Bouwverslag 1:200 Bismarck

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Danny Mulders, 21 aug 2008.

  1. LeoS

    LeoS

    Lid geworden:
    29 dec 2008
    Berichten:
    723
    Locatie:
    Kloetinge, Zeeland
    Kunststofdelen

    Cybe13

    Als ik het goed begrijp heb jij ook 2 keer dezelfde delen ontvangen. Bijna iedereen had dat. Ikzelf heb de uitgever gebeld en net zo lang gezeurd tot ze de juiste opgestuurd hebben. Volgens hen kon je ook de foute (die jij nu hebt) gebruiken, maar die moet je wel pas maken en bijplamuren en er is iets met een inkeping voor een deurtje.
     
  2. Bouwer

    Bouwer

    Lid geworden:
    18 dec 2011
    Berichten:
    1.078
    Scharnhorst

    LeoS,

    Afbeelding van de Scharnhorst uit de HMS Hood boekjes:

    [​IMG]

    Vraag aan Hachette of dit de volgende kan worden?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. LeoS

    LeoS

    Lid geworden:
    29 dec 2008
    Berichten:
    723
    Locatie:
    Kloetinge, Zeeland
    Bouwer,

    Wensen te over, maar laat ze eerst de Hood nou maar es in NL uitbrengen.
    Ze hebben trouwens heel veel uitgaven die ons land niet halen. Er is bijvoorbeeld een Avro lancaster 1:32, die is er enkel nog maar in GB. Is ook een heel moeilijk model om te bouwen. En er is nog een tank en een Stuka, bijna helemaal van metaal, maar niet hier dus. En zo'n Scharnhorst, zou die hier ooit uitkomen, mocht ie in productie genomen worden? Ik denk het niet veel te kleine markt.
     
  4. Bouwer

    Bouwer

    Lid geworden:
    18 dec 2011
    Berichten:
    1.078
    Kleine markt

    LeoS,
    Mocht er wat in Duitsland uitgebracht worden, zoiets als een Scharnhorst, dan wip ik beslist eens per maand even over de grens, ik woon er toch dichtbij, en haal ze dan gewoon op, als ik dat daar afspreek met een winkelier!
    We zouden dan bijvoorbeeld voor meerdere personen tegelijk kunnen bestellen wat het voor een winkelier aantrekkelijk maakt om dat voor een aantal Nederlanders bij te houden.
     
  5. Deno

    Deno Guest

    Weet iemand de maten van de schroefassen bij een 3 motor set-up van Markus. Het betreft een M2 as met een diameter van 4mm wat is de lengte van de as en waar kan je die bestellen?
     
  6. LeoS

    LeoS

    Lid geworden:
    29 dec 2008
    Berichten:
    723
    Locatie:
    Kloetinge, Zeeland
    Markus

    Deno,

    Markus verkoopt zelf dat soort spullen. Ik weet geen adres of gegevens, maar heb wel gelezen dat hij ook onderdelen verkoopt.
     
  7. Deno

    Deno Guest

    Ik heb een mail adres gevonden op dit forum: kirchherr@azs.de. Heb hem even een mail gestuurd. Thnx
     
  8. Bouwer

    Bouwer

    Lid geworden:
    18 dec 2011
    Berichten:
    1.078
    Verfinfo

    Vond nog een mooie verfconversiesite op het internet voor de liefhebber:
    Model paint database

    Als je nog moet painten; doe hier je voordeel mee!
     
  9. Visser

    Visser

    Lid geworden:
    22 feb 2009
    Berichten:
    48
    Locatie:
    utrecht
    bouw bismarck

    ik ga weer beginnen met de afbouw zijn er nog meer die
    nog niet klaar zijn, ik moet de laatste twee delen nog doen.
    vrg visser.
     
  10. LeoS

    LeoS

    Lid geworden:
    29 dec 2008
    Berichten:
    723
    Locatie:
    Kloetinge, Zeeland
    Goed zo

    Goed zo Visser. Ik dacht dat dit draadje dood was en er geen Bismarck bouwers meer bezig waren. Succes met de afbouw. Foto's?
     
  11. Bouwer

    Bouwer

    Lid geworden:
    18 dec 2011
    Berichten:
    1.078
    Ik heb die van mij nog steeds in de kast staan, ik heb er helaas geen tijd voor, de Hood neemt alle tijd die er beschikbaar is in beslag, maar eens moet ik er toch weer mee verder, vanaf deel 13 en ik volg dit topic nog steeds, want ik blijf altijd nieuwsgierig naar nieuwe bevindingen of tips!

