Bouwverslag 1:200 Bismarck

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Danny Mulders, 21 aug 2008.

  1. BoemeN

    BoemeN Guest

    Hey

    zou ik nog kans maken dat ik morgen naar de boekhandel ga . en dat ik deel 1 nog vind ofniet?
     
  2. The_X

    The_X Guest

    Mischien. Je kunt hem ook na bestellen op de website: index
     
  3. BoemeN

    BoemeN Guest

    Ok , bedankt!
     
  4. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.570
    Locatie:
    noord-holland
    klopt was geen deel 3 wist ook niet wanneer
     
  5. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    bij mij is niks binnen gekomen, en op het werk heb ik ze eigenlijk ook niet echt gezien... kan ook zijn dat mijn moeder ze achterhoudt als chantagemiddel zodat ik mijn kamer opruim :lol:
     
  6. tijsie!!!

    tijsie!!! Guest

    ik helaas ook niet :(
     
  7. DeBaas

    DeBaas Guest

    idem hiero, postbode bracht nix vandaag.... :mad: Volgende week beter.....
     
  8. Shifter

    Shifter

    Lid geworden:
    1 jan 2008
    Berichten:
    195
    Locatie:
    Purmerend, N-H
    Voor alle bismarckliefhebbers is dit wel een gaaf boek: Assortiment
    Zittende op een verjaardag kwam dit boek onder mijn aandacht. Het gaat over de zoektocht van kapitein Ballard (vinder van de titanic) naar de Bismarck.
     
  9. MRGerrits

    MRGerrits

    Lid geworden:
    14 aug 2006
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Ferwoude Friesland
    Voor de liefhebber, het boek van Ballard is niet echt makkelijk in de boekhandel te verkrijgen, maar er staat er nu ook een op marktplaats. Zelf heb ik enkele jaren geleden dit boek ook zo verkregen. Het staat vol detailplaatjes en tekeningen. Zoals Shifter al zei, een echte aanrader! Mooi tijdverdrijf tijdens het wachten op onderdelen...
     
  10. FirstTimer

    FirstTimer

    Lid geworden:
    13 sep 2008
    Berichten:
    524
    Locatie:
    Salland
    Middag,

    Ik heb wel ervaring in het bouwen van schepen, al is het nu zo'n 20 jaar terug, echter het wordt de eerste keer dat ik een zo gedetaileerd model ga bouwen.

    zal nog moeten uitvogelen, hou eea te schilderen, zonder teveel detail verlies.

    Na wat rondsurfen op wat sites zowel in Engeland als Duitsland, toch besloten om nu een abo te nemen op de bismarck.
    Zo krijg ik het beter voor elkaar op bij "zij die gehoorzaamd moet worden", om een nieuwe bouw te starten.
    omdat de kosten nu verdeeld zijn over langere tijd, ipv in 1 keer

    Zelf wacht ik wel tot ik de eerste 10 delen binnen heb, ik zal daarnaast deel 8, 2 keer bestellen, omdat ik een derde werkende schroef wil hebben.

    Iemand had zijn naam al genoemd, MARKUS, een duitse bouwer, die andere bouwers ter wille is met raad en daad, ga ik als voorbeeld nemen

    Linkje, hier heeft een duitse bouwer ( MARKUS) zijn romp voorzien van 3 motoren, Hij kan ze je compleet leveren, en voorziet oa in Engeland veel mensen van raad,

    (oa dus ook de Martin (link heb ik voorbij zien komen) @ de modelboatMahem)
    Build the Bismarck Forum - German R/C gear
    Zie ook pagina 5 bij SWANRAIL, die de modificatie later heeft uitgevoerd, door Snijden en branden

    Deze Markus is ook bezig met het mobiel maken van zijn torens:
    misschien om alvast over na te denken, draaiende torens, met eleverende lopen
    Build the Bismarck Forum - prototype barrel elevation

    ik heb nog een ander alternatief gezien, mbt de kanon elevatie
    De bouwer hier gebruikt alleen de geëtste delen (solderen), en heeft daardoor extra ruimte om een microservo in te bouwen voor de lopen.
    Link ben ik even kwijt, zal hem later wel posten, als er behoefte aan is

    Zo veel getyped voor een eerste kennismaking

    Kleine vraag algemeen, wie gaat zijn model statisch of varend maken?

    grtz Paul
     
  11. Brandaris

    Brandaris Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2007
    Berichten:
    3.746
    Locatie:
    Vlaardingen
    Hoi Paul,
    Je doe je zelf geen eer aan met de nickname "Firstimmer" omdat je 20 jaar geleden ook al aan het bouwen was.
    en gezien wat je aan het opbrieven ben hierboven, wordt ik wel nieuwschierig wat jij van de Bismarck ga maken??

