Nu ben ik beland bij een volgend hoofdstuk.
Ik wil er een rc versie van maken van 90 cm en 3 kilo gewicht.
Hierbij is het doel om ook rekening te houden met gewichtszwaartepunten e.d.
Ook wil ik er mijn eigen stijl en creativiteit instoppen.
Ik ben begonnen het originele ontwerp in autocad te zetten en deze d.m.v. schetsen en uitwerken vorm te geven.
Zodoende ben ik tot een kartonnen model gekomen.
Ik wil de boot gaan opbouwen uit Berkentriplex.
De spanten worden 4mm en de huid 1.5mm.
Mijn idee is om de spanten en huidplaten te laten lasersnijden om deze vervolgens te kunnen verlijmen tot een casco.
Als ik het goed heb moet ik hiervoor triplex gebruiken dat verlijmd is met kleurloze melaminelijm.
Vervolgens ga ik de romp afwerken met 80 grams glasweefsel en epoxy.
De romp zal deels gespoten worden (lichte deel op de tekeningen) en deels uit walotenhout gemaakt worden (donkere delen op de tekeningen.).
De set-up staat nog open, wel heb ik besloten voor 2 schroeven onder de boot te gaan, dit geeft een rustig vaarbeeld en heft het wiel-effect op.
Hebben jullie nog tips voor me?
Zo zoek ik nog een goede houtlijm. Wellicht Titebond 3?
Ik ga volgende week met m'n kartonnen model en laptop langs 2 brothers rc om het proces en de bouwvolgorde met hen te bespreken en het ook hebben over afstanden van de schroeven, roeren en de grootte hiervan.
Dit is mijn eerste bouw. Ik probeer zoveel mogelijk informatie zelf op te zoeken (zie hierboven

) maar mocht ik iets vragen wat al eerder behandeld is, deel dan een linkje of een PM of iets dergelijks zodat ik het op kan zoeken.
Ik had m'n topic eerst in bouwtips gezet en daar al wat info gehad maar ik denk dat het hier meer op z'n plaats is.
Bij voorbaat dank voor jullie hulp!
Grt