Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Het gewicht laag houden zal lastig worden aangezien de heli veel gewicht achterop heeft liggen en we dus een hoop gewicht voorin zullen moeten stoppen zoals een volledig gedetailerrde cockpit met 2 piloten maar we zullen nog wel zien.
De romp en verdere delen komen begin juni dan kunnen we aan de slag!
Ik begrijp best dat er een hoop gewicht achter de rotorkop zit, je mechaniek met turbine, uitlaat en de staart natuurlijk, maar het is toch echt mogelijk om die stalen plaat die Vario er standaard bijleverd eruit te laten, je ontvanger accu's en dergelijke zoveel mogelijk voorin monteren, echt mijn maatje heeft er 2 (1x UH-D en 1x Bell 412) de 412 is van latere tijd en is een paar kilo lichter als de UH-1D, maar vliegt echt fantastisch.
Doe ermee wat je wilt, er zijn zat fimpjes te vinden op internet, van zulke heli's die aan de zware kant zijn, vliegen dan ook meteen niet lekker meer.
Waarschijnlijk heb je gelijk het ligt ook in de planning de staart er vast op te maken en daarbij natuurlijk zo min mogelijk gewicht toe te voegen, de Huey van mijn kennis weegt zon 18 kilo en lijkt daar met vliegen geen hinder van te hebben, maar wij zijn van plan daar onder uit te gaan komen door misschien links en rechts de spanten waar mogelijk lichter te maken.
Voor de ontvanger accus ga ik gebruik maken van 2 cellen lipos gekoppelt aan de Emcotec/Futaba PSS 2018 zodat ik 2 Futaba 2.4 ontvangers kan gebruiken.
EMCOTEC embedded controller technologies GmbH - Robbe/Futaba | S-BUS | Battery Backer PSS 2018
Die ijzeren plaat vond ik ook al vreemd ik ben benieuwd hou jouw vriend die heeft weggelaten zonder dat de heli hinderlijk achterover hangt tijdens het vliegen. Lijkt mij dat ie ergens achter de rotor gewicht heeft bespaart? Alleen alles ver voorin lijkt mij nog niet genoeg.
Ik zou deze machienes graag eens in het echt bekijken, mischien dat ie op Zaterdag 21 mei naar onze heli meeting wil komen?
Funfly Weekend RC-Heli-Shop