Bouwproject Wiesel

vandaag kreeg ik het hout binnen :) heb meteen de spantenovergetrokken op het hout en de spanten uitgesneden. ziet er goed uit al zeg ik het zelf!
full

hey

welke website het je gebruikt om het zo mooi groot uit geprint te krijgen?

Laatst bewerkt door een moderator:
geen website adobe pdf kan je als poster uitprinten op meerdere a4tjes dan kan je het aanelkaar plakken uitknippen op hout plakken en uitzagen.

maar maak even je eigen topic aan. wel zo sociaal voor sam en andere topics die je vol gooit met Jou vragen. we willen je allemaal best helpen. maar je moet ook om anderen denken....

Gr Thom Aka Archer

geen website adobe pdf kan je als poster uitprinten op meerdere a4tjes dan kan je het aanelkaar plakken uitknippen op hout plakken en uitzagen.

maar maak even je eigen topic aan. wel zo sociaal voor sam en andere topics die je vol gooit met Jou vragen. we willen je allemaal best helpen. maar je moet ook om anderen denken....

Gr Thom Aka Archer

klopt sorry! ik zal dat wel even doen;)

bedankt Thom wilde 't eigenlijk niet zegge, maar bedankt! haha :)

@Thom maakt niet uit, maar maak idd maar beter je eigen topic aan (Als je echt zeker bent dat het een Wiesel word ;) anders met een titel met iets van "speedbootje bouwen" o.i.d.).

geen dank haha ;) topic is zo aangemaakt en dan kan hij over Zijn project dingen vragen en showen wat hij al heeft en waar hij tegenaanloopt etc. ;)

Gr

laatste post is alweer een tijdje geleden, maar heb weer een "leuk" mogelijk probleem met de Wiesel. heb laatst 2 extra accu's gekregen voor de wiesel en wilde deze even aansluiten op m'n wieseltje. meteen begonnen de contacten te vonken en werden gloeiend heet en de regelaar ook aardig warm. oorzaak; kortsluiting door +op - omdat de stekkertjes op de nieuwe accu andersom zaten dan die op de regelaar. dom dat ik niet even naar de kleurtjes v.d. snoeren heb gekeken. ik natuurlijk geschrokken, maar hier bleef het bij. lipo ging ook niet raar doen ofso dus dat zit wel goed. nu sloot ik vandaag de originele accu op m'n wiesel aan om even te testen na een maandje of 2 stil te hebben gestaan. alles werkt, maar als ik gas los doe blijf je nog 1 á 2 seconden een zachtpiepje uit de regelaar en/of motor komen met ook een klein beetje heel zacht geknetter bij goed horen. na 2 keer kort gas was de regelaar ook al een beetje warm?! lijkt me niet normaal of wel? nou is het geen hele dure esc (Birdie 70A watergekoeld) maar zou graag willen weten of dit als ik het water op ga niet in met een rookwolkje eindigd. wil m'n wiesel natuurlijk wel brandvrij houden door het mogelijke probleempje op te lossen.

Gr. Sam

nouja het was maar heel kort en vanmiddag reageerde de motor wel gewoon goed, alleen dat geluid en dat beetje warmte (waarvan ik niet weet of dat misschien wel altijd het geval was) vind ik maar eng.

Gr. Sam

Je zou kunnen kijken of je ergens een los componentje of een slechte verbinding ziet op je ESC.
De condensatoren zullen ook wel niet goed meer zijn, deze zou ik iig vervangen, aangezien deze kunnen ploffen als het fout gaat.

Maar zelf zou ik het niet risceren en een nieuwe ESC bestellen alvast.

Vanavond met vaders de regelaar nogmaals aangesloten en nu ietsje langer gas geven wat eindigde met een heel sierlijk rookpluimpje haha. Gelukkig wilt m'n vader de nieuwe regelaar voor mij betalen aangezien ik erg krap bij kas zit. Er komt dus en 70A birdie mee met de eerstvolgende bestelling bij HK. Reden van het rookpluimpje is een doorgebrandde FET.

Gr. Sam

Heb de esc van Rob kunnen overnemen, en heb de regelaar meteen geprogammeerd en alles werkt nu weer prima! ik heb nog geen testvaart op het water gemaakt, maar dat word denk ik het weekend.
ik heb nu nog wel een vraagje over de timing,
die optie had m'n vorige regelaar niet dus weet er ook vrij weinig van. ik weet wel dat de temp. bij een verkeerde timing (te hoog/laag?) erg kan oplopen, dus graag wat uitleg over de timing en wat het precies inhoud?
ik heb deze motor:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8594__2848SL_3900kv_Brushless_Inrunner_WaterCooled_.htmlis volgens mij een 4poler

Gr. Sam en super bedankt he Rob!

Hai Sam
Mooi dat de ESC is ontvangen !, mbt de timing: gewoon op 0 graden beginnen, en evt elke keer stapje hoger gaan, en telkens goed de temperatuur van de motor en ESC in de gaten houden, hoger vertiming geeft meestal ook toename amperage .

Bij twijfel gewoon op 0 graden blijven varen , maar ik heb beperkte ervaring met vertiming , de die-hards zullen het wel weten !!

ben er met een mooi stukje tekst van PKracing achter gekomen wat de timing inhoud en ga dus voorlopig met een timing van 0 varen. ik ga pas met de timing spelen als het zomer is, zodat ik de hoogste koelwater/lucht temperatuur heb anders zou het nu prima kunnen gaan maar na maten het buiten warmer wordt, steeds slechter qua temp.

tenzij het nu wel heel saai gaat worden ;)
Gr. Sam

ik kwam de ze foto nog op google tegen ;)
originelewiesel.jpg

zo heeft de originele wiesel er dus uit gezien! alles nog basic! twee servo's een voor 't roer en een voor de regelaar, 1 draadje van de motor rechtstreeks op de batterij.... prachtig!

Correctie ;) Regelaar is een door servo bediende AAN/UIT schakelaar :)

Back