Bouwfoto's Typhoon

oké, ik bedoelde eigenlijk alleen dat een radar op een schip meestal geen 60rpm maakt.
Zou een beetje lullig zijn voor Luit als hij z'n Tyhoon uitrust met een radar die 60 rpm maakt.

Heb je op een schip normaal geen twee radars met elk een ander toerental?

Eén voor een groot oppervlak die traag ronddraait.
En één voor een klein oppervlak die snel rondraait.

Ik weet het niet zeker maar ik denk dat de sneldraaiende enkel in Havens en druk vaarwater gebruikt wordt.

Samw zei:
Heb je op een schip normaal geen twee radars met elk een ander toerental?

Daarom ook mijn uiterst :wink: scherpe opmerking, dat ik er dan ook wel een chinook van kan maken (2 rotors).
Maar dat neemt niet weg dat ik nog steeds met de vraag zit; hoeveel omwentelingen maakt een gemiddelde scheepsradar.
Dat ik dit graag wil weten komt door het feit dat ze bij Conrad mooie vertragingsmotortjes hebben, maar met verschillende toerentallen (zoek maar eens op bestelnr. 242543 - 89).
Dan lijkt het me logisch dat ik het motortje koop die het dichts bij de realiteit komt.

Greetings,
Luit (die hoopt op beter weer, want dan kan ik lekker gaan spuiten :oops: )

ps @Adam, bedankt voor de site die je noemde, maar deze motoren zijn te lang, eeehhh hebben een soort van buisvorm.
Die van Conrad zijn echt heel compact.

Luit zei:
ps @Adam, bedankt voor de site die je noemde, maar deze motoren zijn te lang, eeehhh hebben een soort van buisvorm.
Die van Conrad zijn echt heel compact.

Klopt, maar zijn weer smaller dan de Conrad/Robbe motortjes.
Soms kan je wat langs en smals kwijt en soms wat plat en breder
Vandaar mijn verwijzing naar de site

Heeft eens in z'n aantekeingen zitten zoeken en kwam tot de ontdekking dat het aantal omw/m van 60 niet correct was het waren er net geen 45 :oops: sorry voor de verwarring zal het niet meer uit m'n hoofd doen zal wel in de war zijn geweest met 60 sec in 1 min 8O :D .

Het enige voordeel luit, van het snel draaien van de radar als je zorgt dat er een beetje spoed in komt zo dat ze een beetje lift gaan krijgen is het wel makkelijk om die zware jongen uit het water te krijgen :P :D

Gr Martin

Ahoi,

Ik ben maar weer eens met mijn pincet in de weer geweest :wink: .
Met onderstaand resultaat, de hutten van de Kapitein en 1[sup:ae11274f1a]e[/sup:ae11274f1a] Stuurman :oops: .
Qua inrichting stelt het nog niet zoveel voor (je kunt nog niet eens zitten), maar het begin is er.
Ik zou foto's krijgen van Remko, maar die ligt voorlopig in de lappenmand, dus dat word niets.
Dus zodoende ben ik maar een beetje van de "blauwdrukken" uitgegaan van de Typhoon.

Komen ze:

0303-001.jpg

0303-002.jpg

0303-003.jpg

Nog een nieuwtje over Remko trouwens.
Als alles goed gaat word hij straks Kapitein, hij is bezig met het halen van de papieren.
Nu voor mij maar te hopen dat hij wel "Ouwetje" word op de Typhoon/Tempest :wink:

Greetings,
Luit

Hoi Luit,

Die eerste officier he?? is dat de Baas of bedoel je de stuurman??;) ik denk de eerste stuurman maar ff voor de leken onder ons!!

voor de rest kan ik niets anders zeggen dat ik het erg gaaf vindt dat je het hele intrieur erin zet !! ik zou daar niet het geduld voor kunnen opbrengen... Gordijntjes maken, lakens naaien enzo!! toppie!!

gr,
wouter

Yo,

Na een hele zaterdag afgeleid te zijn door weet ik veel wie, heb ik toch nog wat "geprutst".
In de "unit" heb ik nu 2 kerkbankjes gebouwd :wink: .
Ook ben ik nog een beetje aan het pielen geweest met een stoeltje.
Eeehhh let niet op de stoffigheid, en regendruppels :roll:
Zie hieronder:

0403-001.jpg

0403-002.jpg

Tussen al dit gepriegel door, kreeg ik wel het idee om deze unit op de een of andere manier demontabel te maken.
Zodat wanneer er eens een stofzuiger ofzo doorheen moet, dat ik dan het geheel uit het schip kan pakken.
Dit is zover ik kan zien geen enkel probleem, en zal daarom ook gebeuren.

