[bouw-verslag] F-117 stealth RCpowers

Morgen Heren,

Is er toevallig iemand die de PDF heeft van RCpowers Formula 1 Hydro Plane .. ?

Ik zou deze graag willen hebben. :grin:

Bij voorbaat dank.

GreetZ ChUcKiE :cool:

Het lijkt erop dat niemand 'm voor je beschikbaar heeft.. Nou ja, om je te troosten kom je binnenkort maar een dagje F-117's bouwen bij mij/Roel.. (wel zwart depron meenemen he ;))

Ik ga eind deze week een proefje van dit toestel bouwen in wit depron, gewoon even om te kijken hoe het vliegt met het 6200 KV motortje dat ik deze week nog krijg :)

Hoi Ik heb de plannen ook via de mail gekregen. Heb ze ook gevonden via de site Untitled Document en dan bij projecten. Daar staat een link naar een ander forum en daar staan ook de PDF files.
Ik moet alleen zelf nog een andere zender kopen die kan mixen.
Als de bouw begint dan zal ik weer wat melden over de vorderingen.

Nou, die van mij ook dan maar....

Een modelletje voor op de kast (uit een plaatje 200x300x3mm). 8O :rolling: ;)
f117-hoax_miniatuur.jpg

Omdat een standaard plaat Depron nu eenmaal 900x400mm is, was het flink passen en meten en uiteindelijk alles op 90% gemaakt. Mijn model is dus iets kleiner dan het origineel maar slechts uit één plaat. :D We blijven zuinige Hollanders hè. ;)
f117-layout_90_percent.jpg

Alle onderdelen uit- en ingesneden.
f117-pre_cut_depron.jpg

Even plakken.... :?
f117-main_fuselage_glued.jpg

Ervaringen binnen de club hebben geleerd dat de rolroeren kunnen gaan klapperen met de lange servostangen. Als alternatief hebben ze daar Dymond D47/Robbe FS31 servootjes direct bij de roeren geplakt. Dat zijn echt achterlijk kleine servo's (17x22x8mm) die je kunt laten verzinken in het Depron. 8) Nu nog wachten op de koolstof strip, 2200Kv motor en 3S/1500mAh accu. :?

Tussen al het geneuzel van de kopietjes door. ;)

Ik heb de F-117 verder afgemaakt en op de servostangetjes en wat kleine afwerking na is hij helemaal klaar. :D Morgen een likje verf erop airbrushen en dan is-ie klaar voor de maiden. Bommenluik en verlichting komt later wel (denk ik :?).

f117-almost_finished1.jpg

f117-almost_finished2.jpg

Specificaties:
Spanwijdte: 68cm (90% van origineel)
Lengte: 72cm
Motor: E-max 2212/06 (2200Kv, 22A)
Regelaar: HiMax Professional 30A
Propellor: APC 5,5x4,75 Electric
Servo's: TowerPro SG50
Accu: Merkloos 3S1P 11,1V 1500mAh
Radio: Spektrum DX6i/AR6200
Vliegklaargewicht: 327 gram

goeiemorgen,

zou iemand mij mischien de plannen willen sturen?, ik had hem oorspronkenlijk gekocht, maar toen is m`n computer gecrashed en had ik niks meer..

mike

Het gaat hier toch over bouwverslagen? Beetje jammer dat 90+% over de vraag gaat of je een bouwtekening kunt krijgen. :?

*gaat verder met knutselen*

Nou, ook maar eens kijken wanneer ik aan deze ga beginnen. Lijkt me een erg leuk vliegertje om te bouwen/vliegen. (En nee, ik hoef de tekeningen niet opgestuurd te krijgen ;))

Foto's met details over de plaatsing van de servo's, motor, accu, regelaar en koolstofstangen zie je hier alleen niet. Iedereen lost dit op zijn eigen manier op maar het zou leuk zijn om daar wat details van te posten. De platen weten we nu wel hoe die er uit zien :mrgreen:

Foto's met details over de plaatsing van de servo's, motor, accu, regelaar en koolstofstangen zie je hier alleen niet. Iedereen lost dit op zijn eigen manier op maar het zou leuk zijn om daar wat details van te posten. De platen weten we nu wel hoe die er uit zien :mrgreen:

Staat gewoon op de site van rcpowers :yes: daar vind je mooie tutorials ;)

Het gaat hier toch over bouwverslagen? Beetje jammer dat 90+% over de vraag gaat of je een bouwtekening kunt krijgen. :?

*gaat verder met knutselen*

Wel ff opletten he, de vraag komt nu van de TS, die de plannen GEKOCHT had, en ze naar vele mensen gestuurd heeft. Weet niet of jij de plannen gekocht had, maar zo niet, dan heb je ze hoogst waarschijnlijk via TS...

Zou dus netjes zijn als een van de ontvangers ze gewoon ff terug stuurt...
(ik heb ze niet helaas)

Zou dus netjes zijn als een van de ontvangers ze gewoon ff terug stuurt...
(ik heb ze niet helaas)

Ik heb ze een uurtje geleden ofzo opgestuurd ;)
En als er nog mensen zijn die de plannen willen, stuur mij dan maar een PB'tje met jullie e-mail adres:)

grts,

niels

Wel ff opletten he, de vraag komt nu van de TS, die de plannen GEKOCHT had, en ze naar vele mensen gestuurd heeft. Weet niet of jij de plannen gekocht had, maar zo niet, dan heb je ze hoogst waarschijnlijk via TS...
Nee, ik heb ze niet van één van dit topic. Wel via-via en ook achteraf netjes $9,99 betaald en een mailtje gestuurd naar RCPowers. :thumbsup: Zouden jullie ook moeten doen. ;) Anders zijn jullie eigenlijk illegaal bezig en dat wordt niet ondersteund op het Modelbouwforum. 8O :lol: ;)

Back