[Bouwfase Mast] liebherr ltm1090

Status
Niet open voor verdere reacties.
nou zondag was informatief. ;)

echter ben ik nog steeds op zoek naar slangbreuk beveiliging....

ook zoek ik nu nog naar goede 5mm connectors.. leimbach heeft alleen maar opsteek? connectors met tywrap hooguit...

ik zoek die connectors met knel schroef erop.. dit systeem zeg maar maar dan voor M5.

Hallo Alwin,

Had Richard geen oplossing voor de slangenbreukbeveiliging ????

nee hun waren ook nog bezig daarmee hoe en wat echter had marc het over dat damitz dit verkocht maar wordt niet veel wijzer van de site van damitz..

Ik heb een tekening van een gestuurde terugslagklep op de mail gezet.
Dit ding werkt eigenlijk alleen goed bij een dubbelwerkende cilinder. Enkelwerkend werkt ook wel, maar dan gooit hij wel in een keer de klep helemaal open.
Er zijn wel schroefkoppelingen te vinden, moet je eens in de buurt informeren bij pneumatiek koppelingen. Ik vind ze te groot, daarom maak ik ze zelf.

Laatst even m'n archief doorgespit en kom dit tegen:

De RAL nummers voor een Liebherr
het geel 1007 daffodil yellow
en het grijs 7012 basalt grey
ik denk dat dit de nummers zijn

Weet iemand of dit klopt voor Liebherr machines?

Cheeta,

weet jij of er profielen zijn in de modelbouwwereld met de juiste vorm van een telegiek. Ik bedoel dus een giekdeel met zo'n half ronde gezette onderzijde.
Zou er behoefte zijn aan dat soort profielen denk je?
Ik zit te denken om deze profielen te laten extruderen van aluminium. Ik ben in contact met een bedrijf dat dit zou kunnen maken. Deze jongens kunnen redelijk kleine orders produceren.
Mij gaat het om of zoiets in de modelbouwwereld rendabel zou kunnen zijn.

groet Stef

hmm tsja wat is rendabel? heb je een richtprijs voor een mast? / bewerking.

als je voor onder de 300 euro 4 mastdelen kunt produceren beginnend vanaf 70mm tot ca 45mm. dan heb ik zoiezo al animo hiervoor ;).

of bedoel je een kant en klaar mast systeem?

Goeiemorgen,

Ik bedoel inderdaad alleen het profiel. Je zou dan als ik het goed begrijp vier mastdelen, die in elkaar passen, van ca 1 meter lang voor die prijs moeten maken.
We kunnen eens kijken of die mensen dat kunnen spuiten. Je krijgt wel eeen prachtige mast. Dat geextrudeerde aluminium is ook geweldig stijf van structuur, en mooi op maat.

Ik kom er op terug. Anders help me even herinneren daaraan. Op het moment ben ik met van alles tegelijk bezig.

Groet Stef

tsja je moet ook niet teveel metaal (uhhh hooi) op je vork nemen..

mocht je tekeningen nodig hebben van de mast, laat het me weten heb ze hier digitaal staan.

@cheeta,

Ons forumleden is bekend dat je veel verstand hebt van electronica. Is dat alleen een hobby of ben je professioneel in electronica? Dat zou mij niet verbazen wanneer wij topics als deze doorlezen...

hallo zore.

mijn opleiding is MBO+ Automatiserings Elektronica... etc etc etc.. beetje lange naam..

als werk repareer ik groot volume kopieer/print machines.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back