Bouwavontuur: Ah-1w Super Cobra Gunship

@ Volunteer

nog steeds geen testvlucht van de meccano wegens geen weer...

@ Dakota

Bij het monteren van de linkage rods en ball links is er inderdaad verwarring mogelijk daar de werkelijke maten niet overeenstemmen met de 1:1 tekening.
Ik heb alles met de schuifmaat nagemeten. Dit is inderdaad een beetje lastig, maar lastig lukt ook... Nu, van zodra de testvlucht is doorgegaan zal je hier wel merken hoe het gegaan is hé...

@ Iceman_rr2

We hebben Burgsinn reeds geboekt voor dit jaar... hopelijk zijn jullie er dan ook weer...
Bij deze een prentje van de vlaggen (alé toch ééntje) waarvan sprake.

alouetteatgrafendorf.jpg

@ didier n

Thx voor het advies

Heligroeten,

Nick

Ja het weer hier in Belgium dat hebben we niet in de hand.

Proficiat nog met je prijs die je vast hebt. :confused:;) welke prijs is dat eigenlijk :oops: ?

Hoe staat het er intussen mee? Heeft de bouwcrew nog de benodigde motivatie kunnen vinden om verder te werken aan de romp? :rolleyes:

@ Hubris

Met de omgebouwde mekaniek heb in maart met succes testgevlogen, doch daar alle bouwaandacht momenteel naar de Radikal gaat is er verder aan de Mini-Cobra niks meer gebeurd. Maar uitstel is hier geen afstel. Van zodra de Radikal vliegt trekken we de Mini-Cobra-mekaniek zijn jasje aan.

Heligroeten,

Nick

@ Bert,

ik merk nu pas je vraag over die trofee...

Dus, beter laat dan nooit, hier het antwoord.
Elk jaar kunnen op de Vario "Open Tag" recentelijk gebouwde Vario schaalmodellen worden tentoongesteld. Vele tientallen Variovrienden laten dan hun kunstwerkjes bewonderen.
Aan dit statisch showgebeuren is er een wedstrijd verbonden, waarbij de modellen door een jury worden beoordeeld.
Tijdens de editie 2009 behaalde ik met de Alouette de zevende plaats.
Het unieke Vario-trofeetje (hmm) is een mooie herinnering aan dit gebeuren.
'k Ben er eerlijk gezegd wel trots op, want in het "heli-Mekka" een prijsje kunnen wegkapen is wel plezant. Zeker als je deelneemt met een toestel dat niet van Duitse makelarij is en bovendien ook nog eens in een militaire outfit steekt. De Duitsers (en jullie Nederlanders waarschijnlijk ook) hebben een chauvinisme dat bij ons in het communotaire België vrijwel onbestaand is...
De volledige deelnemerlijst en rangorde staat trouwens op de Vario-site.

Heligroeten en tot zaterdag hé,

Nick

Zooveel mooier de benzine Techniek/helikopters nietwaar Nick?

Nog vele plesante uurtjes met monteren! :0)

Groetjes,
Eric.

Hoi Eric,

elektro is de toekomst, benzine een alternatief tegen dat we op een confortabele en betaalbare wijze elektriciteit kunnen meesleuren...

Helis maken is aardse vreugde hé, ermee vliegen is hemels...

Heligroeten en tot gauw,

Nick

Koen, van zodra er nog eens aan de "mini-Cobra" wordt gewerkt komen er zeker plaatjes.
Momenteel gaat alle modelbouwtijd en -aandacht naar de Radical en het luchtwaardig houden van de Alouette.

Heligroeten,

Nick

Hoi Nick,

We hebben elkaar gesproken bij het berenvliegen op de Pampa's. Ik ben benieuwd wanneer je met de Vario Cobra gaat beginnen?

Nog meer losse schroefjes gevonden van de Alouette II. En heeft Guy al zijn Bell Huey weer kunnen repareren?

Ik begin binnen kort met de bouw van een Bell 222 .50 klasse voor een Heim Uni 40 mechaniek. Deze is net weer vliegwaardig gemaakt.

Misschien tot ziens in Oss bij de schaal meeting.

