Bouw Vario UH-1D 1:6,2 turbine s/n 63-08888

Arjen, het diepte-effect, dat je normaal bekomt met een pré-shading kan je ook bekomen door te post-shaden. 't Is dan wel iets minder subliem en het vergt wat oefening.
Post-shaden doe je door na het egaal spuiten van de hoofdkleur, de paneellijnen en revetbanen te overnevelen met een donkerder variant van je hoofdkleur.
Oefen dit wel serieus op voorhand, zodat je de hoeveelheid verf, die je verneveld, goed onder controle hebt. Beter een zacht neveltje of drie-vier aanbrengen, dan één te zware laag. Want, dan heb je het vlaggen...

Heligroeten,

Nick

Ik zal het hier eens over hebben met onze huis spuiter tegen die tijd, volgende punt gaat het vastmaken van de staart en de aandrijving zijn.

Zoooo eindelijk weer eens een teken van leven in dit draadje ;-)
We hebben niet stil gezeten en hierbij een paar fotos om het te bewijzen,de heli is bijna klaar voor de spuiter.

huey build 001 by Arjen28, on Flickr

De verlichting komt van CS scaledesign

huey build 002 by Arjen28, on Flickr

Wegklapbare lamp

huey build 004 by Arjen28, on Flickr

Deze antennes zijn voor transport verwijderbaar gemaakt

huey build 003 by Arjen28, on Flickr

positie licht op de staart

huey build 007 by Arjen28, on Flickr

En de eerste stoel!

huey build 005 by Arjen28, on Flickr

huey build 006 by Arjen28, on Flickr

huey build 008 by Arjen28, on Flickr

Hij zou al bijna kunnen vliegen zo!

Dat ziet er waanzinnig goed uit!
Mooi strak en gedetailleerd gebouwd, en dat in zo'n kort tijdbestek.

:thumbsup:

Gr,Roy

Amai ,

Mooi Mooi Mooi ,
Alles er op en eraan , bijna dan toch ,
Je hebt inderdaad niet stilgezeten , amai ...

Ik ben benieuwd naar zijn GROEN jasje ... ;-)

TOP ...

Grtz

Ronny

Jullie zijn ook goed bezig.

Ik hoop volgend jaar weer op jullie treffen aanwezig te zijn. :D
En dan hoop ik hem weer in het echt te mogen zien.

Het gaat goed met het project het wachten is op de stickers e.d die moeten er zijn voor het spuiten begint.
Gr Arie

Hei Arie ,

Ja ja , soms is het wachten op parts en onderdelen , hoort er nu eenmaal bij ...
Maar ik ben er zeker van , dit wordt een PAREL .. van een heli ...
Ik blijf geduldig wachten op de rest van de build ...

We hebben tijd genoeg hè ... :cool:

Grtz

Ronny

Zeker weten Ronny de winter is nog lang we maken eerdaags nog wat foto s we hebben de piloot gevonden en zelfs de originele helm uit die tijd het ziet er perfect uit het is wat zoekwerk geweest maar dan heb je ook wat.
Gr Arie

Omdat het spuiten toch nog even gaat duren nog maar een paar kleine update fototjes.

De pitotbuis is erbij gekomen

Huey 5 002 by Arjen28, on Flickr

De cockpit is af

Huey 5 003 by Arjen28, on Flickr

De eerste vlieger is ook aangekomen.

Huey 5 004 by Arjen28, on Flickr

De helm komt uit Zwitzerland

Huey 5 005 by Arjen28, on Flickr

Ook worden de ramen pas gemaakt

Huey 5 006 by Arjen28, on Flickr

Vloer om het mechaniek heen gemaakt

Huey 5 007 by Arjen28, on Flickr

Het rotating beacon staat erop.

Huey 5 008 by Arjen28, on Flickr

Nu moet ie alleen nog groen worden !

Huey 5 010 by Arjen28, on Flickr

Een machtig machien in wording.
De piloot + helm mag ook gezien worden. Nu nog een uniformke vinden uit de Vietnamtijd en hij is helemaal af.
Tip... plaats nu nog een geluidsinstallatie in de cabine zodat je tijdens 't vliegen Wagners 'Flight of the Valkyries' uit de speakers kunt laten knallen.
Samen met enkele Belgische Cobra's, Hueys en een Kiowa kunnen we de heli scenes uit Apocalypse now overtreffen...

Vraagje, waar heb je de rotation beacon vandaan?

Heligroeten,

Nick

Het rotating beacon komt van hier CS Scale Concepts Daar komt al onze verlichting vandaan heel mooi spul allemaal. Het overalletje word nog groen gemaakt en voor de tweede piloot is er een andere overall mee gekomen uit Zwitserland.

Hey Arjen,

doe je piloten aub geen overalletje aan hé!!! De Huey piloten droegen in de Vietnamoorlog totaal nog geen flight suits of overalls.
Aan de kant dus met die dingen en vervang ze door een broek en een hemdvest zoals de jongens in de onderstaande prentjes.

vietnamheliuniform.jpg

vietnamheliuniform02.jpg

Heligroeten,

Nick

Back