Bouwproject Wiesel

tja ze zeggen dat de verzendafdeling eigenlijk wel contact had moeten opnemen voor overleg alleen dat is niet gedaan:2gunfire::rolleyes:

ondertussen heb ik wel een gat voor m'n roer gemaakt.
alles er even zonder lijm in gezet want hij moet eerst worden ingekort:
roerzonderlijm.jpg

roerzonderlijmachter.jpg

en wat bedoel je eigenlijk met die 29mm 1.4??

en over het inkorten v.d. as, hoe moet dat precies? de as dr uit halen, dan met een pijpje ofso de lagertjes er uit slaan, dan afzagen en de lagers er weer terug in doen?

en over het inkorten v.d. as, hoe moet dat precies? de as dr uit halen, dan met een pijpje ofso de lagertjes er uit slaan, dan afzagen en de lagers er weer terug in doen?

Idd, zo simpel is het!

Die lader kan lipo's niet gebalanceerd laden en is daardoor eigenlijk niet geschikt.

oke das mooi! en jammer van die lader maar ik moet wel het goede hebben!
ik heb ook de motorsteun af! :) ik heb m nog wat aangepast hij is nu wat lager en minder schuin
motorspant.jpg

en wat gaat er dan niet fantsoenlijk blijven zitten? ik heb 2mm balsa met aan de buitenkant nu al 4 lagen epoxy en aan de binnenkant 1 keer epoxy met glasweefsel. de motorsteun is van 2 mm aluminium en ga ik vastzetten met veel epoxy.

Motorsteun volgens tekening maken, alleen dan van aluminium.

Let wel op dat je de hoek van de schroefas iets kleiner maakt als volgens de tekeningen.
Dit vaart icm deze brushless motor net wat beter.
Bij mijn wiesel zit er nog maar 13mm tussen de tip van de schroef en de bodem van de boot.

Gewoon hoeksteunen eraan om hem vast te zeten aan de twee zijkanten.
Goed stevig maken, als je motor gaat trillen heb je kans dat hij zo de schroefas los van de bodem van de boot komt en je netjes gebouwde boot zinkt.
Zonde toch?

ik ga voor RCjeffrey's idee want dan is al m'n werk niet voor niets geweest.
dan moet het dus ongeveer zo:
motorspant.jpg

en hoe kan ik dat vastmaken? kan je aluminium solderen?

dit blijft nooit fatsoenlijk zitten!

Je kunt het beter zo gaan maken, gezien je maar 2mm balsa hebt gebruikt
336415136_864.jpg

Eigenlijk zou je het ongeveer zo moeten maken met als middenstuk wat je nu hebt en daar twee hoeksteunen aan maken naar de zijkant van de boot.

Aluminium is niet met gewone tin te solderen, zul je speciaal spul voor moeten hebben.

Denk ook aan het zwaartepunt... zo ver mogelijk naar beneden. Dus, motor (incl koelmantel) zo laag mogelijk in de romp.

Back