Hoi-piepe-loi,
Ben weer bezig, maar omdat het trapje wat van de stuurhut naar beneden loopt moet drogen, heb ik ff tijd om mijn vorderingen te laten zien.
Als eerste een overzicht van de "bierfusten" oftewel de reddingsvlotten (weet nog niet of ik er nou Viking [sup:2a71f4185e]TM[/sup:2a71f4185e] of Heineken [sup:2a71f4185e]R[/sup:2a71f4185e] op moet zetten :wink: :roll: )
De foto is enigzins overbelicht, en het lijkt alsof het bovenste vlot kleiner is dan de onderste...dit is niet zo!
Nu ben ik ook maar eens begonnen met het railingwerk, en na lang wikken en wegen toch maar voor de "goedkope" oplossing gegaan, dus gewoon elekticiteitsdraad.
De scepters zijn gemaakt van de fasedraad, en de railingen van schakeldraad.
De tussenliggende railingen zijn van de een of andere grondkabel waar een hele rits dunne draadjes inzitten.
Op de achtergrond zie je de hulpmiddelen liggen om de railingen op de goede hoogte te krijgen, en zelfs met deze hulpmiddelen lukt het me niet om alles tot op de honderdste milimeter gelijk te krijgen.
Maarja, zoals we in Groningen zeggen "schaif stoat laif" (dan weten bijv. Arnold en Jan Vos wel waar ik het over heb ;-))
Nu heb ik als laatste nog een vraag, en wel de volgende:
De meeste onderdelen van het schip heb ik nog los om het straks wat makkelijker te hebben met het schilderen/spuiten van de onderdelen.
Maar nu zit ik met het volgende probleem.
De schoorstenen staan nog los op het dek, maar hier komt wel de railing aan vast.
Op onderstaande foto heb ik ff via pijltjes laten zien hoe het moet.
Wat is jullie idee hierover.
Eerst de schoorstenen in de juiste kleuren spuiten en dan de railing eraanvast monteren, of de schoorstenen vastzetten en daarna alles afplakken zodat ik ze in de juiste kleur kan spuiten.
Greetings,
Luit (die nu pas ziet dat de bak voor de navigatieverlichting ook niet helemaal zuiver hangt
)
Ben weer bezig, maar omdat het trapje wat van de stuurhut naar beneden loopt moet drogen, heb ik ff tijd om mijn vorderingen te laten zien.
Als eerste een overzicht van de "bierfusten" oftewel de reddingsvlotten (weet nog niet of ik er nou Viking [sup:2a71f4185e]TM[/sup:2a71f4185e] of Heineken [sup:2a71f4185e]R[/sup:2a71f4185e] op moet zetten :wink: :roll: )
De foto is enigzins overbelicht, en het lijkt alsof het bovenste vlot kleiner is dan de onderste...dit is niet zo!

Nu ben ik ook maar eens begonnen met het railingwerk, en na lang wikken en wegen toch maar voor de "goedkope" oplossing gegaan, dus gewoon elekticiteitsdraad.
De scepters zijn gemaakt van de fasedraad, en de railingen van schakeldraad.
De tussenliggende railingen zijn van de een of andere grondkabel waar een hele rits dunne draadjes inzitten.

Op de achtergrond zie je de hulpmiddelen liggen om de railingen op de goede hoogte te krijgen, en zelfs met deze hulpmiddelen lukt het me niet om alles tot op de honderdste milimeter gelijk te krijgen.
Maarja, zoals we in Groningen zeggen "schaif stoat laif" (dan weten bijv. Arnold en Jan Vos wel waar ik het over heb ;-))

Nu heb ik als laatste nog een vraag, en wel de volgende:
De meeste onderdelen van het schip heb ik nog los om het straks wat makkelijker te hebben met het schilderen/spuiten van de onderdelen.
Maar nu zit ik met het volgende probleem.
De schoorstenen staan nog los op het dek, maar hier komt wel de railing aan vast.
Op onderstaande foto heb ik ff via pijltjes laten zien hoe het moet.
Wat is jullie idee hierover.
Eerst de schoorstenen in de juiste kleuren spuiten en dan de railing eraanvast monteren, of de schoorstenen vastzetten en daarna alles afplakken zodat ik ze in de juiste kleur kan spuiten.

Greetings,
Luit (die nu pas ziet dat de bak voor de navigatieverlichting ook niet helemaal zuiver hangt
