Bouwverslag 1:200 Bismarck

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier.
Ik sta momenteel voor de keuze om de standaard aandrijving te nemen voor € 179 of een alternatief.
Wie kan mij wat meer vertellen en eventuele kosten?

Ik heb al een zender en voldoende accus, dus de set is voor mij zowieso overkill... Ik heb bij markus besteld. Wat ik van hem ook hoorde is dat de reduceer die in de standaard set meegeleverd wordt eigenlijk alleen maar lastig is. De motoren zitten daardoor te hoog, het zwaartepunt zou zo laag mogelijk moeten zijn, de speed 400 motoren zijn sterk genoeg om zonder reduceer te functioneren en hoeven daardoor ook minder hard te draaien waardoor de accus ook nog langer meegaan. Verder maken de reduceer dingen meer lawaai en moeten ze regelmatig gesmeerd worden en kunnen de tandwielen slijten...

Als ik jok, jok ik in commissie, dit was het antwoord wat ik van markus kreeg toen ik vroeg of die reduceer kasten er niet tussen moesten.

hallo

@peter

je hebt ongelijk wat je motoren betreft

een motor heeft een voor ingestelde draai richting en krijgt deze mee vanuit de fabriek
dat kan je vergelijken met de voorontsteking van een benzine motor
deze loopt ook iets voor op je krukas
daarom leveren de fabrikanten ook motoren die links om kunnen lopen
dat ze daar een meer prijs voor vragen komt door de beperkte oplage die verkocht wordt

je zal een een boot als de bismarck dit niet merken daar de lengte van het model een heel belangrijke rol speelt wat stabiliteit betreft
maar bij een vliegtuig welk is uitgerust met 2 elektro motoren zal het verschil zeker te merken zijn daar de links lopende iets minder toeren gaat maken dan de rechts draaiende

wil je het zeker weten dan meet met een rpm meter op dezelfde motor eens de links en rechts draaiende rpm's maar eens
wel op de zelfde motor want de verschillen tussen twee motoren zijn onderling ook enorm
dat is ook een van de redenen dat deze motoren goed koop zijn

groetjes raf

hallo

@ peter

een motor zou dus volgen u zonder vertraging minder gebruiken ????

ben je echt gek of doe je maar alsof
want je post hier klinkklare onzin
dat ze lawaai maken dat is een bewezen feit daarom dat die EF67 van robbe wat minder succes had
wat het zwaarte punt bij bismarck betreft ????? ik vaar daar reeds een 20 jaar mee zonder problemen
die boot licht als een huis op het water en gedraagt zich ook zo
als je der mee gaat vraren zul je dat wel merken
en markus zit die naast GOD of is dat ergens een heilige of zo ?????

groetjes raf

Hoi Raf,

Misschien heb ik het iets te generaliserends gezegd, maar ik weet dat het niet altijd opgaat. Maar zoals je al aangaf, maakt het voor de Bismarck niet zo veel uit.

hallo
@ peter
een motor zou dus volgen u zonder vertraging minder gebruiken ????
ben je echt gek of doe je maar alsof
want je post hier klinkklare onzin
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig...

Zonder vertaging, kan de motor dus langzamer draaien en dan gebruikt hij inderdaad minder stroom, toch???

hallo
en markus zit die naast GOD of is dat ergens een heilige of zo ?????
Geen idee, maar hij is in ieder geval vriendelijker dan jij. Pff, het wordt tijd dat ik weg ga geloof ik...

Toedels.

Ik heb een vraagje.
Wat voor motortjes kan ik het beste gaan gebruiken voor de Bismarck.
Die van Hachette zelf of kan ik beter van een ander merk of uitgever gaan gebruiken?

Jimmy

motoren

@alle
De gebruikte motoren zijn gewoon gelijkstroom motoren en of ze nu links of rechts om moeten draaien hangt er gewoon van af hoe je de plusdraad of de mindraad (pool) aan sluit op de batterijen en dit heeft geen effekt op de rpm.
Het stroom gebruik wordt niet alleen maar bepaalt door het toerental (rpm) van de motor maar ook door de overbrenging (de weerstand op de assen) zie de wet van ohm

nog even voor de duidelijkheid het toerental in leeg loop ,plus de kracht die de moter moet uit oefenen omdat zelfde toerental te bereiken als in de leeg loop bepaalt het totale stroom verbruik (ampere uur)dus er zijn meerdere omstandigheden die het stroom verbruik van de motor kunnen bepalen.ook de grote van de schroef en de spoed van de schroef bladen spelen hier bij een rol.
mvg

Gerard

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo

ik laat het motoren probleem voor wat het is
als het geen meter uitmaakt waarom verkopen ze dan linksom draaiende motoren ?????
waarom is een lrp motor dan uitgerust met nummertjes en streepjes achter op de kollector en de mogelijkheid om deze bij te stellen

omdat de firma's die deze motoren bouwen dat mooier vinden staan op de behuizing en toch geld te veel hebben

zoek het maar uit

een motor heeft een ingestelde draai richting van uit de fabriek
als je deze achter uit laat draaien heb je minder vermogen en dus ook rpm
dit bij een LOSSE motor

is hij ingebouwd en je hebt het slecht gedaan dan kan je inbouwen wat je wil dan blijft het altijd knudde

groetjes raf

Taal

Ja, het is wat he met dat taalgebruik der hedendaagsche Neerlandsche jongelui. Vraag me af wat ze nog wel leren op school... Prettig weekend iedereen en Raf niet zo blaffen man.

hallo

ik laat het motoren probleem voor wat het is
als het geen meter uitmaakt waarom verkopen ze dan linksom draaiende motoren ?????
waarom is een lrp motor dan uitgerust met nummertjes en streepjes achter op de kollector en de mogelijkheid om deze bij te stellen

omdat de firma's die deze motoren bouwen dat mooier vinden staan op de behuizing en toch geld te veel hebben

zoek het maar uit

een motor heeft een ingestelde draai richting van uit de fabriek
als je deze achter uit laat draaien heb je minder vermogen en dus ook rpm
dit bij een LOSSE motor

is hij ingebouwd en je hebt het slecht gedaan dan kan je inbouwen wat je wil dan blijft het altijd knudde

groetjes raf

je begrijpt het niet of je wilt het niet begrijpen.

hallo

zal de tijd van het jaar zijn zekers
het is shit weer en we zijn reeds juni en veel goeie vaar dagen hebben we nog niet gehad
het is hier bewolkt en het zal niet droog blijven
en dat speelt dan weer op een mens zijn gemoet
maar onzin blijft onzin dat heeft niets met het weer te maken

meten is weten en als je dat niet doet dan vertel je onzin zeker aan diegene die er wel reeds metingen aan vericht hebben
High Precision Drives and Systems maxon motor - supplier of high-precision drive systems. The product range is comprehensive: dc motors, brushless motors, planetary gears, spur gears, servo amplifiers, position controllers, wormgear. maxon motor US

anders eens op deze site gaan kijken
hier komen mijn motoren vandaan (wel belgische site en verkoper)maar de uitleg is dezelfde
bij deze motoren zijn de verschillen minimaal tussen de motoren onderling
bij een speed 400 kan het per motor soms 100 à 400 toeren schelen

groetjes raf

hallo

zo lopen de postings wel weer lekker op

gerard na 30 jaar modelbouw weet ik het echt niet
ik ben zo stom als het achtereind van een varken
ik heb liggen aan modderen met zeilboten,speed boten ,oppervlakte schepen en duikboten en ik weet van modelbouw geen zak
ik doe reeds 30 jaar elektronica en elektro herstellingen (alles mooi op 12 volt gelijkstroom)en ik weet van elektro motoren nada noppes niets
heb reeds een 20 vershillende merken accu's getest (Nmhd en Nicad)met grafieken en al hier gepost op het forum maar ik ken daar geen meter van af
wat is een grafiek wel eigen lijk een mooi gekleurt prentje
het zelfde met verschillende motoren die ik op een profesionele testbank heb kunnen testen en afregelen daar ken ik niet de ballen van
dus ik ben heeeeeeeeeel dom

dus een domme belg zou je kunnen zeggen

en ja eigenlijk ben ik zelfs daar trots op want deze posting is de eerste waar ik klink klare onzin in verkoop en dat kan van andere niet gezegd worden

groetjes raf

Laatst bewerkt:
@alle
De gebruikte motoren zijn gewoon gelijkstroom motoren en of ze nu links of rechts om moeten draaien hangt er gewoon van af hoe je de plusdraad of de mindraad (pool) aan sluit op de batterijen en dit heeft geen effekt op de rpm.
Gerard

Bij een power 1000 scheelt het toch een tweehonderd toeren hoor :mrgreen:
Je kan het heeeeeeeel goed horen zelfs :confused:
Of dat hij vooruit draaid of achteruit
Heel lang achteruit draaien is zelfs funest voor de motor hoor
En ook voor je regelaar
mvg
Frederik :D :D

hallo

frederik laat maar zitten wij begrijpen er toch niets van
dat er regelaars gemaakt worden diemaar max 10, sec achter uit draaien en dan stoppen
en er regelaars zijn die 60 ampere vooruit en 40 ampere achter uit kunnen leveren
dat heeft allemaal geen belang

die mensen die weten niet waar ze mee bezig zijn en kennen er helemaal niets van

groetjes raf

Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig...

Zonder vertaging, kan de motor dus langzamer draaien en dan gebruikt hij inderdaad minder stroom, toch???

Geen idee, maar hij is in ieder geval vriendelijker dan jij. Pff, het wordt tijd dat ik weg ga geloof ik...

Toedels.

Niet om zo'n lullige reactie weggaan, Peter. Zou jammer zijn!
Iedereen is wel eens het noorden kwijt :mad:

groet
Otto

Back