@StefanF
Ik heb ook niet alle wijsheid in pacht en ik heb ook jouw bouwverslag gevolgd, waar ik ook gezien heb dat je veel kennis hebt en boven het gemiddelde bouwt, das duidelijk.
Ik probeer met mijn adviezen alleen rekening te houden met de mogelijkheden die Alwin heeft om het zelf op te lossen.
Met beschikking over machines, zoals ik zelf heb, kan je alles maken, en met geld kan je alles kopen, maar dat is niet voor iedereen weggelegd.
Uiteindelijk bepaald Alwin zelf hoe hij het gaat oplossen, met de adviezen van ons allemaal.
Wat de uitlijning van de masten betreft, denk ik dat je dit niet kan elimineren. de ruimte heb je nodig en de buiging ga je ook niet tegen.
Als de spindelmoer ruimte heeft om op en neer te bewegen vang je dit al op.
Een goed voorbeeld hiervan is de cilinder die in de masten gemonteerd zit, hier zie je de bevestiging als een sleuf, om de buiging van de mast op te vangen. De cilinder kan op en neer bewegen.
Wat die koppeling betreft, die kan geen axiale krachten opvangen, maar ik kan nu niet voor me halen of er nog een voorziening zit in de mast om dit op te vangen. Anders komen deze krachten op de motorlagering zelf en dat zal die niet leuk vinden.
Hoe dan ook, een starre verbinding gaat volgens mij problemen geven.