Bouwproject Keil Kraft Southerner

Je kunt ook de afbeelding printen op je eigen inkjet of laser printer op speciaal papier (niet goedkoop). Dan ben je wat flexibeler en per saldo waarschijnlijk goedkoper uit. De decal moet na opbrengen nog wel beschermd worden door een transparante laklaag.

Bedankt voor jullie reactie en proefondervindelijk stukje.
Ga denk ik toch maar voor spuitbusverf van de Action of zo op de Oracover.
Ook hier maar weer ‘‘het zekere voor het onzekere“.

Ja kan ook de biezen enz met oratex aanbrengen. Handigheid hier is om alleen de lijm te activeren zonder te krimpen.
Maar lijkt mij op een open structuur zoals een vleugel lastig. Een beetje warmte en alles hobbelt en bobbelt weer.

Dank, Frans en Henk.
Ik ga er een nachtje over slapen.
Dat rollen lijkt mij wel wat.
Kan ik mooi in de woonkamer doen.
Ik ga het zien.
Dat HPX spul kom ik nog op terug.
Stap voor stap

Dan de naam Southerner
Bekijk bijlage 373941

Kan iemand deze tekst namaken zodat de grijze achtergrond weg is??? ( en bv in zwart en in rood)
Hier de vector bestaand met transparant achtergrond en zoals gewenst rode opschrift:
Southerner rood.png

Het verwerkt hetzelfde als Oratex en Oracover het is alleen dunner en kan met een lagere temperatuur aangebracht worden. Voor zover ik weet alleen hoogglans kleuren...[emoji848]

Mijn Southerner is klaar voor bespanning, maar eerst moest er nog een demontabele epoxy motorkap gemaakt worden.
Allereerst een balsa basismodel, gecoat met polyester gelcoat, schuren, spuitplamuur en waterproof schuren.
kap4.jpg

Dan poetsen met lossingswas en 2 lagen lossingsmiddel en vervolgens 1 x 25 g, 2 x 108 g en 1 x 163 g glasmat oplamineren met epoxy.
Na 24 uur uitharden lossen en voor de goede vorm verstevigen.
kap3.jpg

Hierin kan dan na weer poetsen met lossingswas en aanbrengen van 2 lagen lossingsmiddel de echte kap gelamineerd worden, waarbij de scherpe hoeken eerst voorgevuld worden met hars en losse vezels. Na weer 24 uur uitharden lossen en dan is dit het resultaat.

kap2.jpg

Dan nog aanpassen aan de romp en de gebruikte motor, in dit geval een PAW.15 RC diesel en het resultaat is nu klaar voor montage aan de romp.
kap1.jpg

Hans, goed te lezen hoe te werk te gaan. Stel ik zeer op prijs.
Ben je wel een weekje druk mee, zo te lezen. Maar het resultaat mag er wezen. :wave

Eerst nog even de Keilkraft Mini Super restaureren. Is al halverwege. Dan is de Max aan de beurt. Nog even nadenken over de motor.

Back