Bouw veerpont de Putter

hier de foto's:

alles

full

lijm

full

schuurpapier
full

eerste spantje
full

Laatst bewerkt door een moderator:
zo, net alle spanten getekent. heb dremel gemaild i.v.m zaagjes voor mijn figuurzaag (heb fijnere nodig die niet meer bij de bouwmarkt te krijgen zijn)
hier een foto van de getekende spanten:
full

morgen ga ik weer verder;)

Heey Koen, dat ziet er al goed uit!!

Ik zou ze alleen aan de binnenkant ook uitzagen, zodat je dalijk makkelijker je elektronica in kan bouwen. Dus in een soort van U vorm zeg maar.

Groetjes, Mark

Koen, bedenk wel van te voren of de "gaten" in je spanten groot genoeg zijn om een accu of regelaar of ontvanger door te steken.

Zo'n spantruimte groter maken als die al in de boot zit is een kl**e werk.

groet Harm

spanten 1cm te maken. bovenaan misschien iets smaller

Kan ik weinig over zeggen, hangt helemaal van het hout af dat je gebruikt.

Ik heb decaplex (10 maal 0.5 mm op elkaar gelijmd) gebruikt en dat op die foto van de spant is VEEL te sterk gehouden.

Als je wilt weten of jouw 1 cm sterk genoeg is, zou ik een proef stuk uitzagen en daar eens aan buigen/ draaien.

Spant op foto is 26 cm breed en 10 cm hoog.
De rand die ik rondom heb laten staan is 3 cm.

Hey Koen,

leuk project!

btw mag je de tekeningen ook doorgeven van tukker?

@baggeraar: wat is die vreemdgevormde langsligger (6 cm uit de kant en 1.5 van boven) (zie onderaan nog zo`n soort slot) en hoe heb je deze gemaakt?

Hoi kuperus,
Die langsliggers zijn voor het beun en volgens mij heel goed te zien op dit stel plaatjes
Die gaatjes in de spanten zijn uitgezaagd en daarna gepoetst met een vijltje, tot de geschaafde latten erin pasten.

de update:
vandaag gaten in de spanten gezaagt en meteen een werf gemaakt. ook de bodem en de zijkanten uitgezaagt.

foto's:

spanten
full

werf
full

bodemplaten
full

bodem erop gelegt
full

zijkanten
full

zijkant ertegen gezet

full

alles zit nog los, omdat de bodem en de zijkanten nog bijgewerkt moeten worden

Koen,

Dat gaat al lekker.

Als je advies nodig hebt of hulp geef dan maar een gil (PB). Ik denk dat je elke dag naar school langs mijn huis fietst (Schouteneinde P'hoek) of anders er vlak langs.

ik zal eens zoeken of ik nog een servo voor je heb zodat je straks kan sturen.

Groeten

Jasper

Back