Bouwavontuur: Ah-1w Super Cobra Gunship

Vind het echt geweldig hoe je het doet!!
Super!!
Krijg een glimlach van oor tot oor, als ik zulke foto's zie met 'Joe'.
Vooral doorgaan zo.
Vr Gr Erwin

frame012dehoofdtandwiel.jpg

frame013gemonteerdframe.jpg

frame014beetjecommentaa.jpg

@ heligay,

thx voor je compliment. Gräfendorf was echt weer de max dit voorjaar.
En nu Vario zal worden overgenomen mogen we ons naar het schijnt aan heel wat nieuws verwachten de komende jaren...

Thx voor het compliment Dimitri.
Ik had er met dit toestelletje meer vertrouwen in dan enkele maanden geleden met de Alouette, mede doordat ik ondertussen omgeschakeld ben naar 2.4 GHz.
Maar het is telkens weer een verademing om te zien dat een bouwsel het in de lucht goed doet.

Heligroeten,

Nick

Hey Nick,

Ben benieuwd naar je cobra, ik heb er ook eentje gemaakt, met wat extra verfwerk ziet het er meteen nog beter uit. Vooral de plastic wings en rocketpod dienen geverfd te worden, anders klopt er iets niet vond ik..
Om koelproblemen te vermijden heb ik een koelvin van AXI op de motor gemonteerd, dit helpt heel wat..
Succes ermee!

Didier

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Didier,

thx voor je reactie en voor het posten van de schitterende plaatjes van jouw (mini) Cobra.
Je "verfwerk" mag zeker gezien zijn. Héél mooi gedaan.

Van "echt" bouwen komt er bij mij de laatste weken niet veel meer in huis, daar we elk weekend wel ergens een show gaan vliegen met de Alouette... en die vraagt dan wekelijks ook een beetje onderhoud.

Wat mijn Cobra betreft heb ik de voorgeschilderde groen-blauwe camoversie.
Vermoedelijk ga ik die er op zetten, maar eigenlijk is mijn persoonlijke faforiete kleurstelling, voor een Whisky, de luchtblauwe versie.

Ik zie wel als ik de bouwdraad weer opneem wat ik er van maak...

Ondertussen heeft de mini-Titan er een 20-tal vluchtjes opzitten en 'k moet zeggen dat hij zalig vliegt...

Heligroeten,

Nick

ai

Hallo Blue Bird,
"shit happens",maar de moed niet laten zakken hé!
Succes met de wederopbouw.
Grtz Dimitri.;)

De moed gaan we omwille van dit stuikske helemaal niet laten zakken hoor...
Bovendien zou de mini Titan toch eersdaags omgebouwd worden. Bij deze maken we van een nood een deugd.

Morgen zal ik misschien eventjes iets minder vrolijk, want dan ga ik de te vervangen onderdelen ophalen en verneem ik er ook de prijs van...

Toch bedankt voor jullie reacties en support.

De oorzaak van de crash??? Ik kwam neus in en wind af in daalvlucht met nogal wat speed en maakte links naast mij op een meter boven de grond in uurwijzerszin al remmend een bocht van 270° met de bedoeling mezelf van links naar rechts side-in te passeren. Maar bij het uitkomen van de bocht ging het mis en kwakte hij de grond in. Wat de oorzaak is weet ik niet. Heb ik een ongekontroleerde stuurfout gemaakt of was het de wind (er stond nogal wat turbulente wind) of een combinatie van beiden... 'k Weet het niet.
Zelf hou ik het bij "te overmoedig" vliegen.
Soms denk je dat er niks meer mis kan gaan en dan wordt je overmoedig.
De kleine mini Titan heeft me weer met mijn voeten op de grond gezet...
Gelukkig heb ik het voor met de mini Titan en niet met de Alouette.

Heligroeten,

Nick

Innige deelneming nick, daarom als ik men laatste batterij oplaad, dan doe ik meestal de laatste vlucht niet, zoals je al zegt, je word er veel te kloek op en dan gebeuren er ongelukken, pascal.

Back