Bouwproject Wiesel

pfoe uche uche uche wauw wat een stof op zo'n topic toch na ruim een maand stilte.

nu heb ik weer een nieuwtje over de wiesel. ik heb vakantie en heb toch de stoute schoenen aangetrokken en de as met beleid uit de boot gehaald. toen de motorsteun ietsje aangepast en de as er met een kleinere hoek weer in gelijmd met een mix van epoxy en fijn geknipte glasvezels. morgen foto's want nu moet de epoxy eerst drogen. van de week overspuiten en testen hoe hij nu vaart. zal wel een stik minder wiebelen aangezien de boot nu minder uit het water wordt getild en de waterstraal meer naar achter is waardoor hij lijkt me ook wel ietsje sneller gaat!

Gr. Sam

EDIT: de ruimte tussen tipje van prop tot boot is nu van 15mm naar 5mm gegaan.

Laatst bewerkt:
de foto's

aan de binnenkant:
7f11.jpg

voor:
fi3l.jpg

en na
y5yz.jpg

Gr. Sam

tja gaat wel maar er komt toch altijd ook wat water in de as en dat wil ik er wel uit kunnen halen. dan wordt het gewoon het roer er steeds uit en in doen?

Bij mijn wiesel moet ik ook eerst het roer loshalen voor ik de as eruit kan halen.
Mooie gelegenheid om je roerkoker ook te smeren zodat ook deze waterdicht blijft ;)

haha 5/6x is nog weinig ik zou het elke keer na het varen doen. of is het een starre as die vergen minder onderhoud geloof ik.

maar zoals hij nu staat ziet er optisch ook beter uit. en ook logischer dat nu meer kracht voor de voortstuwing word gebruikt ipv hem uit het water te liften ( dat is uiteindelijk het doel van de romp om hem het water uit te krijgen) ;)

Gr Thom Aka Archer

okejj haha ;) flex assen moet je goed smeren namelijk :P maar je houd je handjes wel bezig dus tot je met de wasabi bezig gaat :)

en gezien het weer morgen kan je lekker met zonnetje en aangename temperaturen gaan testen :)

Gr Thom

haha helaas morgen ben ik naar Walibi! dus zal wel donderdag worden.

en idd flexassen na elke dag varen er uit, drogen en weer invetten. anders zit het zo vastgeroest dus genoeg te doen aan de wasabi kwa onderhoud.

haha idd ;) lijkt wel klein zoals hij zo op de tafel ligt. mijn hydro is 80 en me cat als spanten 90 :P mini bootje is dit dan ineens :p

Gr

haha en voor mij gaat de wasabi weer "groot" lijken ;) haha en ja een wiesel is erg leuk. je leert er veel van en is echt een prima beginnersboot om te ontdekken hoe een speedboot varen is!

Back