Bouw veerpont de Putter

Sinds het moment dat men per schip de zeeën bevoer, werd er ook aan gedacht welk geslacht dit vervoermiddel zou moeten hebben De Italianen de Fransen en de Portugezen noemen hun vaartuigen een vertegenwoordiger van het mannelijke geslacht, terwijl de meeste andere zeevarende naties er meer voor voelden om hun zeegaande verblijf tot het vrouwelijk geslacht te laten behoren Toen nog vele zeilschepen de zeeën bevoeren heeft een zeevaartkundig instituut eens getracht deze kwestie tot klaarheid te brengen door aan de lezers te vragen waarom een schip vrouwelijk is. De hoeveelheid antwoorden zou gemakkelijk een scheepsruim kunnen vullen terwijl de felle meningsverschillen die uit de inzendingen spraken een storm op de Atlantische Oceaan zouden doen stillen Een schip is vrouwelijk, stelde een van de inzenders, omdat zij een welgevormd middel heeft (de midscheeps, veel kant en strikken), de tuigage juwelen, (de schitterende lampjes in de avond) en oor ringen, (ronde stukjes touw aan de zeilen) en omdat zij, indien volledig opgetuigd, op een fraai geklede dame lijkt. Een andere reden was dat gedurende de lange reis het schip een woning is en aan de zeevarende dezelfde bescherming biedt, welke zijn moeder of vrouw hem zou geven. Er was een inzender die zijn voorkeur voor het vrouwelijk geslacht als volgt op zeer overtuigende wijze formuleerde:
* Er is altijd heel wat drukte om haar.
* Er loopt gewoonlijk een ploeg mannen omheen.
* Ze heeft een taille.
* Het kost een hoop verf om ze er fatsoenlijk uit te laten zien.
* Het zijn niet de aanvankelijke kosten die je breken, maar het onderhoud.
* Ze kan versierd worden en heeft een man als gezel (stuurman).
* Je hebt een ervaren man nodig om haar juist te hanteren, en zonder een man aan het roer is ze absoluut niet te beheersen.
* Ze is onberekenbaar, nukkig en soms moeilijk mee op te schieten.
* Ze laat haar bovenkant zien en verbergt haar onderkant
* Ze is altijd nat aan de onderkant.
* Eenmaal in de haven gekomen, gaat ze rechtstreeks op de mannen af.
Gelukkig zijn we er uit : ik heb geen boot, geen jacht, geen vaartuig, maar doodgewoon een schip en het is een zij .
Nou ja, “het” is een zij, nee “zij” is een zij !!!!!!. :yes:

en schepen worden net als vrouwen liggend geladen,maar dit ff terzijde haha:)

Beste Koen,

Als eerste wil ik je een compliment geven! Een leuk project!

Mocht je materiaal nodig hebben stuur me maar een berichtje.

groet,

Peter

Er gebeurt weinig op het moment door school(veel repetities ed.) Hij staat nu in 3 lagen grondverf en ik heb de wanden van de kajuit gezaagd. Meer is er nog niet gebeurd.
Misschien over 2weken in de vakantie een update.

Als het gaat, gewoon lekker komen en meenemen Koen
waarschijnlijk krijg je de nodige tips of ideen waar je nog niet aan gedacht had voor je boot.
Groet Loek

Hoe kan ik deze servo zo aanpassen dat hij als radar gebruikt kan worden? Dan moet ik toch iets doen met de potmeter die er inzit?
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Duohuis heeft daar een mooi voorbeeld van

Hij gebruikt alleen maar het servo motortje.
Die moet dan wel apart op een bij de motor passende spanning.

Als je de potmeter uit de servo haalt en vervangt door twee vaste weerstanden, kan je met de zender en het normale ontvanger kanaal de servo aan en uitzetten.

Back