Bouw/vliegverslag van Hummingbird 3D Pro

Vanochtend mn spullen binnen gekregen, heeft slechts 3 dagen geduurd (EMS) en geen problemen met de douane.

Crash kit, alu bladhouders, een paar crowngears en alu tail euh aansturing. Ga vanmiddag maar eens sleutelen. Plak er ook ook wat foto's bij.

Met vliegtijd van 11 minuten zit je met een 1500mAh capaciteit op zo' n 8 ampere verbruik. Eens kijken wat die van mij doet.

Bladhouders vervangen. (alu swash is nog niet binnen)

IMG_3204.JPG

Alu staart aansturing, scheelt behoorlijk wat speling.

IMG_3205.JPG

Ziet er goed uit Franck, de tail upgrades staan ook nog op mijn lijstje maar eerst de T-Rex SE afwachten en opbouwen.

Vanmiddag trouwens een vliegtijd van een kleine 12 minuten eruit geperst en 1530 mah geladen, echt leeg dus. De timer staat bij mij dus op 10 minuten ;) Moet ik er wel stiekem bijvertellen dat ik vlieg met een throttle curve van 0 85 95 100 100 en in idle up 100 100 95 100 100 :o Als ik helemaal tevreden ben over het vlieggedrag ga ik eens testen met een 15 tands op de motor ipv de 13 die er nu op zit.

Vanavond de pro maar eens uitgebalanceerd. Staartje draait practisch trillingsvrij zoals ie is. hoofdas is nog recht en draait volgas lekker hard...dit is wel ff iets anders dan mn CP2 . Morgen hopelijk mn swash binnen.

Ik begin met vliegen wel op een paar toeren lager.

Overigens, nu had ik mooie waypoint servo's...en die passen er dus net niet in :(

Marcel...wil jij de jouwe nog kwijt ?

Zo aluminum swash zit erop, past perfect, en weer wat minder speling. Ball links zitten echt perfect. Nu nog even servo's scoren en ik heb stiekem ook maar een helitech beltdrive conversieset gekocht....(swry kan het niet laten :D )

Welke servos zijn hier een beetje geschikt voor en betaalbaar ? Ik vlieg electro met eigenlijk alleen maar goedkoop spul...en dat voldoet prima...wil hier toch wat meer geld/betere kwaliteit aan spenderen.

DSCN3646.JPG

THnx,

Ik zit ook als mogelijkheid te denken aan waypoints. Ik er inmiddels een hele berg van diverse types in gebruik en ze doen het errrug goed. Geen speling, nog nooit een gesloopt dus redelijk robuust en relatief snel. Onderstaand type is 17$ geloof ik.

W-092SH High Speed for Mini Helicopter /E3D
Weight : 9.4g/0.36oz
Torque : 4.8V 1.3kg-cm / 17oz-in
Speed : 4.8V/0.09sec/60 degrees
Size(mm) : 24.5x11.5x22.5
Size(inch) : 0.98x0.45x0.90
Motor type : 3-Pole Ferrite
Gear type : Plastic
Ball Bearing: Single, Top

Lijkt me ook goed, zijn anderhalf gram zwaarder, sneller en even sterk. Als je goeie ervaringen hebt met Waypionts, waarom niet ? ;)

IJsbrand :)

Redelijk goedkoop en goed dan ga je voor de hs-55, wil je iets beter en heb je er dus ook iets meer voor over dan ga je voor de hs-56 ;)

In mijn Zoom had ik waypoints. Nadat er 3 doorgebrand waren kon ik het geen toeval meer vinden dat ik "toevallig" net een rotte waypoint servo had. Wat een rukdingen.

Ik zou de alu tail gear case ook bestellen als ik jou was Franck ;)

Ik heb vandaag dus een "exploding gearbox" gehad. Schade valt mee, mijn reactie was gelukkig goed.
-gearbox
-gestripte hs-50
-tail pitch slider
-tail bladhouder (volledig lager in de bladhouder ligt aan stukken)

Ik wilde de alu tail toch al gaan bestellen maar nu alleen iets sneller dan verwacht :D Maar deze gearbox heeft dus een vlucht of 25 achter de rug, dat is niet veel. Ik heb dus meteen het zwakste punt van deze heli gevonden, iets wat ik op diverse fora ook al gelezen heb.

Ochja jij had die beltdrive besteld natuurlijk. Ik had gehoopt dat deze gearbox het een paar weekjes zou uithouden en dan had ik de upgrades besteld. Ik zet hem nu even aan de kant en ga over een weekje of 2 weer verder kijken en bestellen, eerst de T-Rex SE V2 opbouwen die deze week binnen komt ;)

Ondanks deze kleine gebreken, welke goed te upgraden zijn ben ik nog steeds erg gecharmeerd van deze heli.

Na weinig tijd gehad te hebben ivm het opbouwen en invliegen van de T-Rex staat de Hummingbird inmiddels weer vliegklaar. Hij is inmiddels ook al inverted geweest en vliegt heerlijk. Het enigste wat ik nog even wil maken is een koolstof aansturing voor de staart, zodat ik niet afhankelijk ben van geleidertjes die alleen maar binding geven.

Inmiddels zit er ook een 15 tands tandwiel op de motor waarmee ik een headspeed van ruim 3000 toeren haal.

P7240001.jpg

P7240002.jpg

P7230002.jpg

Back