Bouwverslag 2cc dieselmotor

@Barry ,

Nog efkes wachten met die hartaanval:)we moeten eerst nog eens afspreken.
I.v.m. de loctite , de oorspronkelijke bouwer/ontwerper(David Owen) doet het ook zo en hij gebruikt loctite 601 die maar bestand is tegen 150° , de loctite 648 die ik gebruik geven ze op voor +175° en ik heb ook nog een lichte perspassing van 0.01 mm gebruikt , we zullen zien of het zo werkt en anders nieuwe venturi maken en zoals je zegt met een "warmtepassing" monteren ( correct nederlands is krimppassing denk ), maar ik weet in elk geval wat je bedoeld , vroeger veel toegepast om klepzittingen te plaatsen in cilinderkoppen .

Groeten Jef

Lijmen met epoxy en vervolgens bakken in oven? Zo heeft club-collega een keer een afgebroken carburateur geplaatst, een OS FSR 40.

Is dat niet van die speciale Epoxy Ron?? Ik heb eens een zelfgelamineerde carbonplaat willen temperen , maar deze werd alleen maar zachter.

@Ron , epoxy is misschien ook een mogelijkheid als het misloopt met de loctite , eerst toch maar afwachten wat er gebeurd als het blokje loopt .
In de namiddag nog enkele uurtjes aan het projectje kunnen werken.
Uit messingzeskant van 8 mm heb ik het sproeibuisje en het moertje gedraaid.
Vandaag heb ik mijn vergrootglasbril maar bovengehaald , kwestie van alles een beetje groter te kunnen bekijken;) , hier nog enkele foto's van de werkjes.
De bouwer met het alziend oog
126.JPG

Gaatje dia.1,50 mm en 17 mm diep boren
113.JPG

Afdraaien tot op 3 mm
114.JPG

Effe passen voor de zekerheid
115.JPG

Laatst bewerkt:
Draad M3 snijden
116.JPG

Afgezaagd en omgedraaid in spanbus 3 mm geklemd , gaatje dia.1,5 mm en 10 mm diep geboord en daarna het middenstukje doorboord met 1 mm
119.JPG

Nippeltje voor de brandstofslang
121.JPG

Moertje boren en tappen
129.JPG

Laatst bewerkt:
verstuivergaatje boren , 1 mm
123.JPG

Klaar
125.JPG

Groeten aan de volgers en word vervolgd

Laatst bewerkt:
Weer mooi werk vericht Jef.....Enkel , siliconenslang is ongeschikt voor dieselbrandstof.

En zie ik daar een Luc Foekema uitlaat???

Weer mooi werk vericht Jef.....Enkel , siliconenslang is ongeschikt voor dieselbrandstof.

En zie ik daar een Luc Foekema uitlaat???

Toch niet Barry , het is een echte "Jef Lemmens" uitlaat , enne het slangetje was maar om te passen.

Groet Jef:xmas:

Aha , een Lemmens pijp......Ik heb ooit eens ééntje laten berekenen voor me'n Vespa Ciao door Foekema. Heb deze gebouwd en plots een power van kan niet meer!!!!
Probleem was wel , dat na montage van een andere cilinder met dezelfde inhoud de pijp het niet meer deed. Tja , hoogte van uitlaat & spoelpoorten,squish , enz......

Sorry voor de off-topic , Enneh , is je motor al ingelopen??? Whahahaha :rolleyes:

Geen weer om buiten te komen dus ideaal om in het ateliertje aan mijn dieseltje te werken , den "Aladin" brandt al.
Mijn opstelling om de hoek aan de regelnaald te slijpen , sorry slechte foto:(
132.JPG

133.JPG

Dan messing staafje afdraaien naar dia. 6 mm , boren en tappen M3 , 10 mm diep
en verder doorboren met 1,50 mm
134.JPG

135.JPG

Bij gebrek aan een kleine zaagfrees maar doorgeslepen met een "dremel" schijfje
136.JPG

Laatst bewerkt:
Regelnaald met klemhulsje , nog solderen en klaar.
137.JPG

Groeten en wordt vervolgd Jef:xmas:

Laatst bewerkt:
In de rapte de propmeenemer ook nog maar gemaakt .
Het begin , de buitendiameters draaien
143.JPG

De conus van 7,5° uitdraaien en passen met krukasconus
144.JPG

Omgedraaid om de voorkant te kartelen
146.JPG

148.JPG

De meenemer past
150.JPG

Dit was het voor het weekend , wordt vervolgd , groeten Jef:xmas:

Laatst bewerkt:
Back