Hallo forumleden,
Na een tijdje lang nadenken begon het toch wel erg te kriebelen.
Ik ben langzaam aan begonnen aan de bouw van de Waterlady.
Er waren geen bouwtekeningen van of niet te krijgen.. daarom heb ik zelf een bouw tekening gemaakt van dit schip. Getekend op 1:50 ben ik gaan proberen alles na te tekenen van diverse foto's die ik had gemaakt.
Allereerst even wat Technische gegevens en een tweetal foto's:
Lxbxhxdg.: 15,65 x 4,76 x 2,00 x 2,10 meter, kruiphoogte 6,30 kijkhoogte 6,80
De boot is een dubbelschroever, dit zal voordelen opleveren tijdens het varen ermee, maar misschien wel wat uitdagingen tijdens de bouw, aangezien ik gewend ben meer ruimte hiervoor te hebben. Maar ik heb er zin in dus proberen en proberen tot ik tevreden ben.
Ik wil hem uiteindelijk gaan bouwen in schaal 1:25
De afmetingen worden dan:
Lengte: 52,6 cm
Breedte 19 cm
Diepte heb ik op 8,4 cm gehouden.
Voor de mensen die zelf varen in de binnenvaart. Deze vaart vaker in de Mercurius haven te Amsterdam. Daar kwam ik hem een paar jaar geleden al tegen en had zoiets, ok die wil ik ooit gaan bouwen..
Na een tijdje lang nadenken begon het toch wel erg te kriebelen.
Ik ben langzaam aan begonnen aan de bouw van de Waterlady.
Er waren geen bouwtekeningen van of niet te krijgen.. daarom heb ik zelf een bouw tekening gemaakt van dit schip. Getekend op 1:50 ben ik gaan proberen alles na te tekenen van diverse foto's die ik had gemaakt.
Allereerst even wat Technische gegevens en een tweetal foto's:
Lxbxhxdg.: 15,65 x 4,76 x 2,00 x 2,10 meter, kruiphoogte 6,30 kijkhoogte 6,80
De boot is een dubbelschroever, dit zal voordelen opleveren tijdens het varen ermee, maar misschien wel wat uitdagingen tijdens de bouw, aangezien ik gewend ben meer ruimte hiervoor te hebben. Maar ik heb er zin in dus proberen en proberen tot ik tevreden ben.
Ik wil hem uiteindelijk gaan bouwen in schaal 1:25
De afmetingen worden dan:
Lengte: 52,6 cm
Breedte 19 cm
Diepte heb ik op 8,4 cm gehouden.
Voor de mensen die zelf varen in de binnenvaart. Deze vaart vaker in de Mercurius haven te Amsterdam. Daar kwam ik hem een paar jaar geleden al tegen en had zoiets, ok die wil ik ooit gaan bouwen..
Laatst bewerkt: