Bouwfoto's Typhoon

Schitterend!!!!

Dat is het voordeel van zo'n joekel :wink: kun je lekker veel details in bouwen, als ik dat met m'n HH 1:50 wil doen heb ik een microscoop nodig 8O ( En veel dunnere vingers :cry: )

Ga zo door :wink: en laat die foto's maar komen.

Groeten Roland.

Roland zei:
Schitterend!!!!

Dat is het voordeel van zo'n joekel :wink: kun je lekker veel details in bouwen, als ik dat met m'n HH 1:50 wil doen heb ik een microscoop nodig 8O ( En veel dunnere vingers :cry: )

Ga zo door :wink: en laat die foto's maar komen.

Groeten Roland.

U vraagt, wij draaien!
Komen er nog een paar:

typhoon-013.jpg

Na teveel "zware van Nelle" moet je wel een brandje kunnen blussen ;-)

typhoon-014.jpg

Na gedane arbeid is het eventjes uitrusten op deze fateuils

typhoon-015.jpg

Ik geloof dat Recaro dit type stoelen maakt, en om om een idee te geven van de grote, dit stoeltje is 2,5cm hoog en 1cm breed! En geheel gemaakt van triplex.

Greetings,
Luit
ps Roland, toch ga ik dit ook in mijn Hunter proberen :roll: :wink:

@ Luit,

Zeg petje af hoor ziet er leuk uit op zo, nog even en dan waan je je echt op de brug :wink: .Ik vraag mij af of zoiets ook te doen is op schaal 1:50 of zou dat te klein worden ? Daar in tegen in schaal 1:87 ( spoor ) gaat het tenslotte ook en 1:50 is weer iets groter voor de detailering.

Ik ga in iedergeval een poging wagen.

Gr Martin

Martin,

Heb een onafgebouwde Happy Hunter staan, en hier wil ik ook het interieur inbouwen.
Dit gaat nog wel eventjes duren want ben eerst bezig met de Typhoon.
Maar ik heb de foto's van het interieur van de Hunter, en het zal me gewoon lukken, hoe dan ook :wink:
Op de een of andere manier vindt ik het "the finishing touch" als je de stuurhut "bekleed" hebt.
Succes met jouw Hunter, ik volg je draadje wel :wink:

Greetings,
Luit

jboers zei:
@Luit,

Ik volg dit draadje elke keer, het is werkelijk gaaf!

Groeten,
Jan :D

Bedankt voor het compliment!!
Vindt het zelf ook bijna jammer dat straks het dak erop gaat, en dat je dan niet meer zo vrij kan kijken :wink: :roll:
Zal mijn vorderingen hier wel plaatsen.

Greetings,
Luit

Hoi Luit,

plaats voordat je het dak erop zet een draadloze camera in je stuurhut kun je er van blijven genieten :lol:

Maar alle gekheid op een stokje, ziet er erg mooi uit, ga zo door en dan een iets hoger tempo en dan zal hij volgend jaar op WSD misschien wel al vaarklaar zijn. :wink:

André

DreBo zei:
Hoi Luit,

plaats voordat je het dak erop zet een draadloze camera in je stuurhut kun je er van blijven genieten :lol:

Maar alle gekheid op een stokje, ziet er erg mooi uit, ga zo door en dan een iets hoger tempo en dan zal hij volgend jaar op WSD misschien wel al vaarklaar zijn. :wink:

André

Hopelijk vindt je het niet erg als ik GEEN weddenschap met je aanga :oops: :wink:
Maar natuurlijk hoop ik ook dat'ie dan gereed is.

Ziet er mooi uit Luit!

Die kalender die aan de wand hangt, is die ook op schaal :wink:
(op de foto met de brandbussers)

Wim

Hier is maar 1 woord voor: schitterend!
:worship: :thumbsup: Ook even in je album gekeken: die met die kalender vind ik heel mooi gevonden! :P
En zo'n leuk plaatje!

