Bouwverslag 1:200 Bismarck

Inderdaad, ik heb de toplatten (heb even geen andere naam, deze zitten horizontaal vanaf het dichte spant richting boeg) van een groter gat voorzien, zodat ik er daarna een flinke scheut G4 in kon gieten.

Daarna de romp draaien, zadat je alle hoekjes zeker bereikt, daarna het overtollige eruit gieten.

!!!!!!!! HERGEBRUIK DIT OVERBLIJFSEL NIET !!!!!!!!

G4 hard uit als het met de lucht in aanraking komt, mn door de luchtvochtigheid.

herhaal eventueel deze handeling nog eens na een dag harden

PS, nog een goede link, met veel info en bouwverslagen Hachette Bismarck http://buildthebismark.proboards.com/index.cgi

Laatst bewerkt:
Zending

Er zijn mensen die vinden dat dit soort vragen hier niet thuishoort, maar hadden wij gisteren niet de spullen moeten hebben...? Ik had nix... :???:

Er zijn mensen die vinden dat dit soort vragen hier niet thuishoort, maar hadden wij gisteren niet de spullen moeten hebben...? Ik had nix... :???:
Wat voor vragen horen niet hier?
Ik heb m'n pakketje vandaag 23-09 binnen gekregen, ga het zo even uit pakken en controleren.
Ik dacht trouwens ergens gezien of gehoord te hebben dat G4 er ook in spuitbussen is?

Moet trouwens niet na een nachtdienst drastische klusjes gaan doen!
Wilde het gat gaan boren voor de 3e (middelste) schroefas, klein begonnen hoor maar door niet geconcentreerd genoeg of wat dan ook braken er stukken van het kunststof hekdeel af.
Probeer alles goed vast te zetten, dus deze ook.
Heb de restanten er uit gezaagd en geboord ziet er weer schoon uit, wordt een nieuwe op gestuurd.
Heeft 1 voordeel, nu kan ik fatsoenlijk het gat voor de schroefas maken wat ik in een eerder stadium niet had gedaan, ik was toen nog niet op de hoogte van de bedoelingen van Hachette

Wat voor vragen horen niet hier?
Ik heb m'n pakketje vandaag 23-09 binnen gekregen, ga het zo even uit pakken en controleren.
Ik dacht trouwens ergens gezien of gehoord te hebben dat G4 er ook in spuitbussen is?

Moet trouwens niet na een nachtdienst drastische klusjes gaan doen!
Wilde het gat gaan boren voor de 3e (middelste) schroefas, klein begonnen hoor maar door niet geconcentreerd genoeg of wat dan ook braken er stukken van het kunststof hekdeel af.
Probeer alles goed vast te zetten, dus deze ook.
Heb de restanten er uit gezaagd en geboord ziet er weer schoon uit, wordt een nieuwe op gestuurd.
Heeft 1 voordeel, nu kan ik fatsoenlijk het gat voor de schroefas maken wat ik in een eerder stadium niet had gedaan, ik was toen nog niet op de hoogte van de bedoelingen van Hachette

Vragen over of alles al binnen is of niet = geen bouwverslag :-D

Vragen over of alles al binnen is of niet = geen bouwverslag :-D
Ach je moet het niet zo serieus nemen, je weet toch dat dat iedere keer weer gebeurd, dat kan niemand stoppen ook niet met zo'n opmerking.
En je wil toch wat te zeggen hebben, het forum een beetje levendig houden anders sukkelt het net zo in als al die anderen, bekijk ze maar eens.

