W
W. Riezebos
Guest
Interessant lijntje. Heb ook al een tijdje zitten denken aan een ponton en ben er nu het toch maar gaan maken. Heb twee slepers en wat is nu een sleper zonder sleep??? Ook hadden we bij de ZMC nog geen echt ponton in ons midden, dus een goede gelegenheid.
Heb de lastdrager 25 van van der Wees gemaakt. Gisterenavond de ballasttanks voor getest op waterdichtheid, vanavond de achterste tanks maken. Voor de zijkanten heb ik 8mm watervast verlijmd triplex gebruikt van de bouwmarkt, boven en onderzijde zijn van 3,6 mm triplex. Binnenzijde bestaat uit 10 compartimenten, opgebouwd uit dezelfde 8mm watervast verlijmde plaatjes, waarvan er 4 gevuld kunnen worden met elk 3 liter water. Het hout heb ik bij de bouwmarkt al op maat laten zagen zodat het alleen lijmen en nagelen was.
Pompje heb ik gemaakt van een ruitensproeier van een Citroen BX want deze is lekker klein. Quartel was veel te duur in verhouding hiermee.
De schaal heb ik gehouden, net als de schaal van de AZIZ 1:50. Hiermee is het ponton 1.32m lang on 0.4m breed Als alles een beetje meezit is het vaart het dit weekend nog. De matten en de epoxy moeten er nog op.
Met veel dank,
Wessel.
Heb de lastdrager 25 van van der Wees gemaakt. Gisterenavond de ballasttanks voor getest op waterdichtheid, vanavond de achterste tanks maken. Voor de zijkanten heb ik 8mm watervast verlijmd triplex gebruikt van de bouwmarkt, boven en onderzijde zijn van 3,6 mm triplex. Binnenzijde bestaat uit 10 compartimenten, opgebouwd uit dezelfde 8mm watervast verlijmde plaatjes, waarvan er 4 gevuld kunnen worden met elk 3 liter water. Het hout heb ik bij de bouwmarkt al op maat laten zagen zodat het alleen lijmen en nagelen was.
Pompje heb ik gemaakt van een ruitensproeier van een Citroen BX want deze is lekker klein. Quartel was veel te duur in verhouding hiermee.
De schaal heb ik gehouden, net als de schaal van de AZIZ 1:50. Hiermee is het ponton 1.32m lang on 0.4m breed Als alles een beetje meezit is het vaart het dit weekend nog. De matten en de epoxy moeten er nog op.
Met veel dank,
Wessel.