"Bouwbericht" van een Graupner Taxi 2400 met elektromotor

Discussie in 'Sleepvliegtuigen' gestart door JdeRooij, 8 jun 2012.

  1. JdeRooij

    JdeRooij

    Lid geworden:
    25 aug 2011
    Berichten:
    745
    Locatie:
    Aarau Rohr, Zwitserland
    *Thread uitgraaf*

    Helaas is de Taxi niet meer.
    Het was een fijne vlieger, maar... zo is het leven... komen en gaan.

    De Taxi heeft een nieuw baasje en ik hoop dat hij er precies zo veel plezier van gaat hebben als ik had.

    So long.... :cry:
     
  2. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Hoi Jordy,
    In augustus was je op zoek naar je eerste sleepervaringen. Heb je die nog opgedaan?
    (je draadje staat immers in het sleepvliegtuigen-deel, ik denk dat er wel mensen benieuwd zijn hoe het nou uiteindelijk sleepte :) )
     
  3. JdeRooij

    JdeRooij

    Lid geworden:
    25 aug 2011
    Berichten:
    745
    Locatie:
    Aarau Rohr, Zwitserland
    Ja, de Taxi heeft toch nog het één en ander gesleept.

    Meestal waren het F3J zwevers met max 2,5Kg. gewicht.
    Ook nog eens een Alpina 5001 er aan gehangen.
    Ik geloof dat die zo'n 7 Kilo woog.
    Dat vond ik best wel spannend.

    Al met al was het best leuk om te slepen.
    Ik was trouwens de enigste op de club met een electro sleper, alle andere hebben van die rokende, knetterende en stinkende koffiemolens in de neus zitten :rolling:

    Het was best wel speciaal om de enigste met een electro sleper te zijn.
    Ik kon 6 zwevers naar boven brengen met één Lipo-pack.
    Dus 12 x slepen met mijn 2 packs.
    Dat was ruim voldoende bij ons.
    Omdat ik veel power had zat ik al snel op 250-300 meter en dan gelijk een stijle duik naar beneden met de flaps op 80 graden.
    Dat zag er best wel spectaculair uit ;)

    Het enigste 2 dingen die me toch wel stoorde bij mijn Taxi waren:

    1. Het transport. De Taxi was toch best wel groot en zo doende had ik er geen zin in om "het beest" elke keer in de auto te laden. Zelfs een (4 meter) zwever is makkelijker en vooral sneller mee te nemen en op te bouwen.
    2. De Lipo's wisselen. Het was niet optimaal omdat ik de Taxi op z'n rug moest leggen. Zag er stom uit en praktisch was het ook niet.

    Dat heeft ertoe bij gedragen dat ik de Taxi heb verkocht.
    Er komt een nieuwe sleper, dat is zeker, maar eerst maar mijn andere 3 grote projecten (Pace VX3.8, Erwin XL UL en Tarot Ironman 1000) klaar maken.
    Dan zien we wel verder.

    Groetjes,

    Jordy
     

Deel Deze Pagina