Bouwavontuur: Ah-1w Super Cobra Gunship

Hij is mooi geworden.
Ik had er ook 1 maar heb m later overgezet in een Hughes 500 rompje.
Ik zal m nog wel ergens zien denk ik zo.;-)

@ Tiger2,

ik breng hem volgende week zondag mee naar Horst.
By the way, jullie BBQ, is die op zaterdagavond of op zondag?

Heligroeten en tot gauw,

Nick

Mooi gedaan Nick,
Je hebt er een mooie electro heli bij.
Intussen hoost het hier, en jij denkt aan een barbieQ ? :0)

Grt,
Eric.

Hoi Nick,

Eigenlijk is het wel jammer dat er geen figuurtjes in de cockpit kunnen plaatsnemen. Dat zou nog eens een knap zicht geweest zijn. :p
Maar dit terzijde gelaten vind ik het wel een mooie heli en ik ben blij voor je dat alles naar wens functioneert.

Mijn complimenten!!

Droop

't Idd. jammer dat er geen plaats is voor pilootpoppetjes... Volgende keer maak ik een grotere waar plaats zat in is...

Heligroeten,

Nick

Ziet er mooi uit he nick! Jammer dat ik er niet was om de maiden te aanschouwen.
Ik heb mijn cobra nu voorzien van een 2s lipo ipv de 3s, reden hiervoor is dat ik met het relatief trage draaien van de rotorkop ( scale hé), de regelaar op 60% had staan, en dat vind'ie niet zo leuk ( warm lopen). Nu staat'ie voluit op 100%, gedaan met warmlopen, en ongeveer dezelfde rotorsnelheid, met als voordeel dat de heli wat lichter is. Vandaag voor de eerste keer gevlogen zo, en ging prima, zien wat de toekemst brengt..

greetz, didier

Van harte met de maiden Blue Bird!
Mooi werk heb je weer geleverd, hoe vliegt zo'n 'kleine' nou? Is hij stabiel? kan je hem goed positioneren?
Kortom is hij volgens verwachting?

Gr, Roy

Thx voor de reacties mannen...

Ook al was er wel wat wind in St.-Truiden, de mini-Cobra was vlot onder controle te houden. In totaal heb ik een zestal vluchten gemaakt.
Met een 2.200 mAh 3S1P Kong Power LiPo staan regelaar en motor na 9 minuten vliegen behoorlijk warm, maar alles is nog aanraakbaar, maw ik verbrand er mij niet aan. Nu zondag was het ook behoorlijk warm in de zon.
Het vliegen op zich met zo'n machientje is een beetje tricky, maw je moet er bij zijn want zo ne kleinen durft nog wel ne keer onverwacht vinnig uit de hoek komen. Een zwaardere schaalheli stabiliseert zichzelf grotendeels (bv. als je uit een bocht komt). De mini-Cobra moet je eruit sturen of hij kiest zijn eigen pad... Ook de windgevoeligheid is heel wat anders dan bij bijvoorbeeld mijn Alouette. Kortom allert sturen is de boodschap.
Hoveren is een plezier... je plaatst hem ergens en je houdt hem makkelijk in positie.

Als beginnersheli zou ik een 450-klasse eerder niet aanraden. Maar voor iemand die het rondvliegen aardig in de vingers heeft zijn deze machientjes ideaal om de vliegskills mee aan te scherpen.

Besluit. Ook als is het materiaal van de achterste rompdelen waardeloos en kloppen de vormen niet met een echte AH-1W (de neus is te rechthoekig en het doghouse is te hoog), is het toch een aardig ding om naar te kijken met een mooi vliegbeeld en er valt vrij schaalgetrouw mee te vliegen. De mini-Titan mekaniek die erin steekt vind ik schitterend.
'k Ben dus content da'k het ding heb gemaakt. En het smaakt naar meer... misschien wordt een volgend kleintje wel een Huy. Zowel ThunderTiger als Century hebben hiervoor het nodige in huis.

Heligroeten,

Nick

Back