    PS. Ik weet dat er nog heel wat Nederlanders bezig zijn met hun nog steeds niet afgebouwde Bismarck,
    want ik ken er zelf al 7!
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2012
  12. Hoi,

    Ik wilde een vraag stellen wat betreft verlichting op de Bismarck.
    Ik ben nog niet zover met mijn model van de Bismarck,ik zou daar eigenlijk verlichting op willen hebben, ik heb wat rond gekeken,maar de kleinste led die ik kan vinden is 3mm.lijkt dat jullie niet te groot voor schaal 1:200,of zou dat wel kunnen?

    Groet, Albert
     
  13. Bouwer

    Bouwer

    Lid geworden:
    18 dec 2011
    Berichten:
    1.078
  14. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Hangt er sterk vanaf wat je wilt verlichten. Binnenin ruimteverlichting zit normaal gesproken uit zicht, dus maakt 3 of 5 mm weinig uit.

    Er zijn ook kleinere, 1,8 mm leds, maar dan moet je er wel erg in gebben dat die 1,8 mm geldt voor het cilindrische lampgedeelte. Daaronder zit dan een groter "lichaam". Wel goed geschikt voor een (dunne) wand, waarbij je in de wand een 2 mm gaatje kan boren en het lichtgevende deeltje daardoor steekt, en het grotere gedeelte onzichtbaar achter de wand blijft.

    Wil je echt heel klein, dan moet je naar z.g. SMD leds, die normaal gesproken op printplaten worden gebruikt. Maar die zijn tegenwoordig ook bedraad verkrijgbaar. Het is wel heel erg fragiel, en behoorlijk lastig om te solderen (en vooral, heel te houden).

    Groet,

    Ad Bakker
     
  15. Hoi Ad en bouwer,

    bedankt nog voor jullie info,ik ga daarmee aan de slag.De bedoeling is eigenlijk dat ik binnen verlichting als mede positie verlichting er op ga bouwen.

    Groet,
    Albert
     
  16. Bluff12

    Bluff12 Guest

    Hallo, ik ben ook de Bismarck aan het bouwen. Weer begonnen na een poosje stilstand. Wat vervelend is, is dat ik deel 120 niet heb en ook niet meer kan krijgen. Is er wellicht iemand die een deeltje dubbel heeft? Of anders een tip heeft waar ik het nog zou kunnen krijgen.

    Groeten, Richard
     
  17. Bouwer

    Bouwer

    Lid geworden:
    18 dec 2011
    Berichten:
    1.078
    Kan je over 2 dagen wel helpen.
    Geef je telefoonnr. maar in de privebox.
     
  18. Tirpitz

    Tirpitz

    Lid geworden:
    23 okt 2012
    Berichten:
    1
    Had een gedeelte van de uitgave van Hachette aangekocht
    Vanaf de nr 47 tm 140 compleet geseald. Mis dus de onderdelen van de nrs 1 tm 46. Aangezien het project me toch te groot is (heb er eigenlijk te weinig ruimte voor) en ik de romp mis bied ik de gesealde afleveringen 93 stuks dus aan. Heb je in ieder geval de duurdere ets-setjes. Ben ook in voor ruilen op het gebied van modelbouw mits kleiner van afmetingen. Zoek bv ook de doorzichtige Bell Huy helicopter en de doorzichte Mustang P51 D van Monogram. Maar ook papieren bouwplaten kan ik gebruiken (als ik ze tenminste nog niet heb). Zoek daarvan bv o.a. nog de dom van Keulen van Schreiber maar ook nog vele andere. Doe maar eens een voorstel. Bij voorkeur verkoop(ruil) ik de hele partij maar als dat niet gaat ook individuele nummers.
    Te koop of te ruil.
     
  19. jankr

    jankr

    Lid geworden:
    3 dec 2010
    Berichten:
    170
    Locatie:
    schiedam
    hoi bismarck bouwers ben ijndelijk in staat om weer te gaan bouwen schiet goed op ben nu bij deel127 div. onderdeelen in de grondverf gezet morgen ga ik het verf halen ik heb de kleuroverzicht uitgeprint het boven dek heb ik uit een stuk gemaakt zal er foto,s van maken en plaatsenben alleen de buisjes kwijt voor in de romp te plaatsen(patrijspoorten )'''''''kan iemand mij daar aan helpen b.v.b.d.groetjes jan
     
  20. karel47

    karel47

    Lid geworden:
    2 sep 2012
    Berichten:
    372
    Locatie:
    ninove belgium

    trumpeter brengt er ene op 1/200 uit met 13 setjes fotoets erbij, metalen lopen en nog veel meer. Al 1700 onderdelen , ik vrees dat hachette deze strijd gaat verliezen kwa details
    je bouw is geniaal daar niet van , de trump gaat hier met voorinschrijving 225 euro kosten
     

Deel Deze Pagina