[bouw-verslag] F-117 stealth RCpowers

Hehe die moet inderdaad in zwart depron, hoef je hem in ieder geval niet meer te verven. De elektronica in dat ding zit wel simpel, ook hoe ze dat oplossen met die servo's. Ik moet toch maar eens een andere zender gaan kopen, ik zit nu nog met een oude zender maar daar kan ik geen deltavlieger mee besturen.

IK heb een zeer goedkope zender van Wfly hier kan ik wel op mixen !
Iemand mischien een adresje voor zwart depron omgeving enschede. Op mijn club konden ze het niet meer bestellen, en verven kost ook zoveel gewicht

Hmmm, ik heb alleen een fiets het is niet ver maar om met die platen te gaan fietsen, ik zal toch dan echt iets in Enschede nodig hebben.

oh, jeppe we kunnen wel wat regelen als mijn vader, of de joune mischien wel een keer wil rijden koop ik gelijk ook nog wat in !

moet je wel eerst geld hebben ..
je staat namelijk nog om precies te zijn 32,45 in de schuld. :P

mORGEN BEGIN IK MET HET BOUWVERSLAG, wit depron gebruik ik.
Het komt gewoon hier te staan

Hier het totale verslag van de bouw van mijn F117. Hij is nu echt af.

Foto-YH4BH88U.jpg

Foto-UNFPXRQE.jpg

Alle losse delen uitgesneden en even in elkaar gedrukt
Foto-YC64RLF7.jpg

Foto-ZIUHFNG7.jpg

Foto-7UDYPJYL.jpg

Motormount geplaats en de koolstof strip verlijmd.
Foto-M8QXLB8V.jpg

Foto-OAA4G4CH.jpg

Cockpit geplaatst
Foto-DMMU3EUL.jpg

Foto-4HOYSCDO.jpg

Zijkanten vastgezet
Foto-4O84FQVT.jpg

Foto-ALG6SZPM.jpg

Stangetjes voor de servo's gebogen
Foto-LLGN8KNB.jpg

Doorvoer gemaakt voor de stang van de servo. Deze loopt nu in een kunststof buisje.
Foto-U4BBREIW.jpg

Foto-MJZVEPUA.jpg

Servo's geplaatst met de stangetjes. Lees echter wel de beschrijving want voor je de cockpit plakt moet je eerst de servo's doen, veel handiger. Ik moest de stangetjes eerst weer recht buigen, door de buisjes voeren en weer buigen. Dat viel niet mee :D
Foto-S4CZR3VD.jpg

Foto-YPKHICX7.jpg

Foto-WDNNHVYJ.jpg

De bovenste foto laat het weggevreten depron zien van de dikke superlijm waarmee ik het stangetje dacht vast te zetten. Dus werd het snel twee nieuwe flaps uittekenen en snijden.
Foto-UT3RYHLP.jpg

Foto-JSBIUSQD.jpg

Foto-KHG4XRZV.jpg

Nieuwe flaps weer geplakt en met epoxy de stangetjes verlijmd. Daarna de staartvinnen gelijmd, ook met epoxy. Deksel met glastape versterkt en klaar is hij.

Nu nog even testen, filmpje van gemaakt
Je kan zien dat de servo's hier nog los liggen.

Hier zitten de servo's ook keurig vastgelijm met uhu por.

Nu nog de CG en de roeruitslagen bepalen. Iemand een soort van standaard setup voor dit type? (flaps, CG etc) Tips welkom.

Dan gereed voor de maiden :D ik hoop dit weekend, filmpje wordt uiteraard gemaakt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt Sleur, ik moest wel een beetje vijlen om hem goed pas te maken. Ik heb vervolgens de motor op de steun verlijmd met epoxy. Overigens kan je het nog simpeler doen maar ik ben van het luie type dat liever iets koopt en aanpast dan helemaal zelf in elkaar steekt. Een paar simpele schotjes van balsa werkt net zo goed en is nog goedkoper ook :D

Is dit nou een erg moeilijk vliegtuig om te maken/vliegen??

Onze overbuurman kwam gister met 8 zwarte platen depron aan (120cmx80cm) die had die nog over van het laminaat leggen en mochten wij hebben:D. Misschien dat ik dus ook een poging ga wagen met de F-117

Het is niet moeilijk om te bouwen, even goed kijken op de site van RC Powers.
Als je al kan vliegen, is het een Gaaf toestel lekker snel en wendbaar.

Als je nog niet kan vliegen, zou ik eerst gaan oefenen met bijvoorbeeld een Easystar.

Back