Tot zover, voorlopig ben ik nu ff met andere dingen bezig (cursus), dus het zal eerst wel weer wat rustiger worden in dit draadje.

Greetings,
Luit
ps sommige delen zien er wat onafgewerkt uit, maar dit zie je niet meer als het eenmaal geinstalleerd is.

Hoi luit

Dat ziet er gaaf uit. Maar als je Martin wilt volgen. Waar zijn de lege flesjes bier en de .......boekjes . Want die kun je overal vinden op dat soort schepen.

Tuurlijk, tuurlijk, alleen sex,drank en rock en roll,en niks anders hoor, dat is het imago nog steeds schijnbaar, dus Luit, hoppa die boekjes en lege flesjes drank er bij, anders is het schijnbaar niet compleet

Geduld is een schone zaak :D
In de loop van de tijd zal ik dit soort "dingetjes" er nog wel bij in bouwen.
Heb ook nog niet gezegd dat het gereed was :wink:

Greetings,
Luit

ohhjee.... scheepsmodelbouwers :roll: :roll: :roll:

altijd maar met een biertie in de hand:celebrate:
de leuke blaadjes onder de kussens :oops:
jemineetje zeg het word nog is wat met die gasten zeg 8O

armando

Ahoi,

Om te beginnen: de cursus heb ik op zak! (PHP voor gevorderen)
Nu dat voorbij is, kan ik me weer op mijn scheepje storten.
Nu is er nog niet zoveel gebeurt, maar toch nog ff 2 fotootjes geschoten van de vorderingen van "the unit" :wink: .

1203-001.jpg

1203-002.jpg

Zoals je ziet liggen er her en der wat "boekjes" en dergelijke, en natuurlijk een kalender aan de muur :oops:
Mijn scanner heeft helaas de geest gegeven, en zodoende werkt mijn printer ook niet meer (*&#$% All-In-One), dus geen gedetailleerde papieren op het tafeltje.
Als het weer voorlopig zo aanhoud, dan ga ik weer verder met de romp.

Greetings,
Luit

Hoi,

Ben weer eens in de weer geweest met koper, met het volgende resultaat.
De cargorails beginnen vorn te krijgen.
Het staat allemaal nog niet zuiver in lijn, maar dat komt nog wel :wink:

1603-001.jpg

1603-002.jpg

Na alle verticale steuntjes een keer zolang te maken, en er dan in het midden een gat doorheen te boren, kreeg ik op alle steuntjes een half maantje.
Deze er vervolgens met een brander en soldeer eraan gesoldeert.
Was wel een warm werkje, en de kachel is vandaag dus ook niet aangeweest in de garage/hobbyruimte :wink:
Binnenkort meer foto's over de vorderingen.

Greetings,
Luit

ha luit

dat ziet er welliswaar schitterend uit !!!!
maar kan je misschien wat mer vertellen over hoe je dat argorails heb gemaakt
omdat ik namelijk zelf der nu ook aan te ben gekomen
en ik het waarschijnlijk uit messing gaat doen

en hoe heb je de staanders in het dek
vastgekregen
en het buigen natuurlijk daar benk zeer benieuwd naar!!!

mvgr

armando

Armando,

Stel dat de staanders 3,2cm lang zijn (in mijn geval), dan zaag ik stukjes koperdraad van 6,5cm af (1mm speling :wink: )
Hier teken ik het midden op af, en zet met de centerpunt een "deukje".
Daarna inspannen in de bankschroef van de kolomboormachine, en vervolgens met een 4mm boor (de staander is ook 4mm doorsnede) een gat geboord door het midden van de staander.
Je houd dan 2 staanders over met een lengte van ongeveer 3,2cm, die alletwee voorzien zijn van een half maantje.
Dit maantje valt dan weer precies in de dwarsligger.
Vervolgens kun je ze stevig op de juiste plaatsen vastsolderen.
Het buigen gaat "gewoon" in de bankschroef, koper valt makkelijk te buigen.
Het plaatsen op het achterdek is ook een "easy job", afmeten waar de staanders in het dek komen, vervolgens gaatjes boren van 4mm, en je cargorail zit zo vast als een huis.

Greetings,
Luit

Back