Bouwverslag 1:200 Bismarck

Op ons model van de Bismarck, ontbreken ook de twee reddings
boten, die op het hoofddek staan, op de hoogte van de Bruno
toren, daar moeten twee boten staan met davids, weet iemand hoe
dat zit??
om precies te zijn staan ze tussen de eerste en de tweede 105mm
kanonnen.
vr,gr. Bocdan Bismarck 1:200:rolleyes::rolleyes:

Laatst bewerkt:
LeoS.

die kier bij de ceasar toren heb ik ook, en net wat jij zij, zet ik de toren iets
naar achteren, veel gaat niet want dan wordt de kier in het want aan de
voor zijde weer te groot, maar goed dat kan je iets bij plamuren.

vr,gr Bocdan Bismarck 1:200

Bocdan,

Als je die toren iets naar achter zet, sluiten dan de dekplankjes van het hoofddek er wel op aan? Dat weet je pas als je die binnen hebt.

Bocdan,

Als je die toren iets naar achter zet, sluiten dan de dekplankjes van het hoofddek er wel op aan? Dat weet je pas als je die binnen hebt.
LeoS,

waar het hoofddek aansluit op de toren, staan zoveel ontluchters,en
ander sort kasten dat dat het minste opvalt, je zou er ook een klein randje langs
kunnen plakken, dat valt daar helemaal niet op, in iedergeval beter
dan die kier net achter de toren.

vr,gr. Bocdan Bismarck 1:200

tools.

kijk eens op:
shop modelmarine.de. en dan op Tools.

Daar hebben ze nog meer aparaten om mee te werken.

Verkeerde onderdelen van de Bismarck

Hallo mede bouwers,
Ik ben al een tijdje aan het bouwen en ben nu bij week 44.
Maar de onderdelen 213 en 212 heb ik verkeerd gekregen (het zijn andere onderdelen)
Ik heb al meerdere keren aan de telefoon gehangen en krijg steeds de melding dat ze het aan onderzoeken zijn en dat er meerde mensen dit probleem hebben.

Is er iemand op dit forum die hier ook last van heeft.
Ik kan nu niet verder bouwen.

Groetjes hennie

Hallo Hennie,

Ik kom er net achter dat ik ook het zelfde probleem heb. De delen 212 213 zijn anders van model als in de bouwbeschrijving staat

Lagopus

208, 209 en 212, 213

Deze onderdelen zijn bij velen verwisseld. Ze lijken heel erg op elkaar, maar zijn absoluut niet hetzelfde. Passend maken is geen optie want dan wijken ze nog af, o.a. het deurtje in het midden. Toen ik er aan toe was bleken er meerdere te zijn die het één dubbel en het andere niet hadden ontvangen. Een aantal heeft toen gebeld en in ieder geval ik heb de juiste spullen na nog wat bellen gekregen. Ik miste ook nog een compleet boekje, dat met het patrijspoort triplex, en ook dat heb ik ontvangen. Duurde wel een week of 4 en als ik belde kreeg ik nooit een duidelijk antwoord. Maar het is dus wel goed gekomen...

verkeerde onderdelen

Hallo allemaal

Ook bij mij waren dezen onderdelen verwisseld, heb toen gebeld
en alles is recht gezet, heb nu wel een hele partij van die dingen
dubbel,want ze sturen rustig een hele zending.:pc:

Deze onderdelen zijn bij velen verwisseld. Ze lijken heel erg op elkaar, maar zijn absoluut niet hetzelfde. Passend maken is geen optie want dan wijken ze nog af, o.a. het deurtje in het midden. Toen ik er aan toe was bleken er meerdere te zijn die het één dubbel en het andere niet hadden ontvangen. Een aantal heeft toen gebeld en in ieder geval ik heb de juiste spullen na nog wat bellen gekregen. Ik miste ook nog een compleet boekje, dat met het patrijspoort triplex, en ook dat heb ik ontvangen. Duurde wel een week of 4 en als ik belde kreeg ik nooit een duidelijk antwoord. Maar het is dus wel goed gekomen...

LeoS,

Neem aan dat het onderdeel nummers zijn,welk boekdeel nummers zijn het LeoS,wat ik koop de boekjes bij de tijdschrift handel.

Skip67

Boekje 43 en 44

LeoS,

Neem aan dat het onderdeel nummers zijn,welk boekdeel nummers zijn het LeoS,wat ik koop de boekjes bij de tijdschrift handel.

Skip67

Skip het gaat om de boekjes 43 en 44, als het goed is is dit al lang opgelost.
Ik weet dat er bij een aantal wat mis was en dat een aantal gebeld heeft.
Nogmaals ik heb uiteindelijk de juiste spullen geleverd gekregen.

