Bouwverslag 1:200 Bismarck

photo016.jpg

hallo allemaal.

ik denk dat er wat met mijn computer is, krijg maar geen foto' afgedrukt
ook met dit typen reageerd hij soms zoo gek, ik denk dat ik hem maar onder mijn arm pak, en even naar de winkel loop.

gr Bocdan.

hallo mede bismarck bouwers.

ik ben dan wel bezig met wat prive problemen maar ik probeer zo veel mogelijk ook nog met de bismarck bezig te zijn dit lukt niet altijd maar ik ben wel al weer aardig op weg ik heb als het goed is en ik hoop dat het lukt wat foto's van mijn bismarck tot nu toe.

m.v.g henk

full

Laatst bewerkt door een moderator:

ik ben dan wel bezig met wat prive problemen maar ik probeer zo veel mogelijk ook nog met de bismarck bezig te zijn dit lukt niet altijd maar ik ben wel al weer aardig op weg ik heb als het goed is en ik hoop dat het lukt wat foto's van mijn bismarck tot nu toe.

m.v.g henk

full

Ziet er strak uit, heb je niet meer foto's? Varend model?

m.v.g henk

Juist Henk, foto's willen we zien. Ga zo door en sterkte met de problemen...

bij deze dan en kijk anders eens in mijn foto album is als het goed is openbaar en zichtbaar voor iedereen.

m.v.g Henk.
full

Richel

Henk,

Boven de patrijspoorten loopt bij jou de romp nog een stukje recht omhoog.
Volgens oude foto's was dat een scherpe knik met het dek.

gallbismstarboardforesection03.jpg

LeoS

ik zie het en zal het nog wel effe gaan aan passen bedankt voor je reactie nu kan het namelijk allemaal nog straks niet meer.

bedankt groetjes Henk.

Oceanic.

op de foto van je model is dat deel waar de as uitkomt uitgeboord, is het de bedoeling dat je er mee gaat varen?

vr gr Bocdan Bismarck 1:200.

Oceanic.

op de foto van je model is dat deel waar de as uitkomt uitgeboord, is het de bedoeling dat je er mee gaat varen?

vr gr Bocdan Bismarck 1:200.

hallo

de middelste schroefas bedoel je en ja ik wil er mee gaan varen is er dan iets mis met het middelste gedeelte zoja dan hoor ik het graag op tijd heb dit namelijk zo gedaan zoals dit eerder in dit forum naar voren is gekomen.

m.v.g Henk

Hallo bismarckbouwers,
Mooie strakke boot Henk! wat mezelf betreft ik plamuur en schuur me helemaal de krampen en het kost enorm veel tijd, Hoe zit dat met jullie?

m.v.g.
Kois

hallo

de middelste schroefas bedoel je en ja ik wil er mee gaan varen is er dan iets mis met het middelste gedeelte zoja dan hoor ik het graag op tijd heb dit namelijk zo gedaan zoals dit eerder in dit forum naar voren is gekomen.

m.v.g Henk
Oceanic.

nee er is niets mis mee hoor'maar ik bouw een statisch model, en ben toch wel erg
geintreseerd in de vaar eigenschappen van het model,zoo doende de vraag, want je
hebt dadelijk twee schroeven die linksom draaien en een rechtsom,zodoende.

vr,gr. Bocdan Bismarck 1:200.

hallo

de vaar eigen schappen kan je reeds bekijken van mijn oude boot
in dit topic staat reeds een filmpje
en wat motoren en dergelijke aan gaat is ook reeds allemaal beschreven
[post2191]
hier de perma link

groetjes raf

Hallo bismarckbouwers,
Mooie strakke boot Henk! wat mezelf betreft ik plamuur en schuur me helemaal de krampen en het kost enorm veel tijd, Hoe zit dat met jullie?

m.v.g.
Kois

hallo

ben zelf ook flink aan het plamuren en schuren geweest en zie het resultaat moet helaas nu effe een kleine aanpassing aan de boeg doen die is nog niet zo als deze moet zijn met dank aan de opmerking van LeoS dus weer schuren en plamuren wordt dan de 8e keer en niet te vergeten polijsten om het lekker glad te krijgen.

m.v.g. henk

Plamuren

Hallo bismarckbouwers,

m.v.g.
Kois

Kois,

Het heeft inderdaad nogal wat tijd gekost voordat er nergens meer een plankje, naadje, bult of deukje te zien was. Vooral de overgang van het dek naar de romp was lang te zien. Maar later moet en nog meer geschuurd worden, bijvoorbeeld rondom de patrijspoorten en bij de nog aan te brengen schroefassteunen.

Hierbij de stand van zaken tot op heden bij mij.

full

full

full

Leuk om het allemaal te volgen. Was de Bismark (of welk een ander oorlogschip) wel zo glad? Oke "monnikenwerk", maar wel prachtig op schaal;
ModelShipwrights :: 144 Revell (early) Fletcher Build Log

Misschien niet zo glad, maar ook niet opgebouwd uit houten planken van pakweg 1 meter breed. Dus die zul je eerst 'onzichtbaar' moeten maken. En als je effecten zoals op de Fletcher loslaat op de Bismarck, moet je wel weten wat je doet. Waar zaten de spanten, lasnaden ed... en het is 1:200 nog een beetje kleiner dan de Fletcher. Trouwens een heel mooie bouwdoos die Fletcher van Revell, zeker met de PE updates van Eduard. Zie plaatjes, als ze het doen tenminste. Ik zou best willen, maar heb er nu al 3 tegelijk.

full

full

full

Ik heb een bouwverslag van een landingsvaartuig 1:35 gezien waar hetzelfde effect is toegepast en die zag er na de weathering behoorlijk echt uit.

Misschien niet zo glad, maar ook niet opgebouwd uit houten planken van pakweg 1 meter breed. Dus die zul je eerst 'onzichtbaar' moeten maken. En als je effecten zoals op de Fletcher loslaat op de Bismarck, moet je wel weten wat je doet. Waar zaten de spanten, lasnaden ed... en het is 1:200 nog een beetje kleiner dan de Fletcher. Trouwens een heel mooie bouwdoos die Fletcher van Revell, zeker met de PE updates van Eduard. Zie plaatjes, als ze het doen tenminste. Ik zou best willen, maar heb er nu al 3 tegelijk.

full

full

full

Ik heb een bouwverslag van een landingsvaartuig 1:35 gezien waar hetzelfde effect is toegepast en die zag er na de weathering behoorlijk echt uit.
hele gave foto' van de Fletcher, maar dat zelfde effect krijg je niet op de Bismarck
daar is de huid te dik voor, zeker op de plaars van het gordelpanser,
mechien lukt het met de lasnaden te imiteren, maar waar klinknagels zitten lijkt mij
een stuk moelijker, maar wie weet zijn er bouwers die zich daaraan willen wagen.
De getoonde models vind ik erg strak in de verf zitten, mijn compliment, dat was
een hoop schuurwerk.

mvr,gr Bocdan Bismarck 1:200

Back