Leos, je mag bijna alles vragen

bij mij vandaag ook zending binnen 54 t/m 57

Hallo allemaal,

ook bij mij zijn de nieuwe onderdelen binnen gekomen
en zien er goed uit, alles heel en recht.
Kunnen we weer wat bouwen.

vr,gr. Bocdan Bismarck 1:200:-D

Hallo allemaal,

ook bij mij zijn de nieuwe onderdelen binnen gekomen
en zien er goed uit, alles heel en recht.
Kunnen we weer wat bouwen.

vr,gr. Bocdan Bismarck 1:200:-D
Bouwen is een groot woord!
Detaileren is al veel gezegd.
Hadden ze beter kunnen plannen, zeker als je een abonnement heb, je bent binnen een paar uurtjes klaar.
Oeps, nou niet mopperen het is zo lang wachten

hallo

G4 is er wel in spuitbussen maar om het in de boeg te krijgen ????
een gat boren en dan een beetje er in gieten gaat dus wel
zet de boot daarna op de punt op de grond recht omhoog
zo loopt de over gebeleven G4 naar de boeg en vormd daar een stevige spant
doordat hij daar extra diep in kan dringen

groetjes raf

Slechte mededeeling

Aan alle vrienden van de modelbouw ik zal mij hier voor een lange tijd terug trekken daar vandaag mijn man is overleden toch wou ik alle bedanken voor de ooit gekregen hulp en wens jullie allen veel sucses bij het bouwen van jullie model

heb nu deel 55.

ik heb de engelse haccete gemaild of de lancaster bouwpaket ook naar nederland komt.

nog geen reactie gehad

veel sterkte christine.

christine

gecondoleerd ook namens mij en ik snap dat je even tijd nodig hebt om alles te verwerken en te regelen ik hoop dat het met jou verder allemaal wel weer goed zal komen.

heeeeeeel veel sterkte in het verwerken van alles.

p.s mocht je ooit weer terug komen ik en ik denk dat alle andere MANNEN van dit forum je zeker zullen steunen en helpen.

Henk de Groot

Christine
Gecondoleerd met het verlies van je man. Ik ben maar een mee lezer in dit topic. Heb je bijdrage steeds zeer op prijs gesteld, zeker omdat je een van de weinige vrouwen bent die zich op dit forum durfde te laten zien. Ik wens je heel veel kracht en sterkte toe en hoop dat er eens een moment van acceptatie voor het verlies van man kan komen.

Sterkte Christine met dit verlies en hopelijk vind je later weer de kracht om dit prachtige schip te bouwen.

het wordt dus een gat boren in de dwarslat en dan gieten. Bedankt voor de tips in ieder geval.

Deelneming

Aan alle vrienden van de modelbouw ik zal mij hier voor een lange tijd terug trekken daar vandaag mijn man is overleden toch wou ik alle bedanken voor de ooit gekregen hulp en wens jullie allen veel sucses bij het bouwen van jullie model

Christine,

Gecondoleerd. Begrijpelijk dat je voorlopig iets anders aan je hoofd hebt dan je Bismarck. Ik hoop dat er toch weer plezier in zult gaan beleven en dat we je ook mogen ontmoeten als wij ooit bijvoorbeeld een vaarmeeting o.i.d. gaan houden. Kop op meid...!

Rond buigen messing

Gisteren ook weer de spulletjes gehad. Mooi "fien spul" en nu komt het er op aan, deze onderdeeltjes gaan de kwaliteit van ons model bepalen. Wie heeft er de eerste foto's van de katapults?

Een tip om messing rond te buigen om bijvoorbeeld de torens van het geschut te bekleden. Leg het met de reliefkant (nog zonder opgeplakte luikjes of iets dergelijks) naar onder op een mooi stuk vlak massief karton (geen golfkarton) en rol er in de lengterichting overheen met een cylindertje. Dat kan een batterijtje zijn of een handvat van een snijmesje, zo lang het maar zuiver rond is. Meer druk = meer kromming, hoe kleiner de diameter van je cylinder des te sterker de kromming. Langzaam zie je een ronding ontstaan die beter controleerbaar is dan wanneer je het rond een deobus o.i.d. buigt. Je hebt zo een niet meer te corrigeren knik.

En Bocdan, kloppen de patrijspoorten op de sjabonen of zitten ze er nog steeds qua aantal ed. er naast?

Verder zit er ook een sjabloon bij om een stukje opbouw af te schuinen. Dit moet maar aan 1 kant? Of moet er aan beide zijden gevijld worden?

Laatst bewerkt:
Back