Bouwverslag 1:200 Bismarck

Dat zouden dan boren moeten zijn van zo'n 25cm, toch maar niet aan beginnen denk ik.
'kHeb teveel schrik voor verlopen van de boorgang.
Toch bedankt voor het idee.

Ik ben dit jaar begonnen met de Bismarck en heb de eerste 18 delen nabesteld. Ik heb het meeste toen binnen 2 maanden gekregen alleen ik wacht nog steeds op deel 10. Die schijnt uiterst moeilijk leverbaar te zijn.
ik heb van iemand anders een scan doorgekregen van de onderdelen uit deel 10, als je me je emailadres geeft ( in persoonlijk bericht, openlijk op internet zetten is niet zo slim) stuur ik je de scan. er staan een paar lijnen op welke 4cm lang moeten zijn als je het uitprint. aan de hand daarvan kun je zien of je het op de juiste grootte hebt uitgeprint, dit komt namelijk héél precies, 1mm afwijking en er gaan al onderdelen lopen wringen...

je kunt het daarna gewoon met uitknippen en met pritt op een paar plaatjes rethout lijmen, en daarna netjes uitzagen met een figuurzaag.

even een algemene mededeling, de schaalroeren die ik heb besteld zijn ook binnen, mooie dingen hoor!

even een algemene mededeling, de schaalroeren die ik heb besteld zijn ook binnen, mooie dingen hoor!

Ha die Danny, ik vroeg me al af of je nu dezelfde Danny bent, als die op het engelse forum.
Ben er vandaag weer eens geweesd, en zag daar ineens bekende foto's van jouw bouw (mn jouw zelfgemaakte slingerkiel) ;)

BTW, heb je ze van Markus, of rechtstreeks besteld bij Lassek ?
Heb ze zelf ook liggen :)

Weet iemand bij welk deel de motor komt?
want ik ben nu klaar met de eerste beplanking
straks met de rest ervan "de dek"

Zo, net bij markus de twee motor versie besteld :) Hij heeft inmiddels een aangepastte 2 motor beugel gemaakt. Die bestaat uit 1 plaatje met een sleuf er in. Makkelijker te monteren en stabieler.

Dit is de nieuwe motorbeugel van markus trouwens:
achtung.jpg

hallo

ik zou een alu plaatje nemen
dat koelt ook nog eens lekker tussen door
ik vind die schroef jes hier dicht tegen de kant aan zitten
het had beter geweest die grote gaten niet helemaal door te boren

maar dat is mijn idee daar over

groetjes raf

@all,

Ik wil één dezer dagen de motoren gaan aanschaffen (Graupner speed 400). Nu heb ik me eens laten vertellen dat deze motoren er in links en rechts draaiende versies zijn. Dit zou beter zijn dan twee de zelfde motoren waarvan je er één linksom laat draaien en de andere rechtsom. Klopt dit???

Lagopus

hallo

nee de speed 400 is er niet links lopend
wel de
SPEED 480 7,2 V
Best.-Nr. 6304 EUR 20,30 *

SPEED 480 7,2 V
Best.-Nr. 6304L EUR 24,90 *

deze motoren hebben de zelfde diameter maar zijn iets langer
deze info vind je zo maar bij

Graupner

te gek internet niet anders moest ik gaan rond bellen

groetjes raf

Hallo

Als de eerste beplanking klaar is,mag je die dan al wat gelijk opschuren?
zodat het wat effen is?

tegen de verveeling XD

@all,

Ik wil één dezer dagen de motoren gaan aanschaffen (Graupner speed 400). Nu heb ik me eens laten vertellen dat deze motoren er in links en rechts draaiende versies zijn. Dit zou beter zijn dan twee de zelfde motoren waarvan je er één linksom laat draaien en de andere rechtsom. Klopt dit???

Lagopus
Gelijkstroom motoren draaien net zo makkelijk de ene als de ander kant op. Als je op marcus zijn schemas kijkt zie dat bij een van de drie motoren de voedingsdraden gewoon omgedraaid zijn. Die draait dan tegengesteld aan de andere twee (in zijn geval). Zo is het op mijn Calypso ook geregeld. Daar zitten twee speed 400's in die tegengesteld draaien.

Schuren

Hallo

Als de eerste beplanking klaar is,mag je die dan al wat gelijk opschuren?
zodat het wat effen is?

tegen de verveeling XD

Ja, hoe vlakker en gladder de eerste beplanking is, hoe strakker je de 2e laag er tegenaan krijgt. Eventueel vul je wat grotere deuken en kieren al op met wat plamuur.

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier.
Ik sta momenteel voor de keuze om de standaard aandrijving te nemen voor € 179 of een alternatief.
Wie kan mij wat meer vertellen en eventuele kosten?

de motor die komt binnen 8 weken na betaling
ik had hem binnen 6 weken. maar het kan natuurlijk altijd korter of langer duren.

mn betaling liet ook 2 maanden op zich wachten

het kost bijelkaar inderdaad € 179 inclusief verzendkosten verder kost het niks

het enige nadeel aan deze motor is dat je alle bedrading etc.. nog moet aansluiten op stekkertjes en kroontjes.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back