[QUOTE="Blue Bird, post: 3578130, member: 8561]maar hij of zij die deze kit in het verleden voor Vario heeft ontworpen heeft nooit of te nimmer serieus naar de geometrie van een Cobra gekeken... [/QUOTE]
Klopt.... er is "een romp voor het benzinemechaniek" gemaakt, die vaag een beetje op een Cobra lijkt....
Maar ja, dat is nu net wel de charme van de kits: ze vliegen 100% gegarandeerd goed "zo uit de doos", en je kunt er aan verspijkeren wat je wilt.
Weinig risico een model te kopen wat er prachtig uit ziet maar voor geen meter vliegt. En dat is de tweede charme: mijn Cobra is nu ruim 10 jaar oud, en vliegt nog uitstekend, weinig slijtage, weinig problemen.
[QUOTE="Blue Bird, post: 3578130, member: 8561]
Nu, bij mijn weten zijn er op deze schaal maar 2 Cobra AH-1F bouwkits. De kit van Vario en de kit van Len Mount. Deze laatste is meer correct, maar was en is helaas onvindbaar.[/QUOTE]
Maar ook peperduur bij mijn weten, en volgens mij moest je bij die kit zelf maar uitzoeken welk mechaniek er in komt: ofwel grotere kans op een onvliegbare kist....
Ik weet niet eens of Len die kits nog produceert....
Groet, Bert