@ Bert,
't is niet omdat er soms enkele dagen of weken niet wordt gepost dat de bouwwerkzaamheden stilliggen hé. Maar schaalmodelbouwen op een artisanale manier is een karwei dat vele vele vele uren tijd vraagt. Met het nauwgezet aftekenen en boren van 1.600 gaatjes, het recht graveren van paneellijnen en het uitslijpen en schuren van de ruiten ben ik alles samen dik 25 uur zoet geweest...
Maar omdat je deze keer zo lang hebt moeten wachten komt er morgenavond al een volgende posting...
@ Roy,
over de gepre-shade raamlijsten komt er geen primer, maar direct een geelachtige verf die het dichtingsmateriaal tussen de lijsten en de ruiten simuleert. Door het pre-shaden zal het geel een eerder verweerd uitzicht krijgen.
Ondanks de vele gaatjes blijft het geheel meer dan voldoende stijf en zoals je zelf schreef wordt de zaak opnieuw verstevigd door het inlijmen van de klinknagels zelf.
Zelf heb ik nog nooit gehoord dat een romp te zwak zou zijn of scheurt als gevolg van het reveteren volgens de Variomethode.
@ Arjen,
voor iemand die graag bezig is met modelbouw zijn er maar weinig vervelende karweitjes. Aan het maken van alle details heb ik veel voldoening. Natuurlijk moet je met dergelijke karweien geen uren en uren na mekaar bezig zijn, anders is de lol er idd. gauw af.
Heligroeten,
Nick