    Welkom op het forum en succes met bouwen groeten, Brandaris
     
  12. FirstTimer

    FirstTimer

    Lid geworden:
    13 sep 2008
    Berichten:
    524
    Locatie:
    Salland
    Yep
    FirstTimer wat betreft abo bouwkit,
    FirstTimer wat betreft een varend model, ik heb alleen maar statisch gebouwd.

    Ach, niet zo slecht gekozen, toch ;)

    Ik heb ervaring met plastic kits , een tweetal houten schepen (niet van bouwtekening, maar van billing boats, waar je ook regelmatig "creatief" moet zijn met de onderdelen)

    Ik heb een groot voorbeeld in Duitsland, van hun problemen en oplossingen kunnen wij leren.

    Ik ben zelf ook benieuwd hoe het gaat worden.

    Zoals ik al zei, het is een tijd geleden, en ik zal een hoop weer moeten opfrissen. (het is net als schaatsen, het is even wennen aan het ijs, maar daarna komt het weer boven.

    greetz Paul

    BTW, deel 3 ligt pas as dinsdag (16 sept) weer in de schappen, nog even geduld hebben.
    PS voor BoemeN, ik zag gisteren hier in de omgeving nog voldoende deel 1 en 2 liggen
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2008
  13. BoemeN

    BoemeN Guest

    Hey bedankt

    ik kon gister niet eens in het dorp komen bij mij , was een soort markt bezig en had geen zin om een uur tezoeken naar een parkeer plek.

    dus ik ga morgen zeker even kijken

    En ik hoop dat jullie me een beetje mee helpen want dit gaat echt iets nieuws voor me worden :D , maar heb er zin in en meer dan me best kan ik niet doen
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 sep 2008
  14. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.570
    Locatie:
    noord-holland
    wat ook een hele goeie site is Build the Bismarck

    hy heeft ook een titanic versie voor het.

    goeie duidelyke site met veel foto s en duidelijke uitleg

    je kan al zien hoe hy wordt over 70 delen
     
  15. DeBaas

    DeBaas Guest

    @Firsttimer - welkom hier op dit gezellige forum.
    Bedankt voor je links daar hebben we weer wat aan.
    Vraagje; hoe heb jij ontdekt dat je deel 8 tweemaal nodig hebt voor de 3-motorige versie?

    Waarmee ik gelijk je vraag beantwoord dat ik voor een varend model ga met 3 motoren en als het effe kan draaiende kanonnen.

    Wie heeft inmiddels al besteld bij Markus?
     
  16. ---
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2009
  17. BoemeN

    BoemeN Guest

    Ik heb net de eerste 2 delen gehaalt,
    maar nu zit ik met de vraag , welke lijm gebruik je de lijm die erbij zit of houtlijm
     
  18. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    Die lijm die er bij zit is alleen bruikbaar als je voor de statische versie gaat, die lijm is niet watervast namelijk.

    hij is wel sterk.

    Groeten, Danny M.
     
  19. BoemeN

    BoemeN Guest

    ik ga hem zeker weten rc maken , dus gewoon houtlijm dus
     
  20. Bumper

    Bumper

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    315
    Locatie:
    Vlissingen, Zeeland
    Beste bouwers,

    ik heb ook besloten om de bismarck te gaan bouwen en ik hoop dat ik hier de nodige tips kan vinden om mijn model ook r/c te maken met 3 schroeven e.d. en omdat ik een beginnende bouwer ben lijkt het me handig om te leren van jullie ervaring!!
     

Deel Deze Pagina