Laatst bewerkt:
Skip het gaat om de boekjes 43 en 44, als het goed is is dit al lang opgelost.
Ik weet dat er bij een aantal wat mis was en dat een aantal gebeld heeft.
Nogmaals ik heb uiteindelijk de juiste spullen geleverd gekregen.

Die delen ben ik al gepasseerd,gelukkig maar ik schrok al,dacht al wat is er nu weer verkeerd,bedankt LeoS.

Skip.

Scheepsassen

Ik heb al een stel onderdelen van de aandrijving en de RC voor de Bismarck. Ik koop dus niet de standaardset. Ik heb niet de scheepsassen, schroeven en roeren. Wie kan mij de goede specificaties geven zoals lengte van de assen, afmeting van de schroeven, en type roer. Ik heb ook nog de vraag waarom er links en rechtsdraaiende assen en schroeven nodig zijn? of heb ik het als beginnende modelbouwer verkeerd begrepen.
Als beginneling heb ik trouwens veel geleerd van jullie berichten en vooral de foto's. Dus ga vooral door. Ik zal proberen ook mijn voorderingen te laten zien.

Weten jullie of de plywood deeltjes met de patrijspoorten voor het hekdeel kloppen, of moeten er gaatjes gevuld en/of bij geboord worden?
Of komt er met deel 58 een malletje met de goed positie in deel 58, zoals vermeld op de Engelse website?
Dank bij voorbaat.

Weten jullie of de plywood deeltjes met de patrijspoorten voor het hekdeel kloppen, of moeten er gaatjes gevuld en/of bij geboord worden?
Of komt er met deel 58 een malletje met de goed positie in deel 58, zoals vermeld op de Engelse website?
Dank bij voorbaat.
Xaro,

Er komt een malletje met het correkte aantal patrijspoorten, daarbij moet je
er dicht maken en enige bijboren, maar dat gaat heel goed.
Maar dat is niet in deel 58, dat moet je allang gekregen hebben.

Laatst bewerkt:
Ik heb al een stel onderdelen van de aandrijving en de RC voor de Bismarck. Ik koop dus niet de standaardset. Ik heb niet de scheepsassen, schroeven en roeren. Wie kan mij de goede specificaties geven zoals lengte van de assen, afmeting van de schroeven, en type roer. Ik heb ook nog de vraag waarom er links en rechtsdraaiende assen en schroeven nodig zijn? of heb ik het als beginnende modelbouwer verkeerd begrepen.
Als beginneling heb ik trouwens veel geleerd van jullie berichten en vooral de foto's. Dus ga vooral door. Ik zal proberen ook mijn voorderingen te laten zien.
Paul Borsboom,

Schroeven draaien meestal met de klok mee, dus rechtsom, dat is voor 1
schroef, voor meerdere schroeven draaien ze altijd , van boven gezien
naar binnen toe, dus 1 rechts om, 1 linksom,
bij drie schroeven is dat 2 rechtsom, 1 linksom, en gaa zo maar door.
zouden ze allemaal de zelfde kant opdraaien, zou het schip altijd
rechtsom, of linksom willen.
Nu wordt het schroef water zoo veel mogenlijk, tussen de beiden
roeren door geperst, wat een betere reactie op de stuur inrichting
heeft.

Aslengte

Beste Bocdan,
Bedank voor het heldere antwoord op de schroevenvraag. Welke aandijfaslengte heb ik nodig voor de Bismarck met drie schroeven. Zou een aslengte van 260 mm met een asbuis van 215 mm voor alle drie goed zijn?
Alvast bedankt.

54

Xaro,

Er komt een malletje met het correkte aantal patrijspoorten, daarbij moet je
er dicht maken en enige bijboren, maar dat gaat heel goed.
Maar dat is niet in deel 58, dat moet je allang gekregen hebben.

Ze zaten bij 54.

Bedankt Bocdan en LeoS, maar hier in Belgie ziij we nog in blijde (:-)) verwachting van deel 37. Ik stelde de vraag alvast met hetoog op het correct positioneren van de ankerkluis, en de uitlaten van de rookgeneratoren in het kunststof hekdeel.
Bedankt voor de toelichting

Beste Bocdan,
Bedank voor het heldere antwoord op de schroevenvraag. Welke aandijfaslengte heb ik nodig voor de Bismarck met drie schroeven. Zou een aslengte van 260 mm met een asbuis van 215 mm voor alle drie goed zijn?
Alvast bedankt.
beste Paul,

Je moet maar eens in het begin van het modelbouw verslag kijken, daar
wordt uitgebreid over dit onderwerp gesproken, daar kan je wel uithalen
wat de beste lengte is.

Back