Bouwverslag 1:200 Bismarck

hallo nou heb ik ook vraagje over de lijm ik wil hem ook volledig rc maken en ik gebruik van begin af aan al de lijm van bison(Proffesional houtlijm extra d3 waterbestendig) is deze dan geschikt.

greetz

Btw heeft er iemand van jullie die het abonnement heeft afgesloten al iets binnen gehad? ik namelijk nog niets... :(

en ik gebruik de houtlijm van Pattex: Super Profix 300 D3 Waterbestendig

@ de Baas
ik wil deel 8 2* maal hebben, omdat je een aardig stuk verwijdert, zie ook mijn link Build the Bismarck Forum - German R/C gear
Zo weet ik zeker dat alles recht zit en op de juiste hoogte, ik gebruik de tweede dus als mal.
m.a.w., je gebruikt de tweede als ondergrond, legt daar de gekortwiekte delen op, en plakt daarna pas de versteviging op deze delen.
Je kunt natuurlijk ook zelf een kopie maken van wat resthout, voor ieder wat wils.

@DannyvD
Ik gaf aan, dat hij ze je compleet kan leveren, wil niet zeggen dat ik ze ook bij hem bestel. ;)
Hij heeft trouwens nog ergens de maten staan voor die paar plankjes, kan ze alleen even niet terug vinden.

greetz Paul

Laatst bewerkt:
nou ben een tijdje bezig geweest

en heb deel 1 en 2 in mekaar zitten

Hallo allemaal, ben Peter en nieuw hier op deze leuke site. Erg goed om te lezen dat er een hoop mensen met de Bismarck bezig zijn. Heb er zelf ook een op stapel staan en dat is dan op de schaal 1:100. Voordat de echte bouw kan beginnen eerst nog verhuizen want iets meer ruimte nodig :-)
Misschien al eens gemeld hier ? maar Simon Frey verlag in Duitsland heeft ook 2 erg fraaie boeken betreffende de Bismarck. 1 met foto's van het origineel en 1 met meer dan 500 foto's van een model door Josef Kaiser gemaakt.

SimonFreyVerlag - Home

erg handig met de bouw van dit mooie schip.

Een ieder erg veel bouwplezier gewenst.
Zal deze site volgen.

Hallo,

Ook ik ben nieuw hier. Al een aantal dagen volg ik met veel belangstelling dit topic. Na veel wikken en wegen ga ik mij ook wagen aan het bouwen van de Bismarck, omdat het mij een hele uitdaging lijkt en ik wil zien of dit een nieuwe hobby kan worden. Nu zijn er mensen die misschien zeggen, wel een dure manier om te kijken of het een hobby kan worden, maar dat neem ik voor lief.Ervaring met modelbouw heb ik niet en wanneer ik hier de diverse reacties lees, kan ik hier nog wel eens een hele harde dobber aankrijgen. Wellicht ben ik 1 van de personen waarbij naar verloop van tijd en niet afgebouwde Bismarck in de kast beland, maar de tijd zal het leren. Inmiddels heb ik al wel diverse tips tot me genomen die in dit topic genoemd zijn en ik zal dit topic ook zeker blijven volgen. Of ik de boot RC ga maken weet ik nog niet, ik zal dat nadat ik een begin heb gemaakt gaan beslissen. Vandaag net deel 3 in de winkel gehaald en ik wacht denk ik ongeveer tot ik de 1e 6 delen binnen heb alvorens ik een begin ga maken. Mocht het goed gaan bevallen en krijg ik de smaak te pakken dan ga ik ook een abonnement afsluiten.

Voor nu heb ik er in ieder geval zin in!

@Bumper: Ik heb ook nog niets ontvangen. Wel een beetje slordig dat deel 3 al in de winkel ligt, maar dat je als abonnee nog steeds zit te wachten.

Maar ja, ze zullen bij Hachette wel meer prioriteit geven aan het werven van nieuwe zieltjes dan aan het bedienen van hun abonnees (die ten slotte toch al betaald hebben).

Een enigszins teleurgestelde en ZEER ongeduldige Bas.

heey rustig aan niemand heeft het nog :) dus heb geduld want als je nu zo ongeduldige bent en het duurt nog meer dan 2 jaar :) voordat je het allemaal hebt :)

Ik denk dat je er beter maar niet aan kan beginnen als je nu al zo iets zeg.
Je weet dat je veel moet wachten bij modelbouw.

wat een rot opmerking :p Ik moet nog tot 6 uur werken, voel me ineens ziek worden!

bij mij zijn ze ook binnengekomen. ze worden trouwens via selektvracht verstuurd en niet via TNT....

ik ben mijn camera even kwijt dus ik weet niet of ik foto's kan posten, ik ga mijn best doen in ieder geval!

Beste Bismarck bouwers
Eindelijk deel drie, had de vorige delen al in elkaar gezet met de lijm die bij deel 1 zat.
STOM STOM STOM want deze is op waterbasis, gelukkig alles weer los kunnen krijgen zonder te slopen, nu even goede lijm halen en weer inelkaar zetten.
GRT Emiel

ook bij mij zijn de delen 2 t/m 5 op de deurmat gevallen
iedereen succes met bouwen, en ik hoop met jullie adviezen een
mooi schip te bouwen

Deel 3 hebben we binnen dit wordt wel een elle lang Topic aangezien er nog 137 delen moeten komen we zitten nu op pagina nr:10 dus ik schat met de verwachtte leveringen van meneer post en bouw problemen dat dit Topic aan de ruim 500 pagina's komt !!!!
Heren moderators koop er alvast nog een server bij met heel veel giga ruimte.....

succes met bouwen allemaal, Brandaris

bij mij zijn ze ook binnengekomen. ze worden trouwens via selektvracht verstuurd en niet via TNT....

ik ben mijn camera even kwijt dus ik weet niet of ik foto's kan posten, ik ga mijn best doen in ieder geval!

idd niet via tnt joepi ik heb ze ook binnen alleen kan nog niet beginnen mert bouwen want moet trainen zo :(

Back