Bouwgroep WW1 schaal 1/6 modellen voor DAWN PATROL

Bewoonbare staat gaat voor (en het werk), dan wordt het a.s.p. Odoorner bouwhokkenbouwen... De Nieu en de Camel... die heb ik van jongsaf al willen bouwen.
Gut... Ik heb straks het veld verdraaid in de buurt...
wordt ik in de maaiploeg ingedeeld...:rolleyes:

Heren... Jullie komen toch wel in grote getale naar de OLC FlyIn met accent op 'scale'?
Zo kèn ie wel weer... spannende lijnen van die Scout!
Gr Bas

Bas,

Het is gelukt de DH2 staat in Cad/Rhino is nu wel zo dat ik de tek weer op formaat moet zetten. Van Jpeg met Wintopo naar cad geeft een verkleining dus de afmetingen kloppen niet meer.

Hannesie,

Kun jij misschien wat afmetingen ter referentie meten en laten weten.

454216.jpg

454217.jpg

454218.jpg

Niet super maar zeker bruikbaar

Ton

@ton
ik heb gister van een club lid de tekeningen van de svenson briistol scout ter copiereen gekregen mocht je intresse hebben laat het me maar even weten

bristol heeft trouwens z n eerste vlucht er op zitten moeten alleen nog een paar kleine dingen verandert worden om haar nog beter te krijgen maar ziet er en klinkt geweldig
met mijn 15cc magnum
vliegt met minder dan half gas super mooi scale

Hoi Ton,
ik heb effe wat opgemeten.
Van sheet 1/2 het richtingsroer:
langste lengte 185mm!
Hoogte richtingsroer 220mm!
lengte onderste tailboom 827mm!

Van sheet 2/2.

Romplengte(incl imitatie stermotor)540mm.
Rompbreedte 109mm.
Koorde onderste vleugel tussen de tailbomen 224mm.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en anders lees ik het wel wat je specifiek wil weten.

Mvgr Hans

Hans,

Dank voor het nameten ga kijken of dit voldoende is om de tek op maat te kunnen zetten.

Johny,

Gefeliciteerd met de eerste vlucht.
Dank voor de tekening aanbod maar is niet nodig heb de 3V als basis gebruikt en de constructie er al ingetekend.
Is een flinke motor een 15cc kun je ook een mooie grote prop rondslingeren, wat is nu het totaal vlieggewicht.
Uiteraard willen we nog wel wat meer plaatjes zien van dat juweeltje.

Ton

Hans,

Met de afmetingen die je opgeeft kom ik uit op een spanw van over de 1600mm klopt dat.
Wat dan betekend dat de DH2 niet 1/6 is want dan zou de spanw 1435mm moeten zijn.

Ton

Ton,
de spanwijdte die ik meet is 1620mm(kan ook net iets minder zijn)dus de 1600mm klopt wat je opgemeten hebt!
Dan klopt het wat je al vernomen hebt dat de schaal niet 1/6 is maar misschien 1/5,5 ongeveer!

Mvgr Hans

@ton
de motor zit er niet op voor het vermogen maar puur voor het gewicht
komt ze ergens rond de drie kilo uit
vandaag weer met haar gevlogen en de verbeteringen zitten goed
geen plaatjes helaas
en inderdaad met een 14x6 prop ziet dat er wel erg mooi uit hoor zou nu alleen nog een houte prop op moeten dan is ze helemaal af
zaterdag gaat ze ook mee naar vucht dus als je wil kan je ze daar bewonderen

.
D

1. Ton v Munsteren - Halberstadt DII de Sopwith Camel / DH4 / DH2 of Hanriot komen later wel.
2. Edwin van der Maat - Rumpler C IV / DH2 / Fokker D III (LVA) of Albatros B.1 (LVA)
3. Peter Verhulst - Spad XIII
4. Pascal - spadXIII of Ansaldo
5. Ramses - Ansaldo SVA 5
6. Femmo - Nieuport 17

Nu Ramses me er gewoon bij heeft gezet;)
toch al aan het denken over een schema...
De Duitsers zijn natuurlijk onovertroffen met hun kleurenpracht uit die dagen, maar zoiets dan misschien?

De Nieuport 17 van Maurice Boyau

boyau2.jpg

Eens kijken wie daar stickers voor zou kunnen maken...schilderen lijkt me erg ambitieus...

eigenlijk nu we toch hier bezig zijn
ik zou voor mijn volgende projekt wel aan een fokker dr1 willen werken
maar om zo iets te vinden als restauratie zal niet makkelijk zijn
mischien toch maar op zoek naar een leuke tekening
maar mocht iemand nog een kist hebben liggen met wat werk hoor ik het graag

Als je het mij vraagt is het de oude kist van Ian Redshaw.
Schaal 1:3 met ZG62 en Torquemaster.
Prachtig!

Groeten, Ralf

Femmo,

Dat is een mooi schema zou daar zeker voor gaan, dat zal die duitsers zeker doen vluchten:D.

Johnny,

Leuk een Fokker DR1 we houden het voor je in de gaten.
Maar denk dat het toch zelf bouwen vanaf tekening zal gaan worden.

Mao,

Schaal kan niet anders zijn dan 1/6 en man wat is tie mooi:D.

Ton

Ralf,

Ja was wel in eerste instantie zoiets van plan maar zie toch dat de meeste staan op gelijk of juist boven een -0.5 minder dus, ga ik voor boven en onder +2,71 en stabilo o of +1 en begin met +1 , stabilo is half sym profiel dus dragend en twijfel daarom tussen +1 of 0.

Ton

1. Ton v Munsteren - Bristol Scout, Halberstadt DII de Sopwith Camel / DH4 / DH2 of Hanriot komen later wel etcetc lijst is te lang.
2. Edwin van der Maat - Rumpler C IV / DH2 / Fokker D III (LVA) of Albatros B.1 (LVA)
3. Peter Verhulst - Spad XIII
4. Pascal - spadXIII of Ansaldo
5. Ramses - Ansaldo SVA 5
6. Femmo - Nieuport 17
7. Bas - Nieuport 17
8. Tobyas - Sopwith Snipe
9. ked - Fokker DVIII
10. Perk - Nieuwport 28
11. Robo - Avia / Bristol Scout / Halberstadt
12. Hansl - Fokker DVIII
13. Looping - Antic
14. Strutter - Roland ?? / Phoenix D1 / Albatros DII / Pfalz DIII / Bristol fighter / BE2 / Morane Saulnier Parasol / Fokker DR1
15. Johnyoss - Bristol Scout
16. Trebor - DH2
17. Hannesie - DH2
18. Mao - DH2 / Halberstadt
19. Max - FE2h

Femmo en Bas, weten jullie al hoe je die Nieuport 17 wilt bouwen?

Outerzone opblazen?

Aerodromerc heft een shortkit voor de 11 in de goede maat.

Welcome to AerodromeRC

jan.

Back