Ik heb het zelfde probleem gehad is niet goed te krijgen.
Er is bij mij een flex aandrijfing in gegaan
Nee hoor, is absoluut WEL goed te krijgen....
Een van de problemen is de passing van de lagertjes op de tandwielen, die is inderdaad wat...

Maar dat los je op door de ashalzen een beetje zuiver te ontbramen, een heel klein zoekrandje te maken (afschuinen dus), de tandwielen in de vriezer te leggen en de lagers op een graad of 80 klaar te leggen.
Daarna moet je even vlug wezen en de lagers er in een keer op zien te krijgen.
De tandwielen zelf kunnen her en der wat gietflash hebben, voorzichtig met een sleutelvijltje nalopen doet wonderen.
De behuizingen moet je ook goed ontbramen, en dan past het prima en heeft het een absoluut goede levensduur:
Mijn Cobra is in 2005 gemaidend, heeft dezelfde 40 graden gearbox, en die is er nog nooit uit geweest.
De heli heeft ondertussen al zéér veel vlieguren (de derde set tandwielen in de hekrotor zelf zitten er al in).
Maar deze gearbox is nu eenmaal eentje die volgens verouderde techniek gemaakt is, van glasvezel versterkt kunststof, en daar zit voor d eindgebruiker nu eenmaal wat werk aan.
Dat is altijd al zo geweest met dit type, maar het werkt gewoon goed, en is absoluut degelijk en tegen zijn taak opgewassen.
Kleine waarschuwing is wel op zijn plek: voor deze heli is dit type gearbox afdoende, zolang je normaal vliegt en geen heel gekke dingen gaat doen met de staart.
Heel supersnelle servo's, HH gyro, en dan extreme manouvres doen (hard achteruit vliegen, hoge pirouettesnelheden, hoge snelheid dwarsuit vliegen) dat vergt vermoedelijk meer van het systeem dan het aankan.
De Cobra vliegt om een of andere reden met een relatief hoog hekrotortoerental (hoger dan gebruikelijk voor dit mechaniek) en in elk geval de mijne draait met een 32 cm hekrotor op hetzelfde kunststof hekrotorhuis als de gewone SkyFox. Daar moet je gewoon rekening mee houden en dan is er niks aan de hand....
Latere versies hadden het ALU hekrotorhuis en de 50 graden gearbox, dat kan veel meer hebben, maar is ook stukken zwaarder.
[media=youtube]ZB4kmzT6rvo[/media]
Groet, Bert