Bouwverslag 1:200 Bismarck

maten

Bocdan, Kun je die maten niet afleiden uit de grote bouwtekening? En misschien eerst voetstuk aan de kanonnen lijmen en dan in z'n geheel op je boot. Kun je ook niet in de problemen komen met de reling.

LeoS.

Helemaal niet aan de bouwtekening gedacht, dank.

stand bouw

Hier de laatste stand van zaken op 9-5-2011

full

full

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Het gaat echt een schip worden...mooi

Bocdan,

Waarschijnlijk heb jij hetzelfde probleem gecreëerd als ik.
Onder de paravaan moet een lichtkap 1543 komen.
Past die er nog onder?

full

licht kap

LeoS.

Dat was me ook al opgevallen, maar ik haal de paravaan er niet af, ik denk dat ik de lichtkap maar iets opschuif.

Ik denk er net aan, kan ook de kap iets verlagen, dan past hij wel.

Laatst bewerkt:
blastbags

Op een foto van de Hipper, zijn de blasbags in kanvas kleur, kijk maar eens een paar toppics terug, ik geloof nr 11, daar is het duidelijk te zien. permalink 4808.

Het kan wezen, dat ze bij de hele kriegsmarine zo waren.
Lijkt me aannemelijker dan wit.

Bocdan ,

Wat een mooie foto's en wat ziet het schip er geweldig mooi uit :)

ik hoop dat ik mijn schip ook net zo kan afbouwen .

groeten marvin

en matador bedankt :)

Ik zit net even de laatste berichten te lezen over de kleuren van reddingsboeien en vlotten:
Bij onze S-Boote wordt de kleuren hiervan aangegeven; ik neem aan dat dat op de Bismarck niet veel anders was.

De reddingsvlotten khaki:
533034631_Nq4Hs-S.jpg

(al dan niet met meeuwe(n)poep)

De reddingboeien een soort steenrood:
533032308_Gz58s-M.jpg

(Foto's even "geleend" van mede-forumlid Maarten, tevens Kommandant van een der boten van het 8e Schnellbooteflottille)

Nog maagdelijk schoon

Dat is ook de kleur die ik op Kriegsmarine zwemvesten gebruikt heb. Is alleen bij ander licht gemaakt waardoor wat geler/oranjer op de vlotten.

scheepsbel

Ik ben bij de scheepsbel aanbeland, dood zonde, dat ze daar geen messing bel voor gemaakt hebben.
Ja goed, ik weet wel dat je er één kan bestellen, maar in zo'n pakket, en voor die prijs, had er toch wel een messing bij mogen zitten.

De hoop is dat Amati, bij het volgende project daar eens over denkt.

Ik ben bij de scheepsbel aanbeland, dood zonde, dat ze daar geen messing bel voor gemaakt hebben.
Ja goed, ik weet wel dat je er één kan bestellen, maar in zo'n pakket, en voor die prijs, had er toch wel een messing bij mogen zitten.

De hoop is dat Amati, bij het volgende project daar eens over denkt.

Bocdan,

Ben ik met je eens. Heb het belletje gespoten met AlcadII polished brass, maar het blijft toch een beetje geschilderd plastic. Uiteindelijk zie je er niet veel van want het zit tussen de bootjes.

Hallo Bismarckbouwers

Ik ben een beetje achterop geraakt met bouwen in verband met drukke werkzaamheden en een vakantie.:cool:
Tijdens de vakantie heb ik het boek van alister MacLean "Zr. MS Ulysses" gelezen. Daar kwam ik de zin tegen "Gooi de rommel maar over de muur" ik moest toen aan de discussie een aantal berichten terug denken. De muur bestaat dus wel al is het dan een denkbeeldige. ;)

Ik heb alle foto's gezien van jullie, ben echt jaloers op jullie werk. Ik ga nu aan aflevering 135/136 beginnen en moet gaan schilderen, zie hier wel een beetje tegenop want dit is niet mijn sterkste punt.

Mijn schip is uitgerust met motoren en dergelijke maar of ik verder dan de badkuip kom weet ik niet, ben een beetje onzeker over de verf die ik gebruik, dat is namelijk op acryl basis. Volgens de bouwbeschrijving moest dat een polyturaan houdende zijn maar die heb ik nooit in de winkel kunnen vinden. Hij wordt volgens mij ook wel erg fragiel om mee te varen denk ik.

