Bouwproject Wiesel

ja denk dat dat het maar wordt. glasweefsel denk ik niet al is het misschien wel handig omdat er nog wat gewicht bij komt, en stevigheid. denk ik nog even over na.

hhm waar kunnen die gaten in het dek eigenlijk het beste komen? op het hoogste punt in de kantelkamer? (gezien als de boot gewoon normaal op 't water ligt. niet op z'n kop dus)

hier dus de foto's:
cpag.jpg

01op.jpg

9muv.jpg

nu maar gaan kliederen met epoxy :)

het kliederen ging goed! alles is nu geïmpregneerd. nu is het afwachten tot de epoxy droog is.. en ja idd ventileren. bootje staat nu onder de afzuigkap op de hoogste stand dus dat komt wel goed. nu een vraagje,
hoe kan het dat de boot als hij gewoon op het water ligt, niet ook kanteld? want dan komt het gat in de spiegel wel voor een deel onder water.

aah oke dus ook gewoon bij stilliggen, loopt hij vol. oke thanks

Yep.... je Wieseltje zal dus stilliggend een tikkeltje scheef liggen, maar weer recht trekken zodra je vaart begint te maken. Het accelereren helpt overigens om de vloedkamer snel leeg te trekken, dus het zou niet echt een probleem moeten zijn (anders werd het ook niet zo veel toegepast).

Je zou eventueel, maar daar ben je nu waarschijnlijk wat laat mee, de vloedkamer wat langer naar voren door kunnen trekken, en wat hoger in de boot kunnen plaatsen. Dan loopt er bij stilliggen minder water in, ligt je boot minder scheef, maar werkt hij nog wel, omdat hij op de kop wél volledig volloopt....

Groet, Bert

zo, de epoxy was zo ver droog dat ik de kamer kon testen. spannend...
nee hij doet 't niet dus.. altans nét niet hij gaat wel wat scheef liggen maar daar blijft het bij. dus, nog maar een spantje naar voren. de voorkant van de kantelkamer is nu spant 7 (wiesel bouwtekening) staat nu ook in de epoxy. morgen meer.

als ik er zo niet uit kom, komt er nog wat lood in ja! iemand een idee waar ik dat plaklood niet in een hele rol kan halen? heb dan maar 100 gram ofso nodig

om de kantelkamer te laten werken, liggen nu de regelaar en de accu tegen de wand v.d. kantelkamer aan. nu maar eens testen of het bootje nu nog wel goed vaart!
als hij stil ligt ligt wieseltje idd wat scheef maar na wat gas erop vaart hij perfect! zo goed heeft hij nog nooit gevaren! hij ligt erg mooi strak op het water en is nog steeds lekker manoeuvreerbaar. omdat hij zo strak op het water ligt, blijft de waterpickup ook beter in het water, gevolg, betere koeling. de motor en regelaar blijven lekker lauw :D

super goede opstelling dus zo! maar ja dit was natuurlijk op glad water, nu maar eens een keer op wat ruiger water. kijken of ie dan nóg zo strak op het water ligt ;)

Back