Groetjes Rob.

@ Volunteer

nog steeds geen testvlucht van de meccano wegens geen weer...

@ Dakota

Bij het monteren van de linkage rods en ball links is er inderdaad verwarring mogelijk daar de werkelijke maten niet overeenstemmen met de 1:1 tekening.
Ik heb alles met de schuifmaat nagemeten. Dit is inderdaad een beetje lastig, maar lastig lukt ook... Nu, van zodra de testvlucht is doorgegaan zal je hier wel merken hoe het gegaan is hé...

@ Iceman_rr2

We hebben Burgsinn reeds geboekt voor dit jaar... hopelijk zijn jullie er dan ook weer...
Bij deze een prentje van de vlaggen (alé toch ééntje) waarvan sprake.

alouetteatgrafendorf.jpg

@ didier n

Thx voor het advies

Heligroeten,

Nick

Hey die Nick,

Was weer een gezellig Belgie/Nederland onderonsje daar bij Vario.
Helaas het weekend is alweer voorbij, en helaas we mogen weer proberen onze portemonee aan te gaan vullen voor volgend jaar.
Jullie kwamen toch ook naar Eibergen he?
Zal ik nog een verzameling Nederlandse vlaggen inslaan?

Groetjes Wim

Metroid zei:
We hebben elkaar gesproken bij het berenvliegen op de Pampa's. Ik ben benieuwd wanneer je met de Vario Cobra gaat beginnen?
Nog meer losse schroefjes gevonden van de Alouette II. En heeft Guy al zijn Bell Huey weer kunnen repareren?
Ik begin binnen kort met de bouw van een Bell 222 .50 klasse voor een Heim Uni 40 mechaniek. Deze is net weer vliegwaardig gemaakt.
Misschien tot ziens in Oss bij de schaal meeting.

Hey Rob, ik heb er net een weekje helikopterkermis opzitten in Duitsland. Alles wat nodig is om de Vario Cobra te bouwen is besteld... je leest er hier op het forum spoedig meer over. Momenteel ben ik druk doende met de voorbereidingen om er weer een nieuwe bouwstrip rond te breien...
De losse schroefjes in de Alouette waren eigenlijk een aanwijzing dat er meer aan de hand is. Ook hier lees je héél spoedig meer over in mijn Alouettedraadje, waar ik terug leven in ga blazen...
Bij leven en welzijn zien we mekaar in Oss. 'k Ben benieuwd naar je Bell 222

Iceman_rr2 zei:
Was weer een gezellig Belgie/Nederland onderonsje daar bij Vario.
Helaas het weekend is alweer voorbij, en helaas we mogen weer proberen onze portemonee aan te gaan vullen voor volgend jaar. Jullie kwamen toch ook naar Eibergen he?
Zal ik nog een verzameling Nederlandse vlaggen inslaan?

Hey Wim, zoals je zelf al schreef was het weer zàààlig bij Vario. We hebben er 6 maand naartoe geleefd en het is helaas weer voorbij. Gelukkig staat er nog heel wat op het programma dit seizoen. We komen naar Eibergen, voorzie je dus maar van een collectie Nederlandse vlaggen. Wij zorgen voor zwart-geel-rood, jullie voor oranje...

Heligroeten,

Nick

Kleintje

Heej Nick,

Ik zou hem wat compost geven om te laten groeien. Wedden dat je binnenkort met een grotere komt???? Heb je trouwens al zulke kleine popkes gevonden?

Grz. Bone

hubris zei:
Wanneer gaat ie zijn maiden beleven?

Na mijn avondposting kom je hierover alles te weten...

Redskin zei:
Wedden dat je binnenkort met een grotere komt???? Heb je trouwens al zulke kleine popkes gevonden?
De schaal van de mini-Cobra is ongeveer 1/20. Popkes die in de mini-Cobra passen zijn in de speelgoedzaken tegenwoordig massaal beschikbaar. Helaas is er hiervoor in de mini-Cobra cockpit geen plaats voor, anders had ik het zwaartepunt zeker met een manneke gekorrigeerd ipv met lood.

Heligroeten,

Nick

Back