Met vriendelijk groeten,
Carl

Laatst bewerkt:
Hallo Mokey,

Je kan in iedere verfzaak polyurethaan lakken krijgen, dat is een stevige lak, die redelijk krasvast is, dit is ook een van de weinige lakken die goed is voor het schip, als je hem te water wilt laten, ook het schip is na het balanceren, erg goed stabiel in het water, ik heb de mijne ook al uitgeprobeert,

MvG Louis

Hallo Bismarckbouwers

Ik ben een beetje achterop geraakt met bouwen in verband met drukke werkzaamheden en een vakantie.:cool:
Tijdens de vakantie heb ik het boek van alister MacLean "Zr. MS Ulysses" gelezen. Daar kwam ik de zin tegen "Gooi de rommel maar over de muur" ik moest toen aan de discussie een aantal berichten terug denken. De muur bestaat dus wel al is het dan een denkbeeldige. ;)

Ik heb alle foto's gezien van jullie, ben echt jaloers op jullie werk. Ik ga nu aan aflevering 135/136 beginnen en moet gaan schilderen, zie hier wel een beetje tegenop want dit is niet mijn sterkste punt.

Mijn schip is uitgerust met motoren en dergelijke maar of ik verder dan de badkuip kom weet ik niet, ben een beetje onzeker over de verf die ik gebruik, dat is namelijk op acryl basis. Volgens de bouwbeschrijving moest dat een polyturaan houdende zijn maar die heb ik nooit in de winkel kunnen vinden. Hij wordt volgens mij ook wel erg fragiel om mee te varen denk ik.

Met vriendelijk groeten,
Carl

een goedendag allen .

naar dit weekend heb ik eindelijk mijn arado watervliegtuigen geschilderd en ze zijn nu droog .

ik zelf ben best trots op mezelf over het resultaat .

full

full

full

full

full

groeten marvin

139

de boekhandel had deel 139 niet, hy gaat morgen bellen.

Er zijn problemen met 139. Ik had een niet complete en zit al weken op de goeie te wachten. Gelukkig is het mooi weer zodat ik af en toe het bouwen kan staken en de zon in kan gaan. Ben bang om stil te vallen... Volgende week komt na wat vertraging m'n stofkap ben benieuwd.

Tussenstand bouwers

En ik ben er ook nog alleen ligt bij mij de bouw al een tijdje stil i.v.m. andere werkzaamheden maar maak hem zeker af.:yes:

model

Jongens wat woord het toch een fantastisch model, als je hem zo aan het opbouwen ben, Amati heeft toch niets teveel beloofd.

Maar ik zou geen goede Nederlander zijn als ik niet wat te mekkeren had.

En wel de bouw volgorde, daar ben ik het niet mee eens, er zitten teveel onderdelen bij die je eerder had kunnen en moeten plaatsen,
Neem nou de afdekplaten van de katapulten, je moet het voorste opbouw
aan het hooftdek lijmen, daarna de platen vast gaan maken, zit je met je handen tussen die twee dekhuizen te werken, en is er zo iets afgebroken
en kan je op nieuw beginnen.

Maar wie weet, ziet Amati dat ook wel in, en is het volgende model beter.

Maar over het algemeen, AMATI klasse!!.

En wel de bouw volgorde, daar ben ik het niet mee eens, er zitten teveel onderdelen bij die je eerder had kunnen en moeten plaatsen

Maar dat is natuurlijk één van de strategische zetten van de verkoper. Het is gewoon om te voorkomen dat mensen vroegtijdig afhaken. Je zorgt er gewoon voor dat er een flink aantal belangrijke onderdelen in de laatste aflevering zitten. Ik denk dan ook dat abonnementen het mooiste zijn voor mensen die pas gaan bouwen als alles binnen is. Maar ja, dan moet je wel erg veel geduld hebben.......

Groet,

Ad

abonnement

Maar dat is natuurlijk één van de strategische zetten van de verkoper. Het is gewoon om te voorkomen dat mensen vroegtijdig afhaken. Je zorgt er gewoon voor dat er een flink aantal belangrijke onderdelen in de laatste aflevering zitten. Ik denk dan ook dat abonnementen het mooiste zijn voor mensen die pas gaan bouwen als alles binnen is. Maar ja, dan moet je wel erg veel geduld hebben.......

Groet,

Ad

Hallo Ad.

Mezelf zie ik het niet doen, twee en een half jaar gaan zitten sparen, en dan bouwen.
Het is wel wat, als je al aan een model bezig bent.

Back