Bouwverslag 1:200 Bismarck

Hallo bismarckbouwers,

De reling uit deel 58, die gebogen worden met een hulpstuk uit deel 59 is bij mij wat te ruim om hem netjes vast te kunnen plakken. ook is deze niet erg netjes geworden. Hoe hebben jullie dat gedaan? Ik moet er namelijk nog een. Voor de rest bedankt voor de vele tips.

Kois.
Kios

heb je hier wat aan?

full

http://www.modelbouwforum.nl/forums/members/bocdan-albums-bismarck-picture17952-pa220048.jpg[/IMG)

[IMG]www.modelbouwforum.nl/media/17951/full

Laatst bewerkt door een moderator:
Vloeibaar. Een druppel ergens op doen (oud schoteltje of zoiets) dan met een cocktailprikker of sate stokje een druppeltje aanbrengen op het te lijmen onderdeel. Heel goed te doseren op deze manier, de genoemde onderdelen zijn tenslotte niet al te groot.

Vloeibaar. Een druppel ergens op doen (oud schoteltje of zoiets) dan met een cocktailprikker of sate stokje een druppeltje aanbrengen op het te lijmen onderdeel. Heel goed te doseren op deze manier, de genoemde onderdelen zijn tenslotte niet al te groot.

Let op bij het lijmen van ruitjes met secondelijm. Je hebt dan een non blooming of low blooming variant nodig. Met gewone secondelijm heb je kans dat er een witte waas op je ruitjes komt.

Transparante folie kun je wel met Kristal Klear vastlijmen. Je gebruikt het dan als lijm en het droogt glashelder op dus het stoort minder als het ff tussen een randje vandaan komt. De droogtijd van dit spul is wel lang.

ruitjes

hallo allemaal.

Ik heb het lijmen van de ruitjes geprobeerd, op een proef stukje
met seconde lijm, het gaat goed, maar je moet erg weinig ge
bruiken, en het ruitje in eenkeer goed leggen, anders wordt
het niks.
Ik heb het hout voorzichtig ingesmeerd, en dan het ruitje,
( hard plastic) in een keer erop gedrukt, en niet meer aan
gekomen, ben wel tevreden.

Deel 61 onderdeel 372 en 331

Bocdan,

Een vraagje,bij de onderdelen 372 en 331 wordt er in de beschrijving niet weergegeven of er ook gaatjes in het hout geboord worden, of zie ik iets over het hoofd.

Skip.

Alclad verf

bottles.jpg

Kennen jullie deze verf?
Je kan hier een stuk plastiek mee omtoveren in metaal, wat je daarna ook zo kan behandelen polijsten enzo. Dit voor mensen die de kunststof schroeven gaan gebruiken. Ook de chroomdeeltjes van bijvoorbeeld hydraulische cilinders kun je zo echt maken. Het is al helemaal spuitklaar.
Acryl primer erop en dan AlcladII (alkyd) erop. Geen vernis ofzo nodig.

ALCLAD 2 - Model Lacquers - Natural Metal Finish

Laatst bewerkt:
Bocdan,

Een vraagje,bij de onderdelen 372 en 331 wordt er in de beschrijving niet weergegeven of er ook gaatjes in het hout geboord worden, of zie ik iets over het hoofd.

Skip.
Skip67

Er staat niet bij alles of je er een gaatje achter moet boren, maar ik ben van mening
dat achter elke patrijspoort in de want of deur een gaatje moet komen, ik doe dat
wel, en op de duitse site deden ze dat ook, anders dan spuit je het dadelijk dicht
met lak en dan is alles grijs, dus ik zou zeggen boor maar de gaatjes, en verf ze
dan zwart, er na het`"ets wantje" er op en je hebt een mooi, patrijs poortje.

Laatst bewerkt:
bottles.jpg

Kennen jullie deze verf?
Je kan hier een stuk plastiek mee omtoveren in metaal, wat je daarna ook zo kan behandelen polijsten enzo. Dit voor mensen die de kunststof schroeven gaan gebruiken. Ook de chroomdeeltjes van bijvoorbeeld hydraulische cilinders kun je zo echt maken. Het is al helemaal spuitklaar.
Acryl primer erop en dan AlcladII (alkyd) erop. Geen vernis ofzo nodig.

ALCLAD 2 - Model Lacquers - Natural Metal Finish
LeoS,

bestaat dat setje uit 4 flesjes, en weet jij wat de prijs is, voor sommige delen
mechien wel intresant, als het niet te duur is.

LeoS,

bestaat dat setje uit 4 flesjes, en weet jij wat de prijs is, voor sommige delen
mechien wel intresant, als het niet te duur is.

Bocdan,

Kijk maar op hun site, je ziet dan welke kleuren ze hebben en ook enkele toepassingen. 6,95 per flesje van 30 ml.

alclad II

LeoS.

Het wordt ook in nederland verkocht, adres:

Modelbrouwers.nl , Mol plastic modelb.nl

Laatst bewerkt:
AlcladII

LeoS.

Het wordt ook in nederland verkocht, adres:

Modelbrouwers.nl

Bocdan,

Ik heb het via: Mol Plastic Modelbouw

Van het weekend heb ik de 4 schroeven van mijn hms Hood ermee "verkoperd". Net echt. Hangt van de legering van het metaal van de schroeven af, maar de kleur copper over een grijze primer geeft een heel mooi resultaat. Maar je kunt ook zelf een legering maken door de vloeistof uit de flesjes te mengen. Eigenlijk is het heel raar spul, maar het werkt wel. Ik ken iemand (een Belg) die heeft er de ketels en leidingen van een bierbrouwerij mee gespoten in 1:87. Op de foto's net echt. Hieronder een plaatje.

90klaar.jpg

Wat andere mogelijkheden:

kawa_037.JPG

TamDJ_Exhausts2.JPG

Bocdan,

Ik heb het via: Mol Plastic Modelbouw

Van het weekend heb ik de 4 schroeven van mijn hms Hood ermee "verkoperd". Net echt. Hangt van de legering van het metaal van de schroeven af, maar de kleur copper over een grijze primer geeft een heel mooi resultaat. Maar je kunt ook zelf een legering maken door de vloeistof uit de flesjes te mengen. Eigenlijk is het heel raar spul, maar het werkt wel. Ik ken iemand (een Belg) die heeft er de ketels en leidingen van een bierbrouwerij mee gespoten in 1:87. Op de foto's net echt. Hieronder een plaatje.

90klaar.jpg

Wat andere mogelijkheden:

kawa_037.JPG

TamDJ_Exhausts2.JPG
LeoS.

dan moet het op plastic ook goed te doen zijn, ik zal me eens een flesje koper
kleur aan schaffen, en eens zien hoe dat werkt, kan ik er alvast mee oefenen
tot ik de schroeven heb.

LeoS.

dan moet het op plastic ook goed te doen zijn, ik zal me eens een flesje koper
kleur aan schaffen, en eens zien hoe dat werkt, kan ik er alvast mee oefenen
tot ik de schroeven heb.

Bocdan,

Die voorbeeldjes zijn op plastic en die bierketels zijn zelfs van hout (gedraaid). Je ziet dat het echt metaal wordt, want "jij" weet dat het plastiek is maar een kijker/bezoeker zal dat niet zien. Die ziet metaal.

Zo mijn 4 delen weer ontvangen, de volgende 4 krijgen we weer rond 14 december.
Net als de ander delen voorlopig in de opbergdoos, PE breng ik straks ineens aan

Back