Bouwverslag 2 x ziroli 1/5 JU-87 B1 stuka

Dan zal toch eigenlijk eerst mijn mustang af moeten

Hoe is het met je Mustang? :p

Was toch (ooit?) een schitterend project. :yes:

Ik denk dat er veel mensen zijn die daar graag iets van willen horen en zien. :yes:

(Doe dat nou maar; straks ga ik nog bij je langs om te komen kijken! ;) )


jan.
 
Motorkap en uitlaten.

Eerst a.d.h.v. een tekening en wat speurwerk de maten van de B1 uitlaten achterhaald. Lijnen op de kap getekend en alles uitgezet.
07102010_002.JPG


07102010_003.JPG


07102010_004.JPG


07102010_005.JPG


07102010_006.JPG


07102010_007.JPG


07102010_008.JPG


07102010_009.JPG

De dremel met een diamant schijfje en slijpen maar...

07102010_010.JPG


07102010_011.JPG


07102010_012.JPG


De uitlaten maak ik van papier. Dit versterk ik later met glasdoek aan de binnenkant.
07102010_013.JPG


Stukje schuim zorgt ervoor dat de uitlaat in model blijft.
07102010_014.JPG

07102010_015.JPG


07102010_016.JPG

07102010_017.JPG


07102010_018.JPG

07102010_019.JPG


En vastzetten met een papje van 24 uurs epoxy en balloons. Later zaag of snijd ik het overtollige papier weg.
07102010_020.JPG


Foto's cockpit zet ik er morgen op. Mooi stukje werk van Jasper!
 
Ok. We zijn weer iets verder gekomen. Wielkappen gemonteerd. Struts vastgezet. Eerst twee multiplex ringen gemaakt en deze met 24 uurs epoxy op de vleugels gelijmd. Daarna de kappen geplaatst drie gaatjes geboord en draad getapt.
20102010_001.JPG


20102010_002.JPG


20102010_003.JPG


20102010_011.JPG


20102010_013.JPG


20102010_015.JPG


20102010_016.JPG
 
Nou vandaag met de cockpit verder. Binnenkant grijs gespoten. Panelen van Jasper vastgezet en een stick + afvalemmer voor munitie gemaakt.

02112010_036.JPG


02112010_037.JPG


02112010_038.JPG


02112010_039.JPG


02112010_040.JPG


02112010_041.JPG


02112010_042.JPG


02112010_043.JPG

02112010_044.JPG


02112010_045.JPG
 
Voorste deel cockpit vastgelijmd.
05112010_001.JPG


05112010_002.JPG


Extra openingen in de motorkap gemaakt

05112010_003.JPG


05112010_004.JPG


Oliekoeler radiator gemaakt met metaalgaas. Aan de voorkant heb ik grof gaas gebruikt zodat de lucht makkelijk naar binnen kan stromen. Aan de achterkant wat fijner zodat de lucht meer naar beneden wordt geforceerd. Daar zit n.l. de carb. en de uitlaat. Ik hoop dat de motor hierdoor lekker koel blijft. Oh ja hiervoor heb ik de cilinderkop met hittebestendige lak (Motip) zwartgemaakt i.v.m. de koeling. Tijden het inlopen komt de temperatuur niet boven de 100 graden. Ga de lucht m.b.v. baffels nog verder door de koelribben forceren. moet alleen nog een oplossing vinden o.e.e.a. te combineren met de "tralies" in de luchthapper van de stuka.

05112010_005.JPG


05112010_006.JPG


05112010_007.JPG
 
Back
Top