeft nu ook nog een Bell 412 erbij gekocht, ook hier geldt weer, houdt het gewicht zo laag mogelijk, dan heb je later een heel fijn vliegend model...
Geloof me, er vliegen momenteel 3 van deze turbine giganten bij ons, goh en het zijn ook nog vrienden van me.... maar oh oh wat is het plaatje altijd toch mooi, en vooral dan die geur en het geluid.... gaaf hoor en veel succes met de bouw.

groetjes Wim
 
Het gewicht laag houden zal lastig worden aangezien de heli veel gewicht achterop heeft liggen en we dus een hoop gewicht voorin zullen moeten stoppen zoals een volledig gedetailerrde cockpit met 2 piloten maar we zullen nog wel zien.
De romp en verdere delen komen begin juni dan kunnen we aan de slag!
 
Het gewicht laag houden zal lastig worden aangezien de heli veel gewicht achterop heeft liggen en we dus een hoop gewicht voorin zullen moeten stoppen zoals een volledig gedetailerrde cockpit met 2 piloten maar we zullen nog wel zien.
De romp en verdere delen komen begin juni dan kunnen we aan de slag!

Ik begrijp best dat er een hoop gewicht achter de rotorkop zit, je mechaniek met turbine, uitlaat en de staart natuurlijk, maar het is toch echt mogelijk om die stalen plaat die Vario er standaard bijleverd eruit te laten, je ontvanger accu's en dergelijke zoveel mogelijk voorin monteren, echt mijn maatje heeft er 2 (1x UH-D en 1x Bell 412) de 412 is van latere tijd en is een paar kilo lichter als de UH-1D, maar vliegt echt fantastisch.
Doe ermee wat je wilt, er zijn zat fimpjes te vinden op internet, van zulke heli's die aan de zware kant zijn, vliegen dan ook meteen niet lekker meer.
 
Ik begrijp best dat er een hoop gewicht achter de rotorkop zit, je mechaniek met turbine, uitlaat en de staart natuurlijk, maar het is toch echt mogelijk om die stalen plaat die Vario er standaard bijleverd eruit te laten, je ontvanger accu's en dergelijke zoveel mogelijk voorin monteren, echt mijn maatje heeft er 2 (1x UH-D en 1x Bell 412) de 412 is van latere tijd en is een paar kilo lichter als de UH-1D, maar vliegt echt fantastisch.
Doe ermee wat je wilt, er zijn zat fimpjes te vinden op internet, van zulke heli's die aan de zware kant zijn, vliegen dan ook meteen niet lekker meer.


Waarschijnlijk heb je gelijk het ligt ook in de planning de staart er vast op te maken en daarbij natuurlijk zo min mogelijk gewicht toe te voegen, de Huey van mijn kennis weegt zon 18 kilo en lijkt daar met vliegen geen hinder van te hebben, maar wij zijn van plan daar onder uit te gaan komen door misschien links en rechts de spanten waar mogelijk lichter te maken.
Voor de ontvanger accus ga ik gebruik maken van 2 cellen lipos gekoppelt aan de Emcotec/Futaba PSS 2018 zodat ik 2 Futaba 2.4 ontvangers kan gebruiken.
EMCOTEC embedded controller technologies GmbH - Robbe/Futaba | S-BUS | Battery Backer PSS 2018
Die ijzeren plaat vond ik ook al vreemd ik ben benieuwd hou jouw vriend die heeft weggelaten zonder dat de heli hinderlijk achterover hangt tijdens het vliegen. Lijkt mij dat ie ergens achter de rotor gewicht heeft bespaart? Alleen alles ver voorin lijkt mij nog niet genoeg.
Ik zou deze machienes graag eens in het echt bekijken, mischien dat ie op Zaterdag 21 mei naar onze heli meeting wil komen?
Funfly Weekend RC-Heli-Shop
 
Waarschijnlijk heb je gelijk het ligt ook in de planning de staart er vast op te maken en daarbij natuurlijk zo min mogelijk gewicht toe te voegen, de Huey van mijn kennis weegt zon 18 kilo en lijkt daar met vliegen geen hinder van te hebben, maar wij zijn van plan daar onder uit te gaan komen door misschien links en rechts de spanten waar mogelijk lichter te maken.
Voor de ontvanger accus ga ik gebruik maken van 2 cellen lipos gekoppelt aan de Emcotec/Futaba PSS 2018 zodat ik 2 Futaba 2.4 ontvangers kan gebruiken.
EMCOTEC embedded controller technologies GmbH - Robbe/Futaba | S-BUS | Battery Backer PSS 2018
Die ijzeren plaat vond ik ook al vreemd ik ben benieuwd hou jouw vriend die heeft weggelaten zonder dat de heli hinderlijk achterover hangt tijdens het vliegen. Lijkt mij dat ie ergens achter de rotor gewicht heeft bespaart? Alleen alles ver voorin lijkt mij nog niet genoeg.
Ik zou deze machienes graag eens in het echt bekijken, mischien dat ie op Zaterdag 21 mei naar onze heli meeting wil komen?
Funfly Weekend RC-Heli-Shop

Beste Arjen,

Helaas weet ik zeker dat mijn maatje er niet naar toe zal gaan komen.
Zelf zal ik wel komen.
Als je deze heli's graag wilt zien, zul je naar Utrecht moeten gaan komen.
Misschien kunnen we dan iets afspreken met mijn maatje.
Die gewichten zijn gewoon niet nodig.

Ik zal eens aan hem precies vragen wat zijn toestellen wegen, maar volgens mij veel minder als die 18 kilo, zoals je al eerder aangaf.

Als een heli op zijn staart hangt is er iets mis met de balans in de heli.

Groet, Wim Parmentier
 
Even een update, de romp en alle delen om m vliegend te maken zijn besteld en onderweg. :-)
Ondertussen heb ik al een tijdje een oude Revell 1:35 kit van een UH-1D voor de lijnen en klinknagels. Ook is de boekenkast aangevuld met een aantal boeken over de Huey.
Ik heb ook e mail contact met Cinescale in Frankrijk om een custom cockpit te laten maken voor de Huey want de cockpit op de site is te modern. Ook zullen daar andere delen als antennes en gepantserde stoelen vandaan komen.
Bell helicopters

Ik ben nu nog opzoek naar een pop met de correcte flightsuit en helm maar dit gaat lastig worden denk ik.
De verwachting is dat de romp binnen 2 weken binnen is dus ik ben benieuwd.
 
Hi Arjen,

Nogmaals bedankt voor de informatie die je samen met je vader gegeven hebt zondag te genk.

Ik zie er naar uit om je huey vliegend te zien.

Ik volg het draadje op :-)

gr
Kevin
 
Hij is binnen!
3 grote dozen waar alles in zat we zijn nu bezig alles te bekijken.
We hebben de romp even in elkaar gestoken voor een idee van de grote.

full


full


Hij is GROOT.;-)
Nu eerst de werkbank eens opruimen ;-) en dan maar bouwen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Bert misschien zetten we m Zaterdag op het veld maar er zal ook een vliegend exemplaar zijn die dag. De turbine zal er zeker zijn en misschien start ik m nog een keer.

Ik heb net de 50 graden overbrenging en het steun voor het turbine mechaniek al in elkaar gezet maar ik moet een Flickr account aanmaken want ik ben hier door mijn foto ruimte heen.
 
Een adembenemende aanzet om er een schitterende machine van te maken.
Bestel alvast +10.000 revetten en geniet van het bouwproces.
'k Kijk er al naar uit om je Iroquois volgende zaterdag live te mogen bewonderen terwijl we op de achtergrond kunnen genieten van turbinemuziek en kerozinegeurtjes.

Schitterende keuze... Heligroeten en tot zaterdag,

Nick
 
Voor de "revetten" gaan we houtlijm gebruiken en ik zal m Zaterdag ophalen om m neer te zetten we hebben al wat geschuurd aan de staart maar verder is er nog niets mee gebeurd.
 
Back
Top