Wim en Frank,

De kalender is ook op schaal, alleen lopen ze nu al een paar maand achter :wink:
Waarschijnlijk was dit de mooiste plaat van de twaalf :oops: :wink: :lol:
Mischien moet ik iets inbouwen zodat elke maand een nieuwe maand tevoorschijn komt 8O

Greetings,
Luit

Hallo Luit,

vraagje misschien een domme vraag,

maar is het ook zo te maken dat je het dak er ook gewoon weer af kan halen,want ik zou het toch zonden vinden als je er straks niet meer bij kunt om je meester werk te laten zien.

als het wel een domme vraag is hoor ik het ook wel.

ps : is al meerdere malen gezegd maar ik vind het wel een kunstwerk.

Harrie,

Heb wel over zoiets lopen denken, maar weet niet hoe.
En het beste is om het zo goed mogelijk dicht te maken, i.v.m. stof e.d.
Ik denk maar zo, dat er straks in iedergeval nog genoeg foto's over zijn om te bekijken :wink:

Greetings,
Luit

Luit,

Je kan ook nog een werkende stofzuiger op de brug maken poppetje erachter geen stof op de brug. :lol: :lol: :lol:

Dak open of dicht ?????

als je ook bij slecht weer wil varen dan dak permanent en waterdicht maken, alleen zonnige kapiteins brevet dan kan je een oplossing bedenken waar je het dak kunt verwijderen.

André

Heb nog eventjes lopen denken onder het maken van nog wat stoeltjes :evil: (wat een gepiel), en ben tot de volgende conclusie gekomen:
Het dak gaat dicht :!:
De hoofdzaak is stof, en wat Andre beschrijft.
Voordat het dak definitief dichtgaat zal ik nog wel vanuit allerlei hoekjes en gaatjes foto's schieten, en nee niet al teveel meer van de kalender :oops:

Greetings,
Luit

Luit,

bedenk dat jij weet wat er allemaal in zit en hoeveel werk je dat gekost heeft maar vooral de voldoening van het zo gemaakt te hebben.

Jij moet tevreden zijn over jou model en op het einde kunnen zeggen : Dit is het beste wat ik op dit moment kan maken en er met veel plezier mee kunt varen !!!

André

Ps: mis nog een flesje bier op de brug !!

Yo Andre,

Die flessen bier staan allemaal bij jouw op het dek :celebrate:
Mijn bemanning drinkt niet, dat doet alleen de bouwer :wink:
En zonder je een enorme veer in je k*nt te steken, maar via jouw Siberie ben ik wel op het idee gekomen, om het interieur in te bouwen.
Ik vindt jouw Siberie een klasse apart...en dat blijft zo :!:
En ik vindt het geweldig om met iemand te ouwehoeren over schepen die in dezelfde hoek qua "grote" modelbouw zit natuurlijk.
En nu moet ik een doekje pakken om alle kwijl op te soppen :oops: :lol: :roll: :wink: :!:

Nee, ik knutsel nog eventjes verder met het interieur, maar daarna moet ik toch echt met de romp aan de slag (aaahh, eindelijk weer iets met wat meer oppervlak).

Greetings,
Luit
ps 1 ding weet ik wel, ook al bieden ze straks 1000 Euries voor mijn scheepje....verkopen doe ik nooit!!! dit is mijn model-kindje :wink:
ps nummero dos: ben je nog naar Pinkpop geweest?

Update:

Gatverdarrie, krijg ik net een enorme mail van Remko, met alle gegevens "en dan bedoel ik ook ALLE" van de Typhoon.
Blijkt dat mijn zo mooi gebouwde stuurhut voor geen meter overeen komt met wat ik nu gemaakt heb :evil: :oops:

Neemt niet weg dat ik nu genoeg info heb om de Typhoon in schaal 1:1 te maken, het is echt ongeloofelijk.
Al met al zo'n 70 pagina's vol met info van motorblok tot watercloset :wink:
Aangevuld met de mooiste foto's, van o.a. DE STUURHUT! :|

Ik ga een pils (of twee) nemen om hier eens over na te denken....

Greetings,
Luit

Back