Bouw Waterlady 1:50

Gisteren heeft de Lady in het water gelegen,

Na 260 gram gewicht ligt ze op waterlijn.

IMAG0202.jpg

Met het gewicht ligt ze nog behoorlijk stabiel, schommelt wel iets maar dat gebeurt bij de echte ook.

Netjes Stephan.
Schommelen kan geen kwaad, zolang het maar niet gaat lijken op die fairplay boten.
Die vallen nog wel eens om.

wouw je bent mooi opgeschoten. mooie boot aan het worden hoor!

maar Stephan. heb laatst de door jou toegepaste methode met oase uitgeprobeerd, maar krijg de blokken niet gelijmd, omdat het meteen de lijm op zuigt, hoe heb jij dit opgelost, of is dit probleem jou onbekend?

Hoi Michiel,

Dankje,

Ik heb gelijmd met knutselplaksel (plaksel van vroeger op school). Weliswaar dikke druppels. Ook heb ik met cocktailprikkertjes de blokken bij elkaar gehouden.

Als je deze combinatie probeert moet het goed gaan.

grappig

hee wat grappig.. mijn vriend werkt op de Waterlady :) ik weet niet of je hem al af heb? Wil je hem eventueel niet aan me verkopen mijn vriend is zaterdag jarig en het zou een leuk kadootje zijn.

Hallo Patricia,

Dan moet hij mijn oom ook wellicht vast kennen, vaart op de Jacob Gzn. Die heeft een keer een foto laten zien aan een van die jongens die er op werken. Die waren heel erg enthousiast. Het kantoor werd direct gebeld haha.

Ik ben er nog mee bezig (inmiddels ook iets verder dat op de foto), en ik vind hem zelf erg leuk, al sinds ik kind ben. Zie hem regelmatig varen, maar verkopen doe ik hem niet.

Mijn vader is bezig met een Ovet/Igma kraan in dezelfde schaal, dus daar gaat ie goed bij passen.

De huidige stand van zaken

Mede bouwers en geïnteresseerden,

Ik zag dat ik een update vergeten was, dus bij deze.

Ondertussen heb ik een radar geplaatst, de mast de juiste kleur gegeven en tevens de antennes aangebracht.

De reling rondom de stuurhut is ook wit gemaakt.

Het volgende waren de draadlieren. Dit werd nogal krap dus heb ik een beetje moeten improviseren, maar naar mijn mening is het gelukt.

Enfin zie hier het resultaat ;)

IMAG0287.jpg

Momenteel heb ik de onderdelen liggen om te beginnen aan de sleeplier en om nog 4 bolders te plaatsen op het achterdek.

We gaan weer vrolijk verder.

Mannen bedankt, altijd leuk om te horen :)

@Vincent,

Ik mis nog het hart in het scheepje, die moet eerst nog geplaatst worden, maar de drang is nu wel hoog tegen de lente aan.

heb je het hart al? of moet het nog overgevlogen worden?
de wachtlijsten zijn ook zo lang straks sterft je bootje nog! :D

ik ben benieuwd hoe het geheel gaat varen!! trouwens kom je ook naar de WSD? vorig jaar heb ik je ook gemist!!

Hallo,

Ik was al een tijdje opzoek naar een kloot op mijn mast voorop. Lang gezocht en uit onverwachte hoek dankzij mijn vriendin EINDELIJK gevonden..wat een schat XD

Het bolletje komt van een piercing met een hele kleine diameter die ik goed vond passen. Het is een bolletje inclusief schroefdraad van 2mm.
Detail zit hem in de kleine dingen, en die dingen maken het :)
Met een klein beetje lijm en het schroefdraad zit het goed vast.

IMAG0449.jpg

Vervolgens:

De sleephaak, ook hier ben ik mee begonnen.

Ik heb een U-profiel gebruikt die ik in kokend water heb gelegd en om mijn ring heb gevouwen (dit was de juiste maat die ik kon vinden hiervoor)
Hieronder de foto's van de voortgang tot nu toe.

IMAG0479.jpg

Dit is de ronding op maat gemaakt, vervolgens heb ik een dwarsspant er tussen geplaatst. Op de foto zit overigens nog maar een kantje vast.
IMAG0480.jpg

Dit was hem weer voor deze keer

Back