Bouwproject Wiesel

Behouden vaart toegewenst...

Succes met de neus van je bootje...

Ik had verleden week in het weekend ook de lak van de neus van m'n boot, maar dit was een zeilboot, dus wees maar voorzichtig met de snelheid die jou bootje gaat halen.

valt wel mee met de neus hoor!

net de maiden gehad! er was alleen een probleempje met het ontvangst (batterij zender leeg ;)) waardoor hij bij ong 7 meter van ons af ineens heel zenuwachtig doet met de stuurservo. 1 minpuntje voor de maiden dus.

gelukkig zijn er een heleboel pluspunten! :D
-z'n topsnelheid is echt superleuk en hij komt leuk in plané!
-hij vaart als de servo niet raar doet netjes rechtuit zonder zenuwachtig te bewegen ofso (dus geen foutjes in de romp die merkbaar zijn!)
-de waterkoeling werkt perfect! bij lage snelheid een straaltje van zo'n 3 cm en op topsnelheid wel ong. 10 cm!
-hij stuurt lekker en heeft een draaicirkel van ong 1,5 meter
-alle apparatuur was nog koud! maarja ik heb er nog niet echt achterelkaar leuk mee kunnen varen vanwege het ontvangst ;)
-binnenkant helemaal droog van binnen
al met al dus een prima Maiden! m'n vader heeft ook nog gefilmd maar dat is maar een klein stukje.. als m'n vader tijd heeft, gaan we morgen nog een keer maar dan met een volle zender accu.
nu het filmpje.
jep heel kort maar morgen of overmorgen als alles dan wel goed werkt, een langer filmpje. je ziet trouwens aan het einde dat hij ineens langzaam vaart. dat is dus het probleem..

maarja, leuk vaargedrag verder!

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Sam,

Ziet er goed uit, jammer van de accu, maar het komt wel goed...

Je hebt wel bewezen dat hij lekker de snelheid erin kan hebben.

Morgen iets langer plezier gewenst.

Ha Sam, leuk dat ie het doet! Ben benieuwd naar een langer filmpje.

Ik wilde nog een opmerking maken over iets wat je in eerste instantie schreef, maar ik zag dat je dat weggehaald had. :D Kan ik begrijpen, dus ik zal mijn eigen opmerking hier ook maar niet plaatsen ;)

Die eerste peut gas ziet er goed uit Sam!

Lijkt ook mooi rustig over het water te gaan in plaats van te stuiteren en onrustig te worden.

Ben echt heel benieuwd naar het volle filmpje!

Groet, Bert

Vandaag heb ik weer getest of de zender het nu wel doet. helaas nope... nu een andere zender (2,4Ghz) er bij gepakt en dat lijkt het op het droge goed te doen. dus geen testvaart voor vandaag (vond het ook wel ietsje te winderig voor een testvaart). dus die hebben jullie nog te goed, dat zal wel morgen worden.:rolleyes:
wel wat foto's voor jullie van het eindresultaat en de hele set.
imagezzg.jpg

foto11uh.jpg

image1oje.jpg

image3gav.jpg

image4rp.jpg

image2gr.jpg

:razz:
morgen dus waarschijnlijk een goed filmpje
:bye:

:cool: zojuist een goede run gehad! het was eigenlijk wat te winderig voor een wieseltje dus toch afgeplakt. je ziet ook wel aan het vaargedrag dat het te winderig is, want hij dacht heel even een vliegtuig te zijn..:rolleyes: geluukkig kwam hij weer goed terecht. nouja genoeg gekletst, hier het filmpje.
hij ging heel lekker! en dit was nog maar half gas! harder durfde ik niet te gaan met die wind ;) zodra het water wat vlakker wordt, maak ik wel nog een filmpje maar dan met vol gas.
:bye:

Laatst bewerkt door een moderator:
Jij hebt lef Sam! Geen sinecure om met die wind te gaan varen met zo'n klein snel bootje.

Maar hij laat zien er prima doorheen te lopen. Heel goed gedaan.

Ben heel benieuwd wat volgas dan wel is. Dit is in elk geval al een pak vlotter dan de mijne destijds met de brushed 450 en sintercellen.

Groet, Bert

jep hij ging zeker erg leuk!
ik zie nu alleen een verontrustend iets op m'n bootje.. :|
foto12bk.jpg

de lijmverbinding tussen 2 latjes is raar aan het doen.. het ene latje ligt net iets hoger dan de andere en dat zie ik eigenlijk bij alle naden v.d. latjes :(
het lijkt wel of de lijm is gaan uitzetten ofso.. valt m'n bootje nu uit elkaar?:( wie weet wat dit kan zijn. en wat voor oplossing er mogelijk is.

toen meteen een bak water gevuld om te kijken hoeveel power in m'n wieseltje zit! helaas onderschatte ik m'n bootje een beetje... :D man man man wat een ander verhaal dan brushed! helaas niet goed uitgekeken en nu zit er een klein deukje in de mooie strakke neus :( maarja het hout is niet zichtbaar en het zit ruim boven de waterlijn, dus ik denk niet dat hij straks tijdens de maiden gaat zinken ;) (en ja... een glasmatje was misschien toch wel handig geweest..:roll:)vanavond dus waarschijnlijk de Maiden mannen!

Zou het niet toch kunnen dat er daardoor water bij het hout kan komen. gezien je probleem bij de lijmnaden?

nee zeker niet. Het deukje is echt maar een heel klein beschadigingetje. En die beschadeging zit helemaal voorin en het lijmnaden probleem achterin. Dan zou ik het ook voorin moeten zien..

mijn vader kwam met het idee om op de ergste plekken van binnen uit een klein beetje uit te frezen (1mm ong.) en daar dan wat bruislijm in smeren. ik vind dat een beetje riskant.. wat vinden jullie?

Zo lang de lak niet scheurt zou ik het gewoon laten zitten.
...En als het wel begint te scheuren: Kaal halen, en de bodem in de epoxy met een glasmatje...

Oke zal ik doen. Het ziet er naar uit dat het zo blijft want het word niet erger. Het zijn niet de plankjes die niet meer op het zelfde niveau liggen, maar het us echt de lijm die is gaan uitzetten ofso. Maar ik zie nu wel hoe het zich gaat gedragen, en als de lak idd scheurt, kaal schuren en er een 40grams weefseltje overheen leggen.

Back