Bouwtekening ponton

• Topicstarter Topicstarter Edwin M.
  • Startdatum Startdatum
Edwin M. zei:
Maar ik denk dat ik eerst maar eens ga testen of mijn bouwsel wel wil blijven drijven...

Waarom zou ze dat niet doen :?:
Als ze van hout gemaakt is zou ik ze niet in het water leggen voor ze goed behandeld is!

Edwin M. zei:
moet ik alles van binnen ook behandelen?

Als er water aan de binnenkant komt (ballast tanks oid) dan zou ik het wel doen.
Ik heb het bij mijn ponton niet gedaan. Zitten ook geen ballast tanks in

Het lijmwerk is klaar en nu nog plamuren om de kiertjes dicht te smeren. Welke plamuur raden jullie aan (gebruikte materiaal is triplex). Verder heb ik begrepen dat ik het ponton met vloeibare epoxy aan de buitenkant moet smeren om de praam waterdicht te krijgen.
Hebben jullie verder nog tips dan is alles welkom.

:pc:

Groeten Edwin

robbe rostuff light werkte bij mij prima.
De buitenkant met epoxy is prima, heb ik ook gedaan.
Ik heb bij de eerste laag wel een glasmat erin verwerkt voor extra stevigheid.

groeten,
Wessel.

Was ik net lekker mijn ponton aan het schuren, schieten er ineens een hoop vlammen uit de schuurmachine. Doorgebrand. Er staat op de verpakking dat er 2 jaar garantie opzit maar dan moet ik eerst de bon opzoeken. Alle spullen maar weer naar binnen...

:onweer:

Groeten Edwin

Wessel: Over de binnenkant van je ponton:
Giet er gewoon lak of verf in, draai en kantel het geheel heen en weer totdat je zeker weet dat de lak of verf overal is geweest, en giet het restant weer terug in het blik en laat drogen. Dan is ook de binnenkant goed beschermd.

@Roel.

heb ik gedaan. Zit helemaal vol met G4 lak.

mvgr,
Wessel.

Nieuwe schuurmachine gekocht en daar gaan we weer. Alles mooi geschuurd en nu op zoek naar de epoxy...
Ik krijg alleen geen foto's bijgeplakt (zeker te groot) want anders kon ik er even een paar foto's bijzetten. Is altijd leuk om te zien.
:lol:

Groeten Edwin

2 jaar garantie! En het ding doet het nog steeds... Puik machientje.
Alvast een goed weekend.
:newbie:

Groeten Edwin

Even een paar plaatjes... De afmetingen zijn 120 x 60 x 10 cm.

DSC01385%20bewerkt.jpg

Een beetje hout gehaald bij de Gamma en aan de gang (op de houtje-touwtje manier)

DSC01387%20bewerkt.jpg

DSC01386%20bewerkt.jpg

DSC01397%20bewerkt.jpg

Die "skeg" in het midden is bedoeld om de bodemplaat tegen aan te lijmen. Daardoor verdeel je de druk op het dek en je hebt een aanhechtingspunt voor je lijm.

DSC01394%20bewerkt.jpg

DSC01395%20bewerkt.jpg

normal_DSC01393%20bewerkt.jpg

normal_DSC01392%20Bewerkt.jpg

Zit nog te denken aan details op ponton maar weet er geen...

Vandaag alles afgeschuurd en klaar voor de epoxy...

Groeten Edwin

Wat denk je van een brug van over de weg :roll:
En een stuurhuis van een zeeschip. En een vliegtuig wellis waar gedemonteerd zo als van Schiphol naar Aviodome geloof ik En zo zijn er wel meer dingen op te noemen hoor :D :D :D
Gr Frederik

De lijmklemmen gleden er steeds af. En wat doe je dan als oud-zeeman...

Groeten Edwin

Back