Bouw Viking Warrior (ex Aziz)

Discussie in 'Foto-Album' gestart door Droopy'ke, 20 sep 2003.

  1. wow, echt mooi hoor. Ik hoop ook dat je naar biddingtown kan komen tegen die tijd, we zullen zien.
     
  2. Danny Bimmel

    Danny Bimmel

    Lid geworden:
    20 mrt 2004
    Berichten:
    1.481
    Locatie:
    IJsselstein
    Hallo Droopy,

    Die Aziz die je gemaakt hebt ziet er erg mooi uit.

    Maar ik heb een vraagje. Ik ben zelf bezig met de
    Amsterdam en ben daarom op zoek naar werkende
    blusmonitoren, maar heb er nog geen kunnen vinden.

    Toen zag ik op foto's van jouw Aziz werkende blusmonitoren
    staan, van welk merk/type zijn deze?

    Groetjes Danny
     
  3. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Hallo Danny,

    Op welke schaal is jouw Amsterdam?
    De Warrior is op schaal 1:50 en de blusmonitoren die ik op haar dek heb aangebracht zijn de Graupner's met bestelnr. 393.

    Elke monitor word gevoed door een Graupner waterpomp type CL 504 M bestelnr.: 1647. Het debiet van zo'n pomp is 1,5 l./min.

    Veel succes met de bouw van je Amsterdam en plaats eens een fotootje :wink:

    Groetjes,

    Droopy
     
  4. Danny Bimmel

    Danny Bimmel

    Lid geworden:
    20 mrt 2004
    Berichten:
    1.481
    Locatie:
    IJsselstein
    Hallo Droopy,

    Bedankt voor de info,

    Mijn Amsterdam is ook schaal 1:50 (bouwdoos Artasania Latina) dus
    die blusmonitoren kan ik goed gebruiken :D .

    Ik heb vanmiddag nog even snel bij een modelbouwwinkel geïnformeerd,
    maar had ze hellaas niet liggen, dus dat wordt bestellen :( .

    Groetjes Danny.
     
  5. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.638
    Locatie:
    Betuwe
    @Danny: ik gebruik dezelfde blusmonitoren als Droopy'ke op mijn Parat.

    Ze zijn simpel te bouwen, makkelijk draaibaar te maken en betrouwbaar qua constructie.

    Ze kunnen niet eleveren of declineren, maar het systeem wat bijv op de 'Dusseldorf" gebruikt wordt om de monitoren te laten eleveren en declineren is naar mijn mening wat twijfelachtig.

    Als je toch wilt dat je monitoren op verschillende afstanden kunnen spuiten, valt het te overwegen om tussen de pomp en de accu een regelaar te plaatsen.

    Roel
     
  6. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Roel schreef:
    Potverdikke Roel, dat ik daar zelf nog nooit aan gedacht heb! :oops:

    Bedankt voor deze (gouden) tip :wink:

    Groetjes,

    Droopy
     
  7. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.638
    Locatie:
    Betuwe
    En hop... weer een aanslag op het huishoudbudget in huize Droopy:
    nieuwe regelaar.... 8O :lol:

    Aziz wordt ingrijpend gemodificeerd :schrik:

    By the way: vandaag niet gevaren, Droopy'ke?
    Ik stapte vanmiddag dapper met m'n zender de deur uit.... :schrik: Toch maar niet varen! Een windstoot blies de deur zowat uit m'n handen.
    Bootje bleef lekker binnen.

    Roel
     
  8. tja, ik denk...als de parat een keer niet vaart is het eindelijk rustig genoef voor de rotterdam.... :D toch maar niet...

    trouwens, als je een regelaar voor je bluspomp zet zou ik die wel zo inregelen of afstellen dat die wel meteen een beetje druk erop zet. Anders krijg je straks zo'n pisstraaltje waarmee je je eigen achterdenk onder pompt. Is ook niet helemaal de bedoeling denk ik
     
  9. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Amaai Roel, wat een rotweer.

    Ik had vandaag het idee om enkele foto's te nemen van mijn Artemis in woelig water. Aangezien de Artemis toch iet of wat tegen wild water bestand is zou dit prachtige aktiefoto's hebben opgeleverd.
    Ik zeg wel 'zou' want toen ik net als jij buiten ging ben ik al rap van gedacht verandert en bleef het bootje netjes in de haven (in mijn geval: op de kast :wink:) De wind blies me nét ietsje te hard. 8O

    Wat dat snelheidsregelaartje betreft, tja dat zal een beetje moeten wachten want ik heb me bij The Model Slipway de Maggie M. besteld en 't vrouwtje wil nu per sé ook een nieuwe digitale filmcamera. :roll:
    Ik laat ze maar doen. Zo kan ze dan enkele leuke filmpjes maken van mijn varende bootjes :D
    Maar dat regelaartje komt er. Ik vind het nog steeds een prachttip!!

    @ Kor: zo'n pisstraaltje is misschien goed om het stof van het dek te spoelen :wink: Maar je hebt gelijk: zorgen dat er van in het begin wat druk op staat zal zeker geen kwaad kunnen. :D

    Groetjes

    Droopy
     
  10. Danny Bimmel

    Danny Bimmel

    Lid geworden:
    20 mrt 2004
    Berichten:
    1.481
    Locatie:
    IJsselstein
    Dan heb ik nog een vraag, moet je niet een soort filter voor de pomp(en) plaatsen? Omdat er anders viezigheid in het water de boel kan verstoppen, of is dit onzin.

    Groetjes Danny.
     
  11. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Hoi Danny,

    Wat je hier zegt is heel zeker geen onzin. Als je veel in 'vervuild' water vaart is een filter voor je pomp(en) zeker geen luxe. Als filter zou je een benzinefilter kunnen gebruiken die men gebruikt bij RC benzinemotoren.

    Het zelfde geldt ook voor je boegschroef. Zoals je weet heeft een boegschroef nogal wat zuigkracht zoadat er makkelijk viezigheid kan aangezogen worden. Je kan dit testen door je vinger op zo'n aanzuiggat te houden en je boegschroef aan te zetten (vb.: boegschroef naar stuurboord en je vinger op het gat aan bakboord houden).
    Je zal voelen dat je vinger als het ware in het gat gezogen wordt.
    Je kan voor die twee gaten van de boegschroef een fijn metalen gaas monteren dat het vuiligheid in het water tegenhoud.

    Het water waar ik vaar (de Blaarmeersen te Gent) wordt continue door een zuiveringsinstallatie gepompt zodat mijn schepen van vuil in het water geen last hebben.
    Bij de Christel II en de Artemis heb ik gewoon 3 staafjes voor de boegschroefgaten gemonteerd die eventuele grote onzuiverheden zoals waterplanten, takjes enz. tegenhouden. Bij de Warrior heb ik die achterwege gelaten.
    De pompen op mijn schepen zijn ook niet van een filter voorzien en ook juist om de bovenstaande reden (je zou bij wijze spreken van dat water kunnen drinken :D ).


    Als het al eens gebeurt dat ik in een 'gewone' plas waar er nogal wat rotzooi in drijft mijn schepen te water laat, dan laat ik mijn pompen voor wat ze zijn en wordt er (jammer genoeg :twisted: ) niemand
    natgespoten.

    Groetjes,

    Droopy
     
  12. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Hallo iedereen,

    Terwijl de verf van mijn viskotter 'Lucy' staat uit te drogen was het nu het gepaste moment om de Warrior van zijn bemanning te voorzien:

    [​IMG]
    En maar sjouwen met die zakken en kratten...

    [​IMG]
    De trossen dienen netjes te worden opgerold

    [​IMG]
    De kapitein houdt alles vanaf de brug in de gaten

    [​IMG]
    Onderhoudsmonteur aan het werk aan een brandblusinstallatie




    Groetjes,

    Droopy
     
  13. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.638
    Locatie:
    Betuwe
    Droop:
    Als je de volgende Werkschependag er niet bij bent, rij ik hoogstpersoonlijk naar Belgie, arresteer ik je, inclusief modellen en ontvoer je naar de locatie van de Werkschependag. Wherever it may be!
    Potverdrieeuro's nog eens aan toe!
    Hoe haal je het in je hoofd om weg te blijven!! :twisted: Dan maar een dag geen post in Belgie!

    Roel
     
  14. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Laat de handboeien en enkelkettingen maar thuis hoor Roel, volgend jaar zijn we er héél zeker bij. :D
    Dit beloof ik je op mijn eerste communiezieltje. :yes:

    Groetjes,

    Droopy
     
  15. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Hoi iedereen,

    Het laatste nieuws i.v.m. de Warrior:

    Blijkbaar is er een modelbouwer in de USA die zéér geinteresseerd is in de Viking Warrior.
    Die meneer wil die nu tot in de details gaan nabouwen, inclusief alle modificaties die ik heb aangebracht!

    Ik kan nu beginnen om dit bouwverslag in het Engels om te zetten. :?

    Zo zie je maar hoe het kan gaan nietwaar: je bouwt een bootje en voor je het weet gaan je foto's de wereld rond en is er iemand aan de andere kant van ons aardbolleke die het wil nabouwen.
    Leuk toch?

    Groetjes,

    Droop
     
  16. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.638
    Locatie:
    Betuwe
    :lol: Dan zal die meneer meteen een Duits Tamiyatankje moeten kopen voor de katrollen in de kraan...
    Gefeliciteerd! Lucky you!
     
  17. Luit

    Luit

    Lid geworden:
    10 nov 2003
    Berichten:
    900
    Locatie:
    Rolde
    Yo Droop,

    Ik hoef jouw geen succes te wensen, want als er een succesvol in de (scheeps) modelbouw is dan ben jij het wel :lol: :wink: :D :) 8)
    Ik zag gisteren nog een detail-foto van jouw hier op het forum, en ik dacht echt dat het de echte Christel betrof, ging over die plakletters.
    Zullen we eens van schoenen ruilen, en dan niet om de geur :wink: , maar om het talent wat er bij jouw inzit.
    De volgende werkschependag neem ik pen en papier mee om een handtekening van je te vragen :wink:

    Greetings,
    Luit
     
  18. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Luit, je doet me blozen. :oops:
    Wat dat handtekeningetje betreft: tja... moest je nu nog een mooi knap dingske, van het vrouwelijke geslacht, van rond de 20 zijn... :D :rolling: :lol:
    Ik vréés dat jij niét aan die beschrijving voldoet :rolling: :rolling:

    Groetjes,

    Droop
     
  19. evwijn

    evwijn Guest

    Ziet er mooi uit, ga binnen kort beginnen aan de " Union-Manta" maar heb ook nog wel twee site's waar mooie offshore schepen staan :D :D
    www.schiffs-modell-bau.net :lol: :lol: en www.smc-hamburg.de zoek offshore treffen 2004 :idea: :idea:
     
  20. zinnia

    zinnia

    Lid geworden:
    8 feb 2005
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Antwerpen
    @ Droopy, talent kunt ge niet wegsteken dat heb ik al dikwijls aan je werk gezien, proficiat. Toch enkele vraagjes, hoeveel weegt de Aziz vaarklaar?
    En staan de motoren rechtstreeks op de schroeven, of met een reduktie?
    Tx, Gilbert
     

Deel Deze Pagina