Bouwverslag 1:200 Bismarck

Hmmm, iemand al naar de delen 212 213 in bij deel 44 bekeken, deze zijn anders dan op de foto, en passen daarom niet,
de smalste zijde heeft een klein inham, terwijl als je de foto's bekijkt dit ontbreekt, het lijkt er zelf op dat de breedte van deze inham in zijn geheel is verwijdert op de foto

Dat wordt dus modificeren.

Hmmm, iemand al naar de delen 212 213 in bij deel 44 bekeken, deze zijn anders dan op de foto, en passen daarom niet,
de smalste zijde heeft een klein inham, terwijl als je de foto's bekijkt dit ontbreekt, het lijkt er zelf op dat de breedte van deze inham in zijn geheel is verwijdert op de foto

niet modificeren dus, het blijkt dat ik bij deel 44 nogmaals de onderdelen 208 en 209 gekregen, dat wordt even bellen met de uitgever.
Zal wel een verpakkings foutje zijn

ja, die moet al wel vastgelijmd zitten, net als het halfronde dekdeel helemaal aan de achterkant. de rest van de dekken moet los blijven als je hem radiografisch wil maken.

Vandaag ook de reeds genoemde delen ontvangen, nu kunnen we de romp helemaal afmaken. Ik heb de tweede laag plankjes erop zitten en de romp 2 keer met G4 ingesmeerd zondag nog een keer schuren dan plamuren schuren en in de grond verf.

Vandaag ook de reeds genoemde delen ontvangen, nu kunnen we de romp helemaal afmaken. Ik heb de tweede laag plankjes erop zitten en de romp 2 keer met G4 ingesmeerd zondag nog een keer schuren dan plamuren schuren en in de grond verf.
over dat schuren en plamuren ik doe het op deel 47 :rolleyes: ik heb er niet zo veel verstand van maar ik ga het natuurlijk niet aleen doen ;) met mn vader

wohoo

Vandaag de nieuwe delen binnengekregen. Deel 42 t/m 45. Gelijk maar begonnen met de plastic deeltjes aante brengen op mn gebouwen. Passen netjes al zeg ik het zelf. Zal in de toekomst eens kijken of ik met mn camera wat fototjes kan maken en plaatsen.

Jammer genoeg deel 22 nog steeds niet binnen. Zal morgen maar weer eens met Betapress bellen. Of is er hier nog iemand die misschien een deel 22 spare heeft liggen???

Aan LeoS

Ik heb de 1:350 Bismarck van Revell bestelt. De Timaya had een beetje lange levertijd. En klinkt lullig maar heb hem voor m'n eigen verjaardag besteld voor m'n vriendin ghehe.

Hoe kom je aan die 'status' sets of heb je die zelf gemaakt?

En om nog even over het airbrushen te beginnen...Moet ik dus ook maar even op m'n verjaardagslijstje zetten LoL

Grts,

Willem

P.S. Hoorde ik nu iets over een meeting onder Bismarck bouwers?

Hallo vrienden allemaal ik weet het is lang geleden dat ik nog iets van mij heb laten horen maar ik heb een probleem wij moesten hier verleden week deel 20 gekregen hebben maar helaas was het niet zo dus verwachte ik hem deze week maar nee hoor hij was er niet en deel 21 ook niet hebben jullie dit ook meegemaakt in nederland en zo ja hoe lang heb je moeten wachten tot dat je alles had want eerlijk gezegt ik heb schrik dat de lady nooit af zal geraken als er nu al problemen zijn met het leveren van een paar plankjes graag antwoord A.U.B. :mad::mad::mad:

212/213

Firsttimer dat zijn 208 en 209 die heb je dus dubbel, dat heb ik ook. Klopt dus niet. Je moet net als ik 212 en 213 nog nageleverd krijgen. Ik ga bellen.

Aan LeoS

Ik heb de 1:350 Bismarck van Revell bestelt. De Timaya had een beetje lange levertijd. En klinkt lullig maar heb hem voor m'n eigen verjaardag besteld voor m'n vriendin ghehe.
Hoe kom je aan die 'status' sets of heb je die zelf gemaakt?
En om nog even over het airbrushen te beginnen...Moet ik dus ook maar even op m'n verjaardagslijstje zetten LoL

Grts,

Willem

P.S. Hoorde ik nu iets over een meeting onder Bismarck bouwers?

Willem,

Revell Bismarck is mooier dan de Tamiya. Is ook pas een paar jaar geleden ontwikkeld.

Alle updates voor je Revell Bismarck vind je hier: Mol Plastic Modelbouw

Zo te zien zijn de setjes (je hebt er 2 nodig, 1 met railings en 1 om je geschut te verfraaien) voor de Bismarck van Revell ff op, ik heb de laatse schijnbaar. Ook mooie loopjes hebben ze.
Zelfs een complete Kriegsmarine bemanning (hele kleine poppetjes dus).
Messingsetjes kun je ook rechtstreeks bij Eduard bestellen: http://www.eduard.cz/

Meeting lijkt me een leuk idee als we allemaal klaar zijn en dan een tentoonstelling/vaardemo organiseren ergens aan een vijver met bijvoorbeeld een mooi terras. Wel als alle belgen ook zo ver zijn. Moet ik em wel af krijgen, gaat niet zo goed deze keer. Levering van de delen klopt niet.

Laatst bewerkt:
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Gisteren heel blij met het feit, dat er weer wat op de mat lag met Bismarck erop. Alleen godgloeiende fuck klopte er niet veel van. Deel 42 met de patrijspoorten ontbrak geheel. En net als Firsttimer heb ik ook 212 en 213 niet en 208 en 209 dubbel. Bellen dus maar en dan kan het lange wachten beginnen. Schiet niet op zo, eerst leveren ze te laat nu op tijd en dan verkeerd. Op tijd de juiste spullen krijgen is nog moeilijker dan het aan elkaar plakken ervan :-D

Zag ook dat de plastic delen een soort korrelstructuur hebben. Ff glad schuren is beter en goed ontvetten in een sopje.

Update: zou het binnen 1 à anderhalve week in huis moeten hebben.

Laatst bewerkt:
over dat schuren en plamuren ik doe het op deel 47 :rolleyes: ik heb er niet zo veel verstand van maar ik ga het natuurlijk niet aleen doen ;) met mn vader

mocht je in de knoei komen met het plamuren stefan dan mag je gerust bij mij langskomen of gewoon vraag stellen via pb heb zelf al meerdere boten geplamuurd(met plamuur van de action(kost maar 1,60 voor een tube van 400 gram) geschikt voor alles. is een gele tube.

Ook ik een keer: Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Hè Bah!

Gisteren ook de serie zonder deel 42 binnen gekregen!! Heb er vanmorgen achteraan gebeld en krijg deel 42 spoedig als nog toegestuurd.

Hé Gezellig,

Om met z'n allen straks alle Bismarcken in levendelijve te bewonderen. Moeten we zeker doen!

Lagopus

Hmmm beetje jammer weer dat er bij bepaalde mensen het verkeerde is geleverd of juist delen niet geleverd...

Ik heb de nieuwe delen ook al binnengehad, alleen zit de hele week op cursus in Waalwijk dus nog geen kans gehad om de onderdelen te checken...

Een meeting, nadat alle Bismarcken gereed zijn, lijkt mij erg gezellig.

Moet ik natuurlijk niet al zelf aan boord zitten, maar dat zien we dan wel!

Groeten

mocht je in de knoei komen met het plamuren stefan dan mag je gerust bij mij langskomen of gewoon vraag stellen via pb heb zelf al meerdere boten geplamuurd(met plamuur van de action(kost maar 1,60 voor een tube van 400 gram) geschikt voor alles. is een gele tube.
:p ik ga liever naar de gamma maar bedankt :x-mas:

Eduard

@ LeoS,

Net thuis maar even gauw kijken. Ben moet ik ook eerlijk zeggen beter bekend met Revell dan Tamiya. Als het goed is is ie vandaag bezorgd bij m'n schoonouders dus vanavond even kijken.

Ook even gauw op de site van Eduard gekeken. Lastige site vind ik maar en kan het niet echt makkelijk allemaal vinden maar kan ook aan mij liggen.

Grootste nadeel vind ik dat ie niet in Nederland zit.

Grts